Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2012. május 20., vasárnap

Skorpiócsipés

Na most kiderült az igazság a skorpiócsipésröl....az interneten nagyon kevés dolog van erröl ...ami számomra érthetetlen, hisz itt Arizonában elég durván sok van belölük.---ezért aztán pár honappal ezelött megkérdeztük a nögyógyászomat, hogy mi történik ha engem terhesen megcsip a skorpió. Ö egyböl rávágta hogy azonnal emergency, mert a méreg a babát megölheti.

Hát, nem volt elég, hogy oktober óta a belemet kihánytam, az sem, hogy most a fogammal szenvedek napok óta, söt megint egy napig kihánytam mindent mert kiderült hogy a pennicilinit és a fájdalomcsillapitot nem birom együtt, igy a fájdalomcsillapitot nem szedhetem amig szedem a pennicilint....hát most éjjel, még ráadásnak bekövetkezett az, amitöl rettegtem az egész terhesség alatt. Hajnali 2-kor arra ébredtem hogy hirtelen zsibbasztó szúrás a lábfejemben. Egy pillanat tört része alatt eljutott a tudatomig hogy ez nem lehet más csak skorpió. Kiugrottam az ágyból, persze erre Pisti is felriadt, mondtam neki szálljon ki az ágyból azonnal mert ott egy skorpio, keresse meg ölje meg, és rohanjunk a kórházba. Nagyon nagyon aggódtam picur miatt. Már a világon mindenféle dolog átvillant a fejemen 2 perc alatt.

Pisti csak értetlenkedett...honnan tudom hogy skorpio csipett meg...hát ugyan honnan tudnám....annyi forumon olvastam már hogy ki hogyan élte át a csipést, és hát mi más csipne meg ami egy pillanat alatt lezsibbaszt és ég, mint egy darázscsipés.....igazábol egész este az járt a fejemben hogy nehogy ez legyen, mert Pisti pont tegnap este fujta be az egész házat skorpioirtóval, kivéve a háloszobánkat, mert már késö volt, és nem akartam éjjel azt lélegezni be, inkább gondoltam majd ma délután megcsinálja. Hát ez volt a hiba, mert gondolom oda menekült az összes a háloszobába....ahol nem volt méreg.

Szoval felöltöztünk és rohanás az ER-re. Szerencsére közel van. Mondtam mi bajom, kényelmesen felvették az adataimat, megnézték vérnyomást O2-t, majd egy kezelöbe vezettek. Ott pár percig várattak, ami alatt azt hittem meghalok az aggodalomtol, még jo hogy Abigél rugdosos kedvében volt, jelezve hogy jol van. Jött egy ficko, nem hiszem hogy orvos volt, mert nem tudta adhat-e nekem tetanust....
Nagy meglepetésünkre teljes nyugodtsággal azt mondta nem lesz baja a babának, ne aggodjak. Ez teljesen az ellentéte annak amit az orvosom mondott. (aki mellesleg sziszegve fintorogva mondta hogy AZONNAL ER ha megcsipne....ezzel jelezve a dolog komolyságát)

Hoztak jeget a lábamra, egy csajszi megkérdezte tudom e hol van a baba feje és segge...már a kérdés is meglepett, de mondtam hogy persze és megmutattam neki. Aztán jött egy nö hogy megnézi a baba szivhangját. Hát......ezen annyira kiakadtam hogy vágtam néhány pofát a nöcire....nem hittem el mennyire képzetlen volt a nö. Nem láttam a névtábláján kiirva a foglalkozását, de valami iszonyat nyomorult volt....

Kérdi az elözö csajt, hogy ért e a szivhangcsekkoloó géphez...az meg bután bologatott hogy nem....hát ö se...
Feküdtem, fogja, lehuzza a bugyimat és oda keni a zselét........bocs pasik de ezt le kell irjam mert elképesztö volt....szoval nem a hasamra kente ahogyan a doki mindig teszi ugy a szivhang csekkolásánál mint az ultrahangnál, hanem teljesen lentre, a szeméremdombra....elkezdi keresni a baba szivhangját...ott....
Nem találja nem találja...pf. És csodálkozik.....meguntam hogy tökéletlenkedik és mondom neki hoyg "Nem hallod ugye?" azt mondja nem......
Mondom mi lenne ha a hasamon probálnád, végülis ott van a baba, nem ott ahol most keresed....

