Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2010. szeptember 30., csütörtök

Iskola hirek, rokonok, napsütés

Ugy döntöttem hogy részletesen le fogom irni az egyetemre, föiskolára történö jelentkezést, hogy mit kell kitölteni, hogy megy ez itt egy külföldivel. Ide és a weblapra is, hátha segitek vele valakinek. 

Mivel 2 honapja nem felel az e-mailjeimre a régész hölgy akit a professzor ajánlott, ugy döntöttem nem huzom az idöt tovább, felvettem a kapcsolatot a föiskolával ahol a hölgy tanit, a Mesa Community College-al. Szerencsére van online tanácsadás, igy be sem kellett mennem az iskolába. E-mailben beszéltem egy hölggyel és egy urral is, legalábbis gondolom férfi lehet, olyan neve van hogy abbol nekem nem jön le hogy férfi vagy nö, söt lehet hogy ez nem is a neve igy még megszolitani sem merem, kész ciki.  Állitolag az a keresztneve hogy Supaluck. Név ez egyáltalán?? :):):) Olyan mint a supralux....:):)
Na mindegy, a lényeg hogy a professzor rossz e-mail cimet adott, ezért nem felelt a hölgy, de irtam neki a helyes cimre és arrol sem felelt....levesbe vele. Elmondták mit kell tennem és annak megfelelöen online letöltöttem a jelentkezési lapot, kinyomtattam, kitöltöttem és a permanent resident kártyám mindkét oldalának félnymásolatával együtt elfaxoltam a megadott számra. E-mailben közöltem is velük, hogy elküldtem, hogy nehogy eltünjön vagy nem is tudom...figyeljenek oda rá. Most várom a reakciót.

A férfi (vagy nö....még kétséges) kérdésemre elmondta, hogy itt senkit nem érdekel az érettségi vagy bármilyen más bizonyitványom, semmit nem kell felmutatnom csupán az amerikai állampolgárságomat vagy permanent resident státuszomat igazoló iratomat, ami az esetemben a permanent resident card.
Ezt üzenem azoknak, akik szerint feketén le tudnak itt diplomázni. Itt biztos nem. Ez volt a legelsö dolog amit kértek tölem. Azt mondták ha igazoltam hogy állampolgár vagy PR vagyok, akkor folytatjuk a beszélgetést. Nem igy mondták, de ez volt a lényeg. Vagyis gyakorlatilag bármit hazudhatok arról, hogy milyen iskolát végeztem az USA-n kivül, mert ugyis iratnak velem egy különbözeti vizsgát, de ha nincs papirom ami a státuszomat igazolja, akkor forget it....

Söt, a jelentkezési lapot ki sem tudom tölteni ha turista vagy illegális vagyok, hisz azon kérik a social security kártyám számát, ami turistának, illegálisnak nincs. Abban nem vagyok biztos, hogy aki hosszu távon dolgozik az országban, az kap-e soc.sec.kártyát, szerintem nem, de utánajárok és pótlom. Persze aki tudja megirhatja, örülök neki, annak ellenére utánajárok, mert itteniektöl is hallottam már olyat, amiröl saját tapasztalatból tudom hogy hülyeség, de persze minden államban mások a törvények.

A föiskolára, egyetemre való jelentkezéshez  ITT található a jelentkezési lap. Ez konkrétan az én jövöbeli iskolám lapja, de gondolom nem sok különbség lehet összevetve a többi iskolával. Igy ti is láthatjátok, hogy egy illegálisnak lehetetlen bejutni egy ilyen iskolába. (persze nem tudom mennyire lehet pénzzel megoldani a dolgot....ez a része nem is érdekel, ne is irjon rola senki)
Nem tudom miért "information form" a neve, de ez lenne a jelentkezési lap. Rákérdeztem.

Egyenlöre ennyi a suliról. Még mindig Q meleg van, de nincs már 50 fok. 38-43 között van napközben. Este 8-kor még 39....nem fagyunk meg éjjel sem. Olykor már muszály vagyok feleleveniteni magamban a magyar arcfagyasztó teleket, hogy ismét értékelni tudjam a forró napsütést. Nem a meleggel van a baj, hanem azzal, hogy május óta izzad a fülem megszakitás nélkül. De távolról sem annyira, hogy azt merjem mondani, hogy jobb a hüvösebb éghajlat...áááá....ezt itt semmiért nem adnám fel. Pláne ha arra gondolok, hogy télen, mikor mindenki más hajáról jégcsap lóg, mi a medencénél lazulunk a kellemes 20 fokban, napsütésben. Szóval nem mehéz meggyözni magam arról, hogy még mindig mi vagyunk jobb helyen.

Vasárnap jön a sogornöm Egerböl, 6 hétig marad, ugyhogy megint kezdödik a kirándulás sorozat. Ha valaki Vegasból szivesen látná a pofámat irjon, benne vagyok. Ezúttal nem fogom végigjárni a LV Boulevardot, unom már, szoval amig a család sétafikál, addig szivesen megiszom valakivel egy bambit Gyuri, Romesz, bárki. okt.17.-én megyünk, másnap jövünk vissza.

Februárban pedig végre jön az anyucim és drága banya barátnöm Csilla. Igen az a vénasszony, akit elözö bejegyzésemben felköszöntöttem. (egyébként fél évvel idösebb tölem)
Sajnos csak 3 hétre jönnek, mert dolgozniuk kell, bele kell törödjek. De legalább látom öket és legalább itt lesznek.

9 megjegyzés:

  1. "Supaluck" Ez szuperszerencsés név. :D

    Hány fok szokott lenni November közepén? 25 körül? Talán lesz majd egy üzleti utam arrafelé és kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz az időjárás.

    VálaszTörlés
  2. Inkább 30 körül.December-január-február 20-25 fok. Egyszer volt 17 fok 2 napig januárban mert Mexikoban valami rohadt nagy vihar volt és ennyit éreztünk belöle. Egy kis lehülés, kis esö és szél. Most este 22:35 van és 34 fok. Merre élsz?

    VálaszTörlés
  3. Ertem en a celzast bar milyen rejtett is ;)


    A SS-szamot csak legalis munkavallalsival kaphat barki. Tavaly volt itt egy rokon es kapott szamot, de csak a szerzodes vegeig volt ervenyes.

    VálaszTörlés
  4. Nem célzás volt, lehetnek még itt vegasi magyarok :D:D:D:D de persze ugy gondoltam nem kell külön mondjam hogy akár rád is gondoltam. :):):) Beszélünk majd!

    Köszi az SS szám infot, ezt nem tudtam. azt gondoltam hogy ha kaphat akkor csak amig a munkav.vizum érvényes. Hát, akár a jogsit.

    VálaszTörlés
  5. Oktober 16-an nyilik a Hoower Dam-et elkerulo hid.
    Aznap atlehet rajta setalni gyalog, de csak akkor ha elore bejelentkezik az erdeklodo.
    Nekem reggel 8ra van jelenesem, Oszival atsetalunk.

    http://www.hooverdambypass.org/

    VálaszTörlés
  6. Juuuuu de jó....hát jó szórakozást nektek.
    El tudnék menni mert pont nem dolgozom aznap, de azt hiszem kihagyom, nincs kedvem hányni. :):):)
    Pont arrol beszéltünk hogy szerintem ha nem muszály nem fogunk átmenni rajta, mert még felfele nézve is félelmetes nm még onnan lenézni.....

    Köszi az infot! :)

    VálaszTörlés
  7. 17en lesztek a varosban?
    Irj egy emailt legyszi

    VálaszTörlés