Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2010. május 29., szombat

Kirándulás: Prescott, Arizona

Már elözö este megbeszéltük Pistivel, hogy másnap elmegyünk valahova. Éjjel a munkahelyemen neteztem, nézegettem mik vannak itt Arizonaban amit még szeretnék megnézni. Hát van még egymillio meg még egy dolog, de Prescott várost már tavaly óta kiszemeltem magamnak. Nem is tudom miért. Azt hiszem talán a történelmi mivoltja vonzott...
Ma reggel éjszakás müszak után egyböl kocsiba ültünk és irány Prescott.Csupán 60mérföldre van tölünk. Tegnap éjjel elöre megterveztem az utunkat, belevéve Prescott mindhárom muzeumát amik letünöben lévö  észak-amerikai öslakosok kulturáját illetve Arizona multját mutatják be és mindhárom tavát is, valamint az állatkertet, de azt csak azért, mert a neten láttam, hogy van hüllöház és arachnidok (pókszabásuak) is. Mivel ugye madárpók mániával élek, természetesen érdekelt, mert a phoenixi állatkertben ilyenek nincsenek sajnos.
Az elsö muzeum amit felkerestünk a Smoki Museum volt, ITT TALÁLJÁTOK AZ OLDALÁT  de sajnos valami miatt zárva volt. Viszont már azért érdemes volt felkeresni, hogy magát az épületet láthassam, nagyon tetszik:

Továbbmentünk a Sharlot Hall Museumba, KATT IDE AZ OLDALÉRT . Ez a muzeum felülmulta várakozásomat, az 5$-os belépöért olyan történelmi áttekintést kaptunk Arizona multjáról, hogy az állunk leesett. A muzeum 9 épületböl áll, és iszonyu érdekes dolgokat mutat be. Az egyik épület hires a szellemjárásról, sokszor látnak, hallanak szellemeket az épületben, ami egyébként az 1860-as években magának Sharlot Hallnak, a muzeum alapitójának otthona volt. Ez az:

Itt annyira lefáradtunk agyilag a sok olvasni-és látnivalótól, hogy a harmadik muzeumhoz már nem volt kedvünk. Pisti amugy sem rajong a muzeumokért, csak miattam jött el, én rajongok a történelmi dolgokért, de ha még én is belefáradtam gondolom hogy érezte magát a drágám......

Hát megkiméltem magunkat a harmadik muzeumtól és egy kis belvárosi séta után célbavettük az állatkertet. Az állatkert a Willow tó partján van, tehát zwei Fliegen mit einer Klappe schlagen....ahogy a német mondaná...(2 legyet blabla...)
Az állatkert kicsi, bár Prescott városnak épp elég. Igyis mi voltunk az egyetlen vendég az egész állatkertben. Végigsétáltunk, megörvendeztem a tarantelláknak és kigyóknak meg gyikoknak,
 fujjoltam egyet a féltenyérnyi csótányoknak, beszélgettem a bagollyal aki huncutul rám is kacsintott de mondtam neki hogy foglalt vagyok :),
bujocskáztunk a hiuzzal aki pont ugy néz ki mint Ramses cicánk,

a puma kijött a helyéröl, megmutatta magát egy kör erejéig aztán visszament aludni a hüvösbe, megnéztük a prérifarkasokat amik egyébként a házunk mellett szabadon bóklásznak....

Megmutattam hogy nem nöttem még fel teljes egészemben:


Gondoltam ha már pók, nem hagyhatom ki.........
Majd néhány páva pózolt be nekem, Pisti alig mert eljönni mellettük, ugyanis szabadon vannak, és az egyik pont a kijáratnál nézelödött.

Az állatkertben látott állatok kb 60%-a arizonai állat volt, mint a kigyók, pókok, farkasok, puma, hiuz stb.....sokat ugy fogtak be, hogy kölyökként elhagyta az anyja, vagy vadászok lötték le. Na itt nem a pókra gondolok, hanem mondjuk a pumára.

Ez után megnéztük a tavat, csodaszép, de kicsit csalódtunk a méretében, mert a neten ahogy sok mást is, ezt is kissé tulreklámozták, igy nagyobbnak képzeltük el. Azért szép volt, ha valaki arra jár érdemes megnézni.

Ekkorra ugy lefáradtunk hogy nem volt kedvünk még 2 tóhoz, inkább hazajöttünk. Közel 200 képet készitettem, már feltettem öket a galériába, és az Arizona pont alatt bemutatom majd Prescottot, valamint az élménybeszámolokhoz részletesen leirom miket láttunk a városban de ezek nem tudom mikorra lesznek meg....

1 megjegyzés:

  1. Nagyon szép helyeken voltatok. Ha "arra járok",ahogy írtad,feltétlenül megnézem. :-)

    VálaszTörlés