Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2012. május 18., péntek

Fogorvosnál...

...gondolom van aki már furcsállta hogy terhesen semmi baja a fogaimnak :D:D:D
Eddig nem volt...azt hittem már kibirom végig hányással egyebekkel amikkel meg lettem áldva eddig....de áááá....nem szenvedtem még eleget, kell még egy kis kinlódás.

Bár most is inkább Abigélt sajnálom. Eddig probáltam magam távoltartani mindenféle gyogyszertöl, még egy advilt sem szedtem be, bár a hányás ellenit muszály volt mert ha annyit hányok amennyit hánytam, az is árthat neki. Most nem hánytam már 3-4 napja, hát elkezdett a fogsorom érzékeny lenni. Korábban is éreztem már, de nem volt vészes. Tegnap elött viszont akkora fájdalom ütött bele, hogy azt sem tudtam megmondani melyik fáj, az egész jobb oldalam, alul-felül, a fejem, azt hittem meghalok annyira fájt. Éjjel nem aludtam még annyit sem amennyit amugy, tegnap reggeltöl bögtem a fájdalomtól.

Felhivtam egy fogászatot, az orvos neve elég indiaiasan hangzott, és a hölgy akcentusa is, akivel beszéltem. Nem ez volt a gond...a hölgy megkérdezte mennyi idös terhes vagyok, mire mondtam neki, hogy 37 hetes. Persze közben sirtam, nyögtem, szenvedtem. Erre ö azt mondja de az hány honap....mondom magamban nem K-ra mindegy hogy hány honap?? Na mindegy, hát mondom ha 37 hét, akkor az 9 honap 1 hét....a csaj erre lelkesen felvisit, hogy jaaajjj hát akkor már tulhordtam a babát és óóó hát milyen jo hát már meg kellett volna szüljek. Szememet huzta lefele a fájdalom de erre felakadt.....

Mondom neki hogy a terhesség papiron 40 hétig tart. Akkor elhalkul, várom hogy mondja már hogy tud e fogadni ma....de nem. A csönd csupán azért volt, mert a lady gondolkozóba esett....majd kis szünet után ismét megszólalt:
"akkor mennyi idös terhes vagy most?" hangzott ujra a kérdés...
"37 HETES" feleltem akkor már kissé ingerülten és megkérdeztem lesz e valami abbol az idöpontból ma.
"De az hány honap?" -----------mit gondoltok mit éreztem akkor??

Ekkora stupid idiótát hogy tudtak a telefonhoz rakni, vagy egyáltalán akárhova egy orvosi rendelön belül???

Bepöccentem, és közöltem a hölggyel, hogy "tudod mit? hagyjuk az egészet, majd elintézem egy másik orvosnál....." elköszöntem és kinyomtam a telefont.

Felhivtam egy másikat...5 mérföldes körzetünkben ugyanis 86 különbözö fogorvosi rendelö van...volt miböl válogatni....

Na itt a hölgy nagyon kedves volt, és nem utolsó sorban nem volt stupid....azt mondta nagyon sajnálja de egész hétre teljesen tele vannak, egyáltalán nincs már hely semmilyen kezelést beszurni. Hallotta mennyire szenvedek, erre megkérdezte mi a problémám. Akkor elmondtam neki, hogy iszonyu fogfájás jött rám, és terhes vagyok, még egy advilt sem merek bevenni. A hölgy akkor elszaladt beszélni az orvossal, majd szabadkozva mondta nekem a telefonban, hogy a doktorurnak sajnos szüksége van egy igazolásra az orvosomtól, hogy a terhességem ellenére kezelhetnek. Hát gondoltam ez a legkevesebb, ha már ilyen rendesek, hogy mégis elvállalnak.

Na akkor kezdödött a java, el kell érjek valakit aki a dokumentumot megirja és elfaxolja a fogorvosnak. Mivel épp tegnap ment el nyaralni a nögyogyászom, az asszisztense volt az egyetlen esélyem, hogy majd ö elintézi. Na öt elérni volt még egy élet-halál küzdelem.

Az orvosom elköltözött pár honapja, igy uj száma van, de azon senkit nem értem el, ezért a régi helyét, a központot hivtam a korházban. Ott is sikerült belebotlanom egy agyatlan libába, aki 2 szavamat nem hallgatta meg, hanem amikor meghallotta kit keresek egyböl kapcsolt az uj helyre....egyszerüen nem várta meg amig elmondom neki, hogy OTT SENKI NEM VESZI FEL AZT A KURVA TELEFONT.....fu nagyon elegem volt már....persze mindezt bögve a fájdalomtól. Már a torkom is fájt.

