Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2010. június 20., vasárnap

Éttermek Phoenixben

Pistimmel ellentétben én nem vagyok az a fajta aki szeret éttermekbe járkálni, de azért havonta egyszer-kétszer  elmegyünk  vacsorázni. Hogy milyen helyre megyünk az változo. Mindenesetre a sznob, felvágós helyeket ahol egy leves egy fél havi fizetésbe kerül, nagyivben kerüljük. Úgy gondolom, hogy agyatlan dolog kiadni egy ebédre többszörösét a normális árnak csak azért, hogy olyan helyen egyem meg ugyanazt a normál ebédet amit más helyen is adnak, amit valaki kikiáltott "hiperszupernek". Miért? Azért mert oda ki kell öltözni vagy mert egyszer ott evett valami hiresember vagy mert a teriték olyan szinü amilyen máshol nincs? Bemegy a sok sznob, játszák az agyukat és tejelnek......
A hozzájuk hasonlók pedig, --akiknek viszont nincs erre pénzük--egész evben arról álmodnak, hogy óó csak egyszer ott ehetnének....
Aztán összegyüjtik rá a pénzt, nagy izgalommal beülnek, megebédelnek, aztán vagy csalódnak egy jó nagyot, vagy magukba beszélik hogy milyen csodás ebéd volt, mennyivel másabb mint más étteremben, és hogy megéri az árát.....hát....erre inkább nem mondok semmit....

Sosem vágytam ilyen helyekre.
Visszatérve a témához. Amiket mi szeretünk itt PHX-ben:
Az én egyik kedvencem a Taco Bell, imádom a mexikoi ételeket, különösen a tacot.
A Chillis nevü étterem is nagyon tetszik, hatalmas adagot adnak, elöételnek pedig nagy tál kukorica chipset hoznak mártással, ami már benne van az árban, nem kell plusz fizetni érte és annyit hoznak amennyit akarsz.
A Grand Lux Cafe Restaurant Scottsdaleben egy kicsit magasabb, de még mindig normális áron, finom és nagy adag étellel, hihetetlenül szép környezettel és nagyon kedves kiszolgálással.
És a belsejéröl két foto, hogy lássátok, ilyen egy teljesen normális árban lévö étterem. Kinek kell ettöl jobb, szebb, igényesebb hely?
Hát, ezért nem értem azokat, akik dollár százakat képesek egy étkezésért fizetni ugyanazért, amit például ebben az étteremben is megkapsz normális áron.

A Wendy's egy a Taco Bell-hez és a Burger Kinghez hasonló gyorsétterem. Finom, házias szendvicsekkel várnak, az étterem belsö kialakitása is olyan, mint a Burger King pl.
Ahogy az ilyen gyorsétkezdékben lenni szokott, látszik a képen, hogy az ital automaták ki vannak téve, egyszer fizetsz érte 1 dollár körüli összeget aztán annyiszor töltöd meg a poharadat ahányszor akarod.

Applebee's: Akkora adag ételt amit ott adnak, Pistivel ketten sem tudnánk egyszerre megenni. Az étel háromnegyed részét hazahoztuk, és másnap elég volt ebédre simán....
Nagyon különleges ételek vannak, gyönyörüen tálalva, szintén kedves kiszolgálással, de ezt nem is irom le többet, mert mindenhol kedvesek....


San Felipe's Cantina: Mexikoi étterem, nagyon vicces belsövel és külsövel, fiatalokkal tele, középen gyönyörü bárral, igazi bulizós, fiatalos és jópofa hely, finom kajával. Annyira tetszik még a honlapja is, hogy be is linkeltem ide:
San Felipe's Cantina
És néhány foto:
jelezném, hogy ezen a második képen a plafon látható

T.G.I. Friday's , azt hiszem ezt senkinek nem kell bemutatni, otthon is van, a különbség csak az, hogy itt nem kétféle kaját adnak, és nem egetverö árakon valamint a belsö kialakitás is szebb.
PF Changs China Bistro az egyik leghiresebb kinai étterem itt, szintén normális áron.

