Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2010. június 5., szombat

Egy kis tudomány, árviz és egyebek

Tegnap este egy kedves úl-mexikoi magyar házaspárral vacsoráztunk és beszélgettünk. Nagyon érdekes és elgondolkodtató csevej volt. A forumban már megemlitettem, hogy Vilmos és Éva személyében végre olyan beszélgetöpartnerre leltem, akiknek szintén szenvedélyük az egyiptologia, az ókori civilizációk tudománya. Ök az elsök életemben, akiknek nem kellett elmagyaráznom mit jelent a "meri", a "neb" vagy bármely más óegyiptomi szótag, nem kellett magyaráznom ki Nehbet vagy Sobek vagy bárkit emlithettem volna az egyiptomi mitologiából. Söt, én tanulhattam tölük.
Szeretek tanulni és szeretek értelmes emberekkel beszélgetni, akik nem csak a saját véleményüket fújják és tekintik egyetlen okos megoldásnak, hanem meghallgatják a másik félt is, és nem hülyézik le csak mert neki esetleg más a véleménye hanem hagynak egy kis lehetöséget az ö igazának is, tisztelik amiben a másik hisz és nem hiszik hogy ök az okosok és bölcsek és ök azok akik jól mondják ami mondanak.

Tetszett, hogy intelligens, okos ember módjára tudnak kommunikálni, érvelni valami mellett illetve ellen, hogy hiába ök diplomázott, sokmindent megélt, hihetetlen tájékozott emberek akik mellesleg duplaidösek mint én, Vilmos két könyvet is irt már, szabadkömüves, igazi tudós ember, mégis egyenrangú partnerként kezeltek a beszélgetés során, pedig tudom, hogy az én tudásom az övék mellett eltörpül. Tanultam, figyeltem amikor számomra új dolgokról beszéltek és cáfoltam vagy egyetértettem amikor ismerös dolgokról volt szó.

Szó volt arról is, hogy az óegyiptomi és magyar nyelv között összefüggés lehet. Ezt elég sok példával igazolta nekem, ebböl csak egyet ragadnék most ki, mégpedig ami a legjobban megragadt bennem, a számok hasonlosága.

 Az ókori egyiptomiak egytöl négyig a következöképp ejthették a számokat(hieroglif jelüket nem teszem be, az most mellékes):
1. "edj"
2. "ka"
3. "há"
4. "nedj" (dj ugyebár gy-nek ejtve)

Ugye nem kell részleteznem a hasonloságot? Több példát nem irok le, nem untatlak titeket, de gondoltam megosztom ezt veletek, mert szerintem igazán érdekes. Amikor valaki otthon elöhozakodott nekem ezzel az "egyiptomi-magyar nyelvrokonsággal" a szemébe röhögtem, igaz ö nem tudta megmagyarázni, csupán hallotta valahol. Viccesnek hangzik, viszont ha látod és hallod a valós hasonloságokat, meglepödsz és rögtön hihetönek tünik.

Szóval itt is, most is, megköszönöm ezt az igazán érdekes beszélgetést Nektek Vili és Éva. Sokat tanultam töletek.

Sok érdekességet hallottam még, de nem hiszem hogy ezért olvastok, senki nem készül régésznek vagy egyiptologusnak, ugyhogy mellözöm a folytatást.

Beszéljünk arról hogy az amerikai yahoo oldal kezdölapján olvastuk ma, a magyar árviztémát, szóval gondolom tényleg sulyos lehet a helyzet. Ahogy anyukám már jelezte, a nagybátyám pontyot fogott az udvarán a virágoskertjében Kazincbarcikán és nem mosolyogva ujságolta tehát valoszinüleg nem akart tavat duzzasztani virágoskert helyett. Majd tanácsolom neki hogy termesszen rizst, annak épp megfelelhet most a föld.

Itt meg olyan meleg van...nem is folytatom. Most este 10-kor még 95 F fok volt, ami kb 36 C fok körül van.
Küldenék haza egy kis napfényt hogy szivja le a vizet ..... ha tudnék.

Voltunk ma vásárolni, 1 karton 12 dobozos Coca-cola 3.99 $, mig ugyanez a cola csak 24 db-os 5 $, vagyis dupla mennyiség és csupán 1 $-ral több. Ez vicc.....
Valaki (Zitike talán??) kérdezte tölem a Corona sör árát, azt is megnéztem, 80 cent 1 üveggel.

11 megjegyzés:

  1. Ez a karton kóla mekkora kiszerelés? Dobozos 3decis? Vagy mekkora?

    A sörnél is írtad a 30db-os kartont. És az mekkora kiszerelés?

    üdv
    derfel

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Szia Niki!
    Ma megnézem a Piedone Egyiptomban című filmet. Egyik kedvencem és kedvet kaptam hozzá a téma miatt. :))

    VálaszTörlés
  4. Köszi Niki,én kérdeztem a Coronitát,dobtunk egy hátast...Puszika.

    VálaszTörlés
  5. Veszelyes emberek ezek a "tajekozott" szabadkomuvesek... De azert hatha vki kivancsi az igazsagra is:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Egyptian_numerals

    VálaszTörlés
  6. Derfel,
    a cola 3dl-es, a sör 3,5dl.es

    VálaszTörlés
  7. Kedves névtelen,
    "de azért hátha kiváncsi vagy az igazságra is"
    Ez a mondat tipikusan olyan embertöl jön, aki "tudja" az igazságot. Bölcs, okos, mindenttudó.....na persze.Pont az ilyenekröl irtam.
    Nem mondtam hogy elájultam töle, mindössze amit mond azon megszürve elgondolkodom, utánaolvasok.Ennyi. Mert van aki nem olyan okos mint te, hogy tudja az igazságot...
    Azt hogy tájékozott, pedig nem vonhatom kétségbe,(te meg pláne nem mert nem tudod mire értem és mit mondott) ókori nyelvi, történelmi, mitologiai tájékozottságról beszéltem, amit te is tanultál az iskolában, és amit egyetemeken tanitanak. Nem ugy értettem hogy belémbeszélt valami hülyeséget amit én tájékozottságnak veszek. Megnézem a linket, köszönöm. Viszont nem fogom egyetlen igazságnak venni, akármi is van benne, mert senki nem tudhatja mi az igazság, képzeld, még te sem. Puszi.

    VálaszTörlés
  8. Kedves névtelen ismét:

    Wikipedia.Remek. Amit akár te, most megváltoztathatsz ha ugy van kedved....

    A számokat egyiptologusok által irt remek könyvben mutatta, amit épp most rendeltem meg. Ebböl a könyvböl tanulnak egyiptologusok az egyetemeken. Akkor most arra is azt mondod hogy hülyeség? :D:D:D:D

    VálaszTörlés
  9. Egyébként nem tudom mennyire vagy benne az egyiptologiában, .... ne firtassuk, sejtem, de az sem mindegy mely korról beszélsz....

    VálaszTörlés
  10. Tibi!
    :):)
    Én azt még nem is láttam. :)
    Jó hogy mondod, meg fogom nézni.Puszi!

    VálaszTörlés
  11. Egy érdekes link, ahol látszik hogy nem csupán a számokról van szó és nem csupán Egyiptomról, hanem a magyar nyelv ösiségéröl:

    http://www.vitaminsandsupplementsnow.com/14000-eves-leletek-magyar-rovas-abecevel-etiopiaban

    VálaszTörlés