A válasz: jajj dehát az ultrahangot csinálják ott....mondom igen, meg a szivhangot is...mert OTT VAN a baba...pláne a szive....nem a lábam között...

Tényleg?Ott szokták?? mondom igen....hetente csinálja az orvosom, soha nem odalent nézi...
Nah...akkor megprobálja feljebb...HOPP! megvan a szivhang...hihetetlen nem??? Dobog a szive és nem a nemi szervemen....:D
Röhely....

Mondom még jo hogy közben babuci folyamatosan mozgott, igy szemernyi kétségem sem volt affelöl hogy van ott szivhang, csak a nö bénázik.....

Na eztán hallom hogy a ficko aki legelöször jött be hozzám és megnyugtatott a babával kapcsolatban, telefonon beszél egy gyogyszerésszel, kérdi adhat e 37 hetes terhesnek skorpiocsipéssel tetanusz elleni oltást....mert nem tudta...

Nah még azt megkaptam, ennyi. Jegeljem...hát nem jegelem mert meglepöen nem fáj egyáltalán. Ég, zsibbad de ennyi. Rajta tartani a jeget kényelmetlenebb mint maga a csipés. Mondtam is Pistimnek hogy tavaly te ezért sirtál itt nekem hogy mekkora fájdalom????Merthogy öt tavaly megcsipte hajnalban ugyanott ahol most engem, a lábfején, és folyamatosan sziszegett mennyire fáj neki, a zokniját alig tudta felhuzni... Bár lehet hogy abban, hogy nekem nem fáj, szerepet játszik hogy ahogy mindenem, ugy a lábfejem is teljesen be van dagadva a terhességtöl, igy ---az én elgondolásom szerint-- a méreg egy része csupán a vizesedett részt érte, nem jutott be a véráramomba, talán ezért nincs nagyobb fájdalmam.

Hát, azt mondták jegeljem és pár napon belül menjek el az orvosomhoz, ha beindul a szülés menjek vissza...hát ugyan hova is mennék...:D

Szegény Pistivel épp idöben értünk haza ahhoz hogy ment is dolgozni...
Mindegy, muszály volt, akárhogy is van, Abigél miatt nézettük meg. Nem tudhattuk mennnyire veszélyes rá, pláne az után ahogyan a dokim megijesztett vele. Gondolom veszélyesebb lehet ha még nincs kifejlödve a baba. Nem tudom....

Most persze szétnéztem van-e még skorpio, és figyelem babu mozgását...aggodom mert ezek itt össze-vissza beszélnek. Lehet hogy ök maguk sem tudják hogyan hat ez a kicsire. Ez a legfélelmetesebb az egészben...ha az orvos nem tudja, kire számitsak? Kiben bizzak?

Ha valakit érdekelnek az árak, ez a kis kiruccanásunk az Emergency-n 700-800 dollárba kerülne biztositás nélkül, nekünk 140 dollárunkba lesz, ahogy majd a szülés is.

8 megjegyzés:

  1. Azert ez nem semmi! Engem 6 honapos terhesen kostolt meg egy kullancs, azt hittem elajulok, mikor megtalaltam zuhanyzas kozben a honom alatt! Kismillioszor kirandultam, bejartam a fel vilagot, de sose talalkoztam vele. Miert is ne pont akkor, mikor terhes voltam! Azzal is gond van, mert ha fertozott, a baba is, meg en is veszelybe kerulok. Szerencsem volt, nem furta meg nagyon be magat es siman kijott. elmentem en is dokihoz, aki megnyugtatott, hogy nem tevedtem, kullancs volt! remek! Rogton antibiotikumot irt fel! Az is olyan, mint minden egyeb, jobb, ha terhesseg alatt nem kell szedni! Elkerultem? Persze, hogy nem! Fel a fejjel, a baba mar fejjel lefele van! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát én is szedek antibiotikumot a fogam miatt, muszály ezt sajnos nem tudom elkerülni mert iszonyatosan fáj, le kell huzni rola a gyulladást...igy is csak remélni tudom hogy kitartok vele szülésig...

