Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2010. június 8., kedd

Sivatag virágai

Tudom sokáig tartott, lusta is voltam és sokat mászkáltam a sivatagba fotozni a virágokat, de végre kész vagyok.
Itt Phoenix környékén a sivatag május közepétöl junius közepéig virágbaborul. Igen, mindössze egyetlen hónap, de ha errejársz, érdemes ekkor jönni, mert szerintem csodaszép!
Sok virágot ugyan csak akkor veszel észre ha a sivatagban gyalogolsz, de sokat láthatsz akár az autoból, utazás közben is.
Itt egy kis izelitö a weblapon található albumból, hogy kedvet kapj hozzá ha még nem kaptál:

Ez a növényke az ocotillo, amit már emlitettem egyszer. A hohokam indiánok fénykorukban ezt a növényt ugymond permetezöszer helyett használták. Körbeültették vele a kertjüket, és ez távoltartotta a rágcsálókat, különbözö kártevöket. Az itteni farmerok egy része a mai napig kihasználja a növény ezen elönyét:

És hogy legyen fogalmatok a méretéröl is, odaálltam mellé, ott vagyok a kép alján valahol, keressetek meg...:):)
Persze van kisebb kis belöle, ami csak 1-2 méteres.

Vannak aprócska szépségek is, mint ez a kis virág:

A gépem sajnos nem valami profi, ezért aztán a képek minösége sem az, föleg amelyikre távolról kellett ráközelitsek, de azért igyekeztem élvezhetö fotokat késziteni saját tudásom szerint. Remélem tetszeni fog!

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Hát ez valami gyönyörűség volt. :) Jó sok képet csináltál. Egy hatalmas botanikus kert a sivatag. Érdekes. Nagyon köszönjük. Minden növényre érvényes a gyűjtési tiltás vagy csak a kaktuszokra?
    Üdv
    Tibi

    VálaszTörlés
  2. Utána fogok nézni de szerintem az egész sivatag egy nagy természetvédelmi terület, legalább is nagyon ugy kezelik.Még senkit nem láttam a sivatagban kaktuszt ásni...:):)

    VálaszTörlés