Nagyon szeretjük a kinai ételeket. Szoktunk olykor kinai gyorskajásban is enni, amik a közelében sincsenek a M.o.-n találhatóknak. Van az a fajta is ami otthon, ahol ki kell kérni amit szeretnél, --nem csinálják amit otthon, hogy adnak egy kilo köretet 3 szem hussal--, és van svédasztalos rendszerü is, mi ez részesitjük elönyben. Fejenként 10 dollár körüli összegért annyit eszel és iszol amennyit akarsz. Az ételek iszonyu finomak, a tengeri dolgoktól kezdve --mint a rák, kagylo, polip és különbözö halak--, mindenféle huson át --marha, diszno, csirke, pulyka stb...--a vegetáriánus dolgokig és levesekig mindent megtalálsz, desszertnek sokféle sütemény, rengeteg felszeletelt gyümölcs, pudingok.
Alkoholmentes italokat újratöltik neked egy szó nélkül ha fogyóban van, persze ez is benne van az árban.
A környezet igényes és tiszta, az ételek finomak, aki szerint nem az, az egy sznob, felvágós nyálgép......


A kedvesem a Hiltonban szakács, tudja milyen az igényes és finom étel, nem menne olyan helyre ami szinten aluli, valamint én sem vagyok igénytelen és rajta keresztül én is megtanultam látni és különbséget tenni étel és étel, étterem és étterem között. Amiket itt felsoroltam, mind kellemes hely, némelyik gyorsétterem némelyik rendes étterem szinten. Ezeken kivül még rengeteg féle van, csak azokat soroltam fel, amikkel volt már dolgom.
Tegnap elött viszont akkorát csalódtunk, hogy elképesztö.... Igaz nem amerikai étterem, hanem kinai okozott csalódást, és olyan, ami "névtelen", csak valami magánkézen lévö semmi hely. Most nyilt itt hozzánk annyira közel, hogy akár gyalog is lemehetnénk, hát gondoltuk megnézzük milyen. A neve Jade Dining. Kivülröl normális, belül nagyon szép, bár kissé iskolai étkezde kinézetü maga az elrendezés, de a diszités szép.

Megrendeltük az ételt, kihoztak nekünk elöételnek nyers zsömlét édes vajjal. Kérdeztem Pistit, hogy ez micsoda, mire nagy meglepetésemre azt mondta nem tudja, sosem látott ilyet. Ilyet még nem monott soha, mindig tudta mit tesznek elé...hát meglepödtem kissé.....megkostoltuk. Az ize, akár a kinézete...nyers zsömle. A vajat már meg sem kiséreltük kibonteni....ennyi volt az elöétel....
Amig vártunk a kajára, 2 asztalhoz jöttek vendégek, és fejezték be az ebédjüket, amig mi ki sem kaptuk azt. Már azon gondolkodtunk otthagyjuk az egészet, amikor odajött a felszolgáló és odalökte nekünk, hogy megnézi miért nincs még kész a kaja. Hozzáteszem, kb 7-8 vendég volt összesen az étteremben, nem voltak sokan. Kihozták végre a kaját. Azt hittem leborulok a székröl. Az étlapon látszolag minden kinai étel volt, sokat ismertem is névröl már.
Amit viszont kihoztak....
Én kaptam két szelet rántotthust felszeletelve izetlen ragacsos barnarizzsel és egy beazonosithatatlan büdös, xar izü öntettel, Pisti pedig kapott hagymás krumplit répával és marhahussal.
Na akkor elöntött az ideg...olyan éhes voltam, hogy muszály voltam enni valamit, hát ettem a husból és ennyi....15% borravalót illik adni, fizettünk 24 dollárt, 1 dollárt adtunk borravalonak azt is szájhuzva. Soha többet nem megyünk oda.
Tegnap viszont pontosan az ellenkezöje történt, megtaláltuk azt az éttermet, amit az abszolut kedvencünk lett.
Cave Creekben van, tölünk kb 15 percre, egy igazi vadnyugatias kialakitásu városrészen, a parkolo hatalmas és poros (nincs lebetonozva) az épület itt van foton:
A belsejéröl nem csináltam fotot, de itt a honlapja, itt van rola néhány kép, nézzétek meg.
Harold's Corral Cave Creek

