Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2011. január 9., vasárnap

Glendale Glitter & Glow Block Party magyarokkal

Ez egy szép este volt. Tegnap este megismertünk egy kedves magyar családot, Diát, Zsoltit és a gyönyörü kislányukat, Emmát, aki tegnap még nagyon édes Hamupipöke volt, de ma estére Tündér Lalává változott át. Mindegy, Pipönek is szépséges volt, Lalának is az.... Nagyon finom vacsorára vártak minket. Itt is köszönjük ha esetleg olvassátok...

Ök szóltak, hogy ma este hölégballonos fesztivál lesz Glendaleben. Vicces, hogy az A.M.oldalra már elég sok programot feltettem, többek között ezt is, mégis megfeledkeztem róla.

A Glendale Community College parkolójából ingyenes autóbuszok indultak Glendale történelmi belvárosába, ahol a másfélmilliónyi ragyogó fény mellett hatalmas hölégballonokat állitottak fel. Volt köztük boszorkány, óriási méhecske, de még egy iszonyatosan hatalmas jegesmedve formáju is. Volt több ugráló a gyerekeknek, vattacukros, rengeteg kajálda, körhinták, és egyéb "búcsú" stilusú dolog. Annyi ember volt, hogy elöfordult hogy beszorultunk a tömegbe, lépni sem tudtunk. Bár a tömeggel találkoztunk korábban is, csak kulturált sorba rendezödve, amikor az iskolánál a buszra vártunk.






Ha nem lehetne kivenni belöle, elárulom, hogy az alábbi képen egy jegesmedve segget láttok. Nem kis darab! Sajnos elöröl nem fotoztam le, egyrészt mert akkora volt hogy lusta voltam odáig elmenni, másrészt mert az út a fejéhez kb fél órámba tellett volna akkora tömeg volt.....viszont lesz róla még pár kép a galériában. És hogy félreértés ne essék, ez a maci is egy hölégballon volt. (a néni nem hozzánk tartozott, csak szerepelni vágyott)



Mellesleg mióta itt élünk, ma elöször ültem buszon. Volt is kicsit "Egerben vagyok érzésem"....
Nagyon feltünt, hogy az emberek nem tolakodtak, nem vágtak be a másik elé, nem lökdösödtek ahogy az otthon szokás..., hanem szépen kulturáltan kivárták a sorukat, pedig jó hosszú volt a sor....a buszon pedig leszálláskor megint ugyanugy nyugodtan, elözékenyen szálltak le, megkezdték elöl és sorban álltak fel és szálltak le, nem összevissza mindenki mint az állatkertben a majmok a fán.......

Visszatérve a fesztiválra: Sokféle zenekar lépett fel, mindnek külön-külön szinpada volt, egymástól távol, hogy ne zavarják egymás köreit. Volt aki Elvist énekelt, mások hangszer nélkül hoztak össze olyan éneklést hogy észre sem vettem hogy nincs semmiféle hangszerük....
Ha nem tévedek ez a WII nevü játék, amitöl az itteni gyerekek az utóbbi 1-2 évben meg vannak örülve. És megértem öket, mert tényleg jó játék és jó sport is! Aki nem ismerné annak irom, hogy a kisfiu mögött lévö vásznon mozgó alakokat kell utánoznia a kisfiunak. A játék érzékeli a mozgásodat és pontozza azt aszerint, hogy mennyire voltál ügyes. Még kritizál is.....akárhogy is volt, a pici fiu nagyon édesen elöadta magát és cseppet sem volt megrémülve az öt bámuló tömegtöl.

Az egész belváros fényekben úszott, akárhová néztem mindenhol kivilágitott fák, házak, hölégballonok, néhol világitó nyuszifülek, gyerekjátékok.



Ebböl persze én sem maradhattam ki, kellett valami, amitöl idiótának nézhetnek az emberek.

