Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2010. augusztus 15., vasárnap

Kirándulás: Fossil Creek II.

Ez az elsö hely Arizonában, ahová másodszorra is visszamentünk, söt azt hiszem még elég sokszor elmegyünk majd. Ez lett a favorit mindkettönk számára.  A baj csak az, hogy télen nem tudunk menni, mert akkor gondolom hogy az egész környék le van zárva, az odavezetö ut ugyanis még ilyenkor nyáron is veszélyes, hát még jégben-hóban.

Strawberry felé mentünk, mert ha elöbb lekanyarodtunk volna a földútra, akkor duplaanyit kellett volna menni rossz minöségü uton, noha visszafele már inkább arra jöttünk, mert Strawberry felöl a földútra érve igen húzós szakadék mellett kellett menni. Durvább volt mint amire emlékeztem multkorról. Most nem csináltam rola fotot, a multkor mutattam egyet, de hiába is, mert a képen ugysem látszik a mélység.... Eszünkbe jutott, hogy mivel szombat van, a fiatalok tuti isznak, a soförrel az élen, igy nem mertük megkockáztatni hogy a szakadék mellett egy ilyen soförrel fussunk össze.
Lemértük a távolságot, és ha a hosszabb földutat választjuk, még 20 mérfölddel rövidebb is az ut. 90 mérföld a házunktól, ebböl 1 óra autópályán és 1 másik óra földúton, bár az csak 15 mérföld, de lassan megyünk rajta, hogy ne menjen szét a kocsi.

Odafele úton szép tájakon jártunk. Strawberry környéke már a Coconino National Forest területéhez tartozik, ahol a világ legnagyobb összefüggö ponderosa fenyvese található. 
Fossil Creek közelében egy család reggeli lovaglására indult épp.

Reggel 10 körül már ott voltunk, találtunk egy nagyon szép kis eldugott öblöt, csodás, füves hellyel, pár méterre kis vizeséssel, még fára akasztott kötél is volt mellettünk, amiröl a vizbe szoktak ugrálni. Erre fáztunk rá.....örültünk a nyuginak, aztán egyszercsak fiatalok érkeztek (nem mintha mi öregek lennénk...:) ) és elöször megkérdezték ugorhatnak-e vagy kettöt, aztán egész nap ott ugráltak ök, majd késöbb mások is....nagyon jól jártunk. Csomo kutyát is hoztak, azok széttaposták a cuccainkat, én fotoztam volna, de a fiuk elhajtották a szitakötöimet meg a pillangóimat.........


Mindezek ellenére nem voltam mérges, hisz ök évek óta ott ugrálnak, mi telepedtünk le pont a kötél mellé. Hát fogtuk a cócmókunkat és arrébb mentünk, la a hidhoz.
Ott pedig ez várt ránk......tömeg. Hát elindultunk le a folyó mentén, fák között, hátha találunk egy helyet, ahol még nincsenek. Találtunk is, és nekem ez tetszett eddig a legjobban.
A parton a kövek laposak voltak és nézzétek milyen minta volt rajtuk.
Ilyennel volt tele a talaj. Érdekes, majd utánanézek hogyan alakulhatott ez igy ki....
Itt is volt egy kis zuhogó, illetve kettö is. Én különösen élveztem, mint egy kisgyerek. Pisti pedig megörökitette a hülyeségemet...na tessék ez vagyok én....
Itt még csak bájosan integetve..hehe...
Na megérkeztem a helyszinre...
 
Itt már sülyedésben.....
Na tessék, helyben vagyunk....igen, ez is én vagyok....a sodrás olyan erös volt, hogy kapaszkodnom kellett.
 Itt ujra normális vagyok nagyjából...

Póz-bár a drágám bikinifelsö nélkül tervezte.....én nem terveztem olyasmit.:):) Az úszógumimnak meglehetösen jót tett, rázattam egy kicsit a sodrással...
Drágám csak szolidan örült a hüsitö viznek, ö már egy komoly felnött...hehe....

Nem baj, nekem jó igy, nem akarok "felnöttebb" lenni.
A viz elég hideg, de meg lehet szokni, egy idö után nagyon kellemes. Pláne ha már nagyon utálod hogy szétfö az agyad a napon. Sétálgattam is, találtam öskori tengeri maradványokat, mert ugye ez a völgy arról hires, ezért "Fossil Creek" a neve és ezért is a kedvenc helyem. Fotozgattam gyikot, szitakötöt, mindenfélét, majd készitek abból is egy albumot.
Ami nagyon felhúzott, az az, hogy néhol eldobott/eldugott sörös/piás üvegek vannak a földön, bokrokban. Még összetört üveggel is találkoztam a sziklán. Söt, alsógatyát is találtam....nem mintha kerestem volna. Mi lehetett ott......
Szóval eléggé taplónak tartom az olyan embert aki ellátogat egy ilyen helyre, ami annyira ritka manapság, és szemetel. Milyen ember az ilyen???? Pisti letudta annyival, hogy berugnak és ezért csinálják. És ez kifogás? Ha alkoholizálni akar tegye, de legyen már annyi esze hogy nem dobálja szét a szemetet. Arra nem gondol, hogy jövöhéten ö fog belelépni a széttört üvegbe vagy a sörösdoboz letört nyitójába? Vagy esetleg egy kisgyerek? Vagy bárki. Szerencsére azért ez nem rontja az összképet általában, annyira nincs elfajulva a dolog, de engem nagyon zavar, össze is szedtem amit találtam ahol letelepedtünk. Az alsógatyát nem....:):):):)

Egyébként akikkel találkoztunk ott, kedvesek voltak, beszéltek hozzánk meg minden. Akinek pedig a kutyája átgázolt a plédünkön bocsánatot kért normálisan. Szóval nem bunkók, csak szemetelnek.
A hazafele úton megint fotoztam kicsit.
Ez még Fossil Creektöl nem messze:
Fotók a galériában "Arizona szerte" részben Fossil Creek II.cimen. Video nincs most. Szerdán megint megyünk!

5 megjegyzés:

  1. Szia Niki!
    Hát ez is baromi jó lehetett. :D
    Üdv
    Tibi

    VálaszTörlés
  2. Szia, A GPS-be beutottem amit irtal (Strawberry, Fossil Creek Ln), de egy kis utcat mutat Strawberry-n belul...hogy is lehet oda eljutni? :) Le tudnad irni kicsit reszletesebben legyszi? :) Koszonom elore is ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia! igen, azon az utcán ha végigmész oda fog vezetni. Az utca aszfaltozása végetér és földúttá lesz, az visz végig Fossil Creekig. Strawberrytöl 8 mérföld. óvatosan vezessetek, mert egy idö után szakadékos lesz, nehézkesen megy el egymás mellett két auto és szoktak ám szembejönni sajnos. Legjobb hétköznap menni, akkor lényegesen kevesebben vannak. Még fent Strawberryböl kiérve lesz egy trail head, ahonnan gyalog el tudtok indulni a vizesésekhez, az a leggyönyörübb része, mi még nem voltunk ott sajnos de youtubeon vannak rola videok, nagyon szép. Mikor mentek? Jo kirándulást kivánok!

      Törlés
  3. Szia, Na akkor meg nem szultel :P Most hetvegen megyunk, talan pentek vagy szombat, meg ossze kell rakni az utitervet, hogy 4 napba mi ferjen bele...:) Drukk a babahoz, irjatok majd valahogy, ha megvan!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendben köszi szépen! És mégegyszer jo utat nektek és kellemes kikapcsolodást!

      Törlés