Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2010. szeptember 15., szerda

Növény-halál..mérges vagyok

Kb másfél hónapja telenyomtuk szobanövényekkel a nappalit. Irtóra örültem neki, gyönyörüek voltak. Bár soha nem voltam az a nö aki dracénát meg fikuszt babusgat, locsolgat, nem vagyok az a tipus, de sokkal szebb a lakás növényekkel. Hát, eddig tartott. Vettünk vagy 15 különbözöt, ebböl most 5 maradt meg, abból is egy kaktusz....és még van 2 amiben reménykedem hogy megmarad....
Nem értem mi történt velük, pedig locsoltam rendesen. Anyucimnak mániája a növények, igy töle kértem tanácsot, mindre elmondta hogy kell gondozni és ugy is tettem. Mégis elpusztultak. Elszáradt mind, pedig a földjük mindig nedves volt. Nem tul vizes de nem is száraz. Pont ahogy kell. Mégis ugy néznek ki, mintha kitettem volna öket a sivatagba....pedig tüzö nap se érte öket. Sötét se volt. Nem értem. Elkeseredtem. Olyan szépek voltak és itt pusztultak el a szemem láttára.
Csilla jóvoltából az egyikröl kiderült, hogy beteg volt, talán a többi is? Tény, hogy a legtöbb eléggé le volt árazva. Gondoltam minek fizessek érte 30$-t, ha megkapom 10-ért is.....hát ezért kellett volna.....
Próbáltam spórolni, rosszul tettem.
Legszivesebben visszavinném öket a boltba és a fejére huznám az üzletvezetönek, mindet egyenként, cserepestöl !!!!!!!!!


Legközelebb kaktuszt veszek.....

4 megjegyzés:

  1. vidd is vissza oket,
    a legtobb uzletben egy even belul a novenyt is visszaveszik

    VálaszTörlés
  2. Tudom, itt a használt tampont is visszaveszik. :D:D:D:D:D De vicces lenne visszavinni egy elszáradt pálcikát....merthogy annyi maradt belölük. Már nem vacakolok vele. Csak még jobban feldühitene. Kidobáltam.

    VálaszTörlés
  3. Niki! Gondolkoztam ám, hogy még mi lehet a növénykéid gondja-baja és arra jöttem rá (csak most, ahogy írtad, hogy mindig nedves volt a földjük), hogy picit túl lettek öntözve, illetőleg nem nagyon bírják ezek a növények a klímát, hiszen meleghez és napfényhez szoktak...szóval a még megmaradt növénykéiden próbáld ki az alábbit, szerintem bejön: rakd egy kicsit közelebb az ablakhoz, hogy érje néha napfény - sőt párszor ki is rakhatnád az erkélyre őket -, a locsolás tekintetében pedig heti egyszer locsold csak meg őket állott vízzel (tölts föl egy két literes üveget sima vízzel, majd hagy állni a szobában). Legközelebb csak akkor locsold meg, ha a föld szinte teljesen csutkára kiszáradt...és mindig csak akkor. A Nap és ez a locsolási forma általában bejön, reméljük, hogy most is! :-)
    Csilla

    VálaszTörlés
  4. Köszi Csilla,
    az az igazság, hogy nem locsoltam öket gyakran. Anya is hetente javasolta, igy hát hetente megnézegettem a földjüket, de általában a legtöbbnek még mindig vizes volt, igy nem locsoltam, csak amikor már nem volt vizes. Ezt sem értettem. ilyen melegben hogy nem száradt ki a földjük???? Ezért aztán biztos vagyok benne, hogy nem lettek tullocsolva. A klima viszont okos ötlet lehet. De miattuk nem fogok agyvérzést kapni a melegtöl. Inkább a növény pusztuljon mint én..:):)
    Kipróbálom amit ajánlottál! Köszönöm!

    VálaszTörlés