Igy került a fejemre ez a csini kalap ezzel az idétlen vigyorral együtt.... Nem, nem vagyok örült, sem fogyatékos, szerintem ez belefér. Hisz nem tangában tekergöztem a hölégballonok kötelein, csak egy kicsit átadtam magam a csilli-villi hangulatnak. Ha valakinek nem tetszik az nem tud bulizni és csak sajnálni tudom.....
Egyébként többen leszólitottak és megkérdezték hol vettem, vagy csak egyszerüen odalökték nekem hogy "cool!!" "what a hat!!", "wow!!" vagy hogy "I like your hat!" A szülök viszont valószinüleg gyülöltek, amiért a gyerekek látván a fejemen, behisztiztek hogy nekik is olyan kell.....magamon kivül egyébként csupán két 3 év körüli kisgyerek fején láttam ilyet, szóval elég komoly voltam.....

Most érik a narancs, citrom és grape fruit, rengeteg ilyen fa van. A képen narancsfát láttok és a drága férjemet a tövében.  Mind rogyásig van naranccsal. Pisti nem...:)

Itt ismét összetalálkoztunk (szándékosan) Diáékkal, majd megismertük Mártit, Zolit és az aranyos kisfiukat, akinek remélem jól irom a nevét, Otis. Jézus.....remélem nem irtam rosszul. Vagány név, vagány kissrácnak. Ennivaló gyerek! Olyan félelem nélkül vágódott bele a 200.000 emberes tömegbe hogy ihajj! :):)

Este 9-töl kezdett kellemetlenül lehülni az idö, azt hiszem 10 körül volt amikor elköszöntünk és indultunk vissza sorbaállni a buszhoz. Amikor megláttam mekkora sor van, hirtelen megállt a szivem egy pillanatra. Kb 30-40 percig álltunk a sorban, mire odáig jutottunk, hogy egyáltalán megláttuk a buszokat a távolban.....nem részletezem az érzést. Megállhattunk volna a kocsival közel is, de mivel elöször jártunk ott, nem tudtuk hol lehet megállni, ezért választottuk ezt a megoldást. Az volt a szerencse, hogy az egyik elöadó csoport épp ott énekelt, elég jól elszórakoztatták a buszra váró népet.

Szép este volt. A fotókat felteszem a galériába és belinkelem ide, amint megleszek vele. Elöre kérek elnézést a képek miatt, nem lettek valami tökéletesek, elöször van komolyabb gépem és még nem nagyon fotoztam vele ilyen fényhatások között, igy aztán nem igazán jók a beállitások. Nem baj, majd belejövök. Ez most ilyen kisérletezös alkalom volt. Talán a scottsdale-i fesztiválon már jobb leszek!

Nem utolsó sorban, csak vizuálisan tünik ugy....nagyon örülök hogy megismertük Mártit, Zolit, Otist, Diát, Zsoltit, Emma tündérkét, Gézát és kedvesét (akinek szégyen de nem emlékszem a nevére....:( ) és én Anettot, aki most költözött Phoenixbe a férjével és kisfiával, és akikkel nagyon várom hogy találkozzunk!

2 megjegyzés:

  1. Hát ez nem semmi. Igényes rendezvény, szórakozás. Tetszik.
    Egyet viszont nem értek. A fán hogy van még mindig fenn a narancs? Mert ugye itthon az orkok lelopnák még a beérés előtt. :)
    Üdv
    Tibi

    VálaszTörlés
  2. Pont mi is erröl beszélgettünk. Hogy M.o.-n már rég elvitték volna nem csak a narancsot de az egész fát gyökerestöl. :D:D:D:D

    Egyrészt itt rengeteg embernek a kertjében is van narancs, grape fruit, citrom, hozzá vannak szokva, igy aztán eleve más a felfogás, másrészt meg arról is beszélgettünk hogy valoszinüleg kétféle narancs van, a disznarancs ami az utcán van, kóstoltam...nem érdemes ellopni.....és van az ehetö ami meg nincs kinyomva az utcára. Ezek az utcai gyümölcsök szépek, de másra nem jok csak arra hogy az utcát diszitsék vagy télen "hógolyózz" vele....

    VálaszTörlés