Élö country zene, biliárdasztal, stb.....kocsma, és étterem egyben. Vagány, vadnyugatias, fantasztikus ételekkel, óriási adaggal, kellemes hangulattal, fiatalos, bulis de egyben szinvonalas, és a környezetet is muszály leirnom, a teraszon ülve hatalmas hegyeket látsz kaktuszokkal, a szomszédos épületek szintén faházak, vadnyugatias stilusban épültek, szemben régi szélmalommal, mindenfelöl ételillatok szállingóznak, a vizpermettel kellemesen hütik a kint ülö vendégeket, a személyzet akkor jelenik meg amikor szükség van rá, nem elöbb, nem késöbb, figyelmesek, kedvesek. Én lasagne-t ettem, Pisti BBQ-s füstölt marhahusit, aminek most ettem meg a felét, olyan sok volt....az én lasagne-m felét is itthon ettem meg este...
A lasagne-hoz fokhagymás piritost kaptam...itt már meg van turkálva a kajám....
És Pisti husa:
A foton mögöttem látszik a bár részleg, bent is leülhetsz, és kint is, az ablakon át adják ki amit rendelsz. Vagány....

Hát, ez az étterem fogott magának 2 új, visszajáró vendéget....

Megjegyezném még, hogy amig otthon nagyon sokak szerint ciki hazavinni a megmaradt kaját étteremböl, addig itt kérned sem kell, ha befejezted az étkezést, a felszolgáló megkérdezi, hogy hozzon-e dobozt, amibe beleteheted a maradékot. Teljesen természetes, hogy ha meghagytad a kaja felét, nem fogod otthagyni, hisz kifizetted.

Egyébként az ingyenes elöétel minden étteremben megvan és mindenhol mást adnak, itt például lehetett válogatni is, mi nagyon finom olaszos izesitésü salátát kértünk.

A fizetés szintén nem ugy megy mint otthon. Kihozzák a számlát, leteszik eléd egy olyan "mappában" amilyenben otthon is, megnézed a számlát, beleteszed a bankkártyát, elviszik, visszahozzák 3 blokkal. Az egyik a számlád, a másik kettöt ki kell töltened. Ezekre ráirod mennyit kell fizetned, valamint azt is hogy mennyi borravalot adsz, és az össz árat majd aláirod. Az egyik példány a tied, a másikat a pincér elviszi. Ennyi. Ez után annyi pénzt vonnak le a kártyádrol, amennyit te a blokkra irtál borravalóval együtt.

5 megjegyzés:

  1. A Harold's Corral nagyon tetszik!

    Szívesen végigenném az étlapot. :-)

    derfel

    VálaszTörlés
  2. Hát nekem is a Harold's jön be legjobban. Nagyon hangulatos. Megnéztem a honlapjukat is. Nagyon jó bulik lehetnek ott a képek alapján.
    Üdv
    Tibi

    VálaszTörlés
  3. Régen volt Wendy's itt nálunk,de sajnos megszűnt.Nem volt olcsó,de szerettem.

    VálaszTörlés
  4. Tényleg??? Én sosem hallottam otthon ilyet...
    Itt az egyik legegyszerübb gyorskajás, olcsó de tényleg finom. Bár otthon biztos az sem olyan volt mint itt.

    VálaszTörlés
  5. Van itt csirke a hűtőben, de nem sok kedvem van zsíros csirként enni ebben a nyári hőségben. Ilyenkor valami hideg szénsavas ital, vagy egy doboz jégkrém sokkal jobban esik.

    VálaszTörlés