Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2010. június 9., szerda

Van aki bélyeget gyüjt...én allergiát.....

Soha nem voltam allergiás semmire. Mindig megmosolyogtam (na nem rosszindulatuan) azokat, akik mindenféle pollenre, állatra allergiások voltak.
19 évesen gyárban dolgoztam, ahol erös vegyszerekkel léptem fizikai kontaktusba. Ott sikerült összeszednem egy kontakt ekcémát, ami ugy nézett ki, hogy a kezeim csuklóig szétrepedt, gennyedzö, repedésekkel, sebekkel volt tele, az ujjaimat megmozditani nem tudtam, és iszonyatos fájdalommal járt. Ekkor lettem allergiás a vegyszerekre, ezen a ponton a fodrász szakmámat el is felejthettem.

Ez évek során jobb lett, bár amikor 2004-ben megismertem a drágámat, a kezem még csunyán sebes volt. Mostanra elmult, de vigyáznom kell, ne dolgozzak vegyszerrel.

Ezekkel egyidöben, 21 éves korom körül ugy döntöttem, hogy piercinget tetetek a köldökömbe és a nyelvembe. A piercing amit betettek, titánium és ezüst ötvözete volt. A kezdetektöl fájt, vörös volt, gennyedzett, de gondoltam elmulik majd. Visszamentem a sráchoz aki csinálta, azt mondta mejd elmulik, nincs baj. Hát nem mult el, igy mivel szenvedést nem kivántam magamnak a számba is, a nyelvembe nem tetettem. A gennyedzés megmaradt a fájdalommal együtt, csupán azt vettem észre, hogy a piercing fölötti börréteg egyre vékonyabb, majd egyszercsak simán leesett a piercing, mert elfogyott a bör felette. A köldökömön a mai napig látszik a nyoma.
Itt kiderült, hogy a fémre is allergiás lettem, ezek után semmiféle fémet nem tudtam használni fülbevalóként, majd már semmilyen modon. Három féle fém van, amit magamra akasztva (nem börbe szurva!!) hordani tudok, az arany, és a titánium valamint az acél. Minden mástól percek alatt bevörösödik, felholyagosodik és viszket a böröm. 20 perces viselet után kb 1-2 hétig (!!!!) nem mulnak el az allergiás tünetek.

Most, miota kijöttünk az USA-ba, elöször is rájöttem, hogy a fehéritö (clorox) szagától hányok és szinte fuldoklok, tehát ezt sem használhatom többé. (otthon nem volt vele gondom)

Ez után nemrég a kedvenc gyümölcsömtöl, az ananásztól szenvedtem, nocsak, arra is allergiás lettem.....

A légkonditól könnyezik a szemem és folyik az orrom, pedig itt PHX-ben anélkül megvehetjük a koporsót is akár. 

És amiért ezt a bejegyzést megirtam az az, hogy pár órája a szemem bedagadt, alatta-fölötte, ahol csak lehet, viszket és ég, fáj. Úgy nézek ki mint egy kaméleon. Most próbálunk rájönni mi tette ezt velem.......

Az emberi bör, test, 25 évesen kezd öregedni fejlödés helyett....28 vagyok......látszik......öregszem. Mi jön még, arra nem is merek gondolni.......

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    :D Mik vannak. A piercinget pedig "kilökte" a tested. Olyan, mint mikor egy tüskét kigennyez pár nap alatt a kezünk.
    Tibi

    VálaszTörlés