      Kullancs...nem is volt eszemben hogy az is veszélyes lehet de tényleg...
      De annak legalább nincs mérge. Csak akkor van gond ha ahogy irtad, fertözött. Gondolom tetanuszt is kaptál?? Nekem adtak...

      Törlés
  2. Tényleg nem semmi és elhiszem hogy az egészben a legrosszabb hogy nem bízol ezek után a dokikban , kórházban /nem is csodálom ennyi bénázás miatt, itt röhögtem hogy hol keresték a baba szívhangját/
    De azért próbálj meg megnyugodni, csak tudják mit csinálnak.Most már nemsokára karodban lehet a kislányod és jöhet a második felvonás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát persze, tudom én...csak ha belegondolsz ha nem veszélyes annyira a babára ahogy a dokim elöadta magát, akkor minek ijesztget??? Azt hittem meghalok az idegtöl annyira aggódtam miatta....ha meg veszélyes akkor szerencsém volt??? De akkor viszont az ER-on miért nem kezelték megfelelö komolysággal?
      Kinek van igaza? Ha picibabára halálos lehet, akkor magzatra hogy nem? És miért mondta a dokim hogy igen...eléggé durva hogy nem tudom kinek lehet hinni...mindenesetre picike jol van, más meg nem érdekel...
      De akkor ha kintlesz veszélyesebb lesz rá mint most??? Éjjel-nappal azt figyeljem???? Hihetetlen...nem?

      Nem az a baj hogy ilyenek között élünk, ezt elfogadom, én jöttem ide és én pofátlankodtam be az ö lakhelyükre. Sehol nem volt még az ember amikor ök már itt voltak....de hogy nincs egy értelmes figura akinek számithatok a véleményére ezzel kapcsolatban igy nem tudom mire számithatok....na ez a probléma. Majd megkérdem a gyerekorvost, ö biztosan találkozott már ilyennel, elég régen praktizál itt PHX-ben.

      Törlés
    2. Ha téged a terhesség alatt megcsíp egy skorpió, akkor a baba alacsony méregkoncentrációnak van kitéve, mivel a testedben felhígul a méreg. (Tulajdonképpen az is lehet, hogy a placentán át se tudnak menni ezek a peptid jellgű vegyületek) A születés után, ha a babát skorpió csípés éri, akkor mindenféle pufferelés nélkül közvetlenül magas koncentrációjú méreggel kell egbírkóznia.

      Törlés
  3. Micsoda kórházi ellátás. Még hogy nem a párod hasánál keresték a baba szívhangját. De gondolom már azon se kellett volna meglepődni. Akkor ezek ilyen nővérkék voltak? Gondolom egy orvos csak tudná, hogy nagyjából hol van a baba.

    Én a pókoktól tartok, amióta itt valakit akit ismerek megcsípett egy éve. Azóta folyamatosan kezelik és csak most kezd jobban lenni.

    Ezeket találtam. Két rövid kisfilm skorpiócsípésről és a hatásairól.

    http://www.youtube.com/watch?v=IklCF496ikY

    http://www.youtube.com/watch?v=DE60ig0CIZc

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nök nem tudom mik voltak, a férfi az nurse practitioner volt...illö lett volna kicsit többet tudnia...na mindegy tul vagyok azon is. :D köszi a videokat, megnézem!

      Törlés
  4. Szerintem, hogy a baba szivhangjat hol keresd, alapbol, mondjuk egeszseges oszton utan is, siman ki kellene talalni, nemhogy ha apolono vagy, ja es az ER-en!!! :D

    VálaszTörlés