Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2010. október 28., csütörtök

Föiskola fejlemények

Most értem vissza a régész tanárnövel való interjumról Mesaból. Az iskola 43 mérföldre van tölünk, ami 70 km. Nincs közel, de nem érdekel....csak vegyenek fel.
A hölgy, Shereen nagyon kedves volt, elmondott mindent amit nem tudtam. Mostmár legalább tudom pontosan mit kell tennem és látom a "végét", ami ugye a "kezdet" lesz. :):):)
Elöször is meg kell irnom egy tesztet angol nyelvböl és matematikából....amitöl tartottam...matek....na mindegy, ez sem érdekel, akarom, ugyhogy megcsinálom.
Erre a tesztre online fel tudok készülni, Shereen e-mailezett nekem egy linket, ahol ingyenesen tesztelhetem magam, és ha ugy érzem felkészültem akkor mehet élesben az iskolában. Akárhányszor megpróbálkozhatok a teszt megirásával, nem baj ha nem sikerül elsöre, söt Shereen azt mondta sokan tanulás nélkül irják meg elöször, hogy aztán tudják, hogy miböl készüljenek fel legközelebb. Hát, én inkább tanulnék az elsö alkalomra is....

Külön angol tanfolyamra szerinte sincs értelme befizetnem, ahogy a prof is mondta, szerintük tudok eleget. (ezek szerint én vagyok az egyetlen aki ezt nem igy látja...:) ). Nade a teszten ugyis kiderül majd kinek van igaza...:):)

Januárban indul egy terepgyakorlat, régészeti ásatáson tanulhatok anélkül hogy elötte ezt a tesztet megirtam volna, és rendesen hozzátartozik az oktatáshoz, az ott kapott kreditpontokat átvihetem a föiskolára. Ez már felvillanyozott. A prof ugyanis nem jelzett vissza a beigért mexikoi ásatásról, én pedig nem akarom nyaggatni vele. Igy legalább nem csupán hobbiból csinálhatom majd, hanem ugy, hogy közben hasznom is lesz belöle a suliban. Egy szemeszter 200-800$ között lesz, attól függöen, hogy hány kredites.
Ott részt veszek majd az ásatásban, segitek, tanitanak. Érdekes módon ezek az ásatások éjjel zajlanak. Gondolom a nappali meleg miatt.

Miután túlvagyok a teszt megirásán, felkeresek egy tanárt az eredményemmel, és ha megfelelek, kezdhetem is felvenni a különbözö tárgyakat. Nagyon érdekes tárgyaim lesznek, kivéve a matekot, minden érdekel.

szociál-kulturál antropologia,
ember eredete és fejlödése
etnikai kapcsolatok az USA-ban
boszorkányság, varázslat, gyógyitás
antropologia a médiában
eltemetett városok és ösi törzsek, civilizációk
tereprégészet
a délnyugat régészete (Arizona, California, Uj-Mexiko ....)
törvényszéki antropologia ( ismered a Dr Csont cimü sorozatot? Na ott a föszereplö csaj törvényszéki antropologus. Hullákat elemezget, hogy kideritse hogyan halt meg, ki volt, stb....)

Mind mind nagyon érdekes téma!!! 
Ha megvagyok a 2 évemmel a fösulin, akkor 60 kredittöl átvesznek az ASU-ra, egyetemre, és ott még 2 évet huzok le, aztán meg ki tudja mire adom még ott a fejem.

Már uugy várom hogy elkezdhessem. De addig kezdhetem belevetni magamat a matematika "szépségébe", mert anélkül elfelejthetem a hullákban és földben turkálást sajnos.

Milyen ironikus...a matek volt életem nagy kinlódása az iskolában. Mindig problémám volt vele, alig vártam hogy  meglegyen belöle az érettségim, és most, ez az elsö lépés ahhoz, hogy beteljesüljön az álmom, hogy régész lehessek.

3 megjegyzés:

  1. Ügyes vagy meg fogod tudni csinálni a matekot is!
    Mondjuk az nem rossz ötlet megcsinálni a vizsgát akkor tényleg látod miket kérdeznek. Jobban tudsz rá készülni.

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok Neked! A neten van fenn egy csomó matekos anyag, tudsz gyakorolni. Érdekesek nagyon a tárgyak, nekem is kedvem lenne ilyesmit tanulni.
    Sok sikert,
    Zsuzsa

    VálaszTörlés
  3. Köszi mindkettötöknek. Igyeksze. Kaptam egy linket a tanárnötöl ahol fel tudok készülni. Remélem megbirkozom vele. Gyülölöm a matekot és tök hülye vagyok hozzá. :D

    VálaszTörlés