Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2010. május 26., szerda

Allergiás vagyok az ananászra...megettem hármat....

A kedvenc gyümölcsömröl van szó. Legszivesebben egész nap ezt enném....az utóbbi napokban elég sokat ettem és észrevettem, hogy rögtön miután megettem, a nyelvemen vörössé, duzzadttá váltak az izlelöbimbók és fáj, a torkom szintén bevörösödött, a manduláim bedagadtak és ég, fáj a torkom.  A nyelvemen korábban is észrevettem, de gondoltam ez biztos normális, biztosan nem lett a héja rendesen levágva és az okozza... tegnap  beszélgettem erröl az egyik kolleganömmel, aki közölte, hogy ne egyem, mert allergiás vagyok rá. Nagyon érdekes dolog...soha semmire nem voltam allergiás, ezért hiába tudtam hogy amik kijöttek rajtam azok allergiás tünetek, nem gondoltam hogy valóban allergiás lehetek a kedvenc gyümölcsömre, hisz eddig az égö, fájó nyelvkiütéseken kivül semmi nem jelezte. 18 évesen elkezdtem egy vegyszer-majd egy fémallergiával és most a kedvenc gyümölcsömet sem ehetem többé.....frankó.....

Utánaolvastam kicsit, kiderült hogy sokan allergiásak rá, a levének kivonata, a bromelain  okozza, amit egyébként sok betegségre használnak gyógyszerként. Egy oldalon 38 féle tünetet irtak össze amiket okoz, köztük az én bajaimat, plussz vérnyomásesést majd ájulást, hasgörcsöt, börkiütést, fulladást stb...nem is részletezem. Milyen jó hogy én 4 napja megettem 3 egész, friss ananászt ugy ahogy volt az egészet egyedül....majd tegnap is még egyet......szóval miota elkezdtem azota szenvedek. Még jó, hogy mostmár tudom hogy attól van, nem eszem meg ami még itthon van.......a torkom ma már teljesen be volt dagadva, gyulladva majd megbolondulok ugy fáj, lélegezni is nehezemre esett, beszélni pláne. Vettünk folyékony kalciumot, végülis mit szednék be allergiára ha nem azt....ugyis kellett a madárpókom miatt hogy legyen itthon.....
Szóval mostmár ugy néz ki megmaradok, nem fogok belefulladni a kedvenc gyümölcsömbe....hajrá..........

4 megjegyzés:

  1. Huhh, jobbulást!
    Ha jobban leszel, esetleg próbáld meg hogy nem egészet eszel, hanem csak szeletet, szeleteket. Hátha akkor nem jön elő az allergia.

    Én a kivivel vagyok igy. Ha keveset, pár szeletet eszek belőle, semmi bajom. De ha többet, akkor csíp, éget.

    derfel

    VálaszTörlés
  2. Szia Niki!
    Na én ilyenről még nem is hallottam. Durva.
    Jobbulást!
    Ananász nekem is kedvencem a görögdinnye mellett. Legtöbbször csak konzervet eszek, de már ez is 200 Ft lassan, de megéri... Egy normálisan kinéző ananász már 5-600 Ft, így nem mindennapi :( Gondolom ami nálatok kapható ananász, ahogy írtad friss, vagyis nincs kezelve érésgyorsító/lassítóval, viaszos lével meg egyéb kemikáliával. Biztosan sokkal finomabb.

    VálaszTörlés
  3. jobbulást. Szintén kivi! Nem is gondoltam hogy allrgia. Ha megeszek egyet minden oké,kettőtől már fura,csípős érzés van a nyelvemben,legszivesebben leradíroznám utánna,olyan rossz .-)))

    VálaszTörlés
  4. Derfel, igen, ezt fogom tenni de elég nehéz megállni hogy ne egyek sokat..finom, és nem hizlal, söt segit a fogyásban...melyik nö birná ki hogy ne egye??? :D

    Tibi! Én nem vagyok benne olyan biztos hogy annyira nagyon természetes minden ami benne van, de reméljük....tényleg nagyon finom...

    Zita, ugye?? Azt hittem én vagyok ilyen süsü de ugye te sem gondoltad volna hogy egy kis nyelvcsipés allergia lehet???Hát vigyázz vele!!

    VálaszTörlés