Amikor huszadjára hivtam vissza és azzal kezdtem hogy shut up és hallgass meg, akkor na végre sikerült elmondanom neki hogy nem veszik fel a telefont, a dokim szabin van, az asszisztensét probálom elérni....segitett??????? Lófaszt...elnézést de még most is feldühit.
Akkor ö nem tud segiteni...na ez után egy másik számsorozatot nyomkodtam géppel beszélgetve :):) hátha máshol értelmesebb növel tudok beszélni. Úgy lett, ez a hölgy meghallgatott, és azt mondta utánanéz hol van Katie, az orvosom asszisztense. Beteggel volt, a hölgy rákapcsolt a rögzitöjére...végre. Hagytam neki üzenetet, Katie pedig fél ora mulva visszahivott és biztositott hogy egyböl küldi a faxot a fogorvosnak...közben ezeket is hivtam, nem kapták meg.....megint Katie.....megint faxolás......végre sikerült. A fogászat 3 percre van tölünk és azonnal fogadtak. Ez az egész reggel 7-ota zajlott, ekkor volt 11 ora. Szarrá sirtam a fejem addigra.

Az orvos megröntgenezte, és azt mondta nem csoda hogy fáj. Egy foggal van baj, abbol sugárzik mindenfele. A legelsö fent meghalt, plusz nem egy gyökere van ahogy az elsö fogaknak szokott lenni, hanem egy másik is kinött félig, ami szintén gondot okoz. Kaptam 3 érzéstelenitöt, kettöt az alatt hogy nézegetett, és még egyet utravalonak hogy nem szenvedjek annyira. Azt mondta az egy 8 orás érzéstelenitö, de nálam a gyulladás és a terhesség miatt 3-4 orán át tart majd. Na ez tartott 10 percig összesen, aztán ugyanugy fáj, ha nem jobban, csak az orrom és a szám maradt zsibbadt. Gyökérkezeléssel talán megmenthetö a fog, de neki nincs olyan felszerelése ami kell a feltáráshoz, ezért elküld egy barátjához.

Na oda is mire bejutottam az megint 3 ora volt.

Sirva mentem oda, és már Pisti is jött velem, addigra ért haza munkábol ami jo is volt, mert már nem biztos hogy tudtam volna vezetni az érzéstelenitö és a fájdalom letompitott.

Az asszisztensnö beültetett minket egy szobába, felvette az adataimat, én közben kinlodtam, akkor már több mint 24 órája. Aztán a végén azt mondja készit egy fotot rolam. Kamerát rámállitja és azt mondja mosolyogjak egy szépet. Nah....akkor kitört belölem a röhögés már kinomban....ezt nem hiszem el....MOSOLYOGJAK??, Nagyon funny....

Na lett egy fejem a képen....
Mindegy, megint röntgen, megint érzéstelenitö, ami hirtelen tök jo volt, 1-2 percre elmult a fájdalom teljesen. a doki eltünt, majd kb 10 perc mulva megjelent, de akkorra már rég elmult az érzéstelenitö hatása és én ujra könnyes szemmel ültem a székben....a doki lemeredt..."csak nem jön vissza a fájdalom???" mondom nem...már visszajött. Azt mondja ettöl már édesen aludnod kéne rég....hát nem aludtam, de akkorra már aggódtam Abigél miatt is, mert szegény ugy rugdosott mint még sosem....azota sem hagyta abba :D :D

Na akkor kaptam még két érzéstelenitöt akkorra már csupa lyuk volt a szám....és nem várt, hanem egyböl csinálta is. Közben kérdezgette érzem e, hogy vagyok stb...kb 3 percig tudott dolgozni ugy, hogy nem fájt. Aztán csöndben türtem. Végülis csak felfurta a gyökeret, kifolyt egy rakás vér és genny, kitisztitotta, tett bele gyogyszert és visszazárta. Többet nem tud tenni mivel terhes vagyok. Majd csak ha megszületett a baba. Ez után még közölték velünk, hogy a biztositásunk nem fedezi amit csináltak, és a következö kezeléseket sem, igy egy fog 700-900 dollár között lesz....gyönyörü. Hát a legalacsonyabb biztositást kötötte Pisti a fogra.....összel majd átirjuk egy magasabbra, ami csupán néhány dollárral kerül többe, az már jo lesz.

Érdekes volt látni a különbségeket a magyaroszági és az itteni fogorvosi kezelés között. Otthon 3,5 éve voltam utoljára fogorvosnál, jártam Pesten is vagy 3-nál, és Egerben is. Mindtöl ugy jöttem ki, hogy szám szétrepedve, véresen, vagy majdnem szétrepedve, de minimum még másnap is a fogdarabokat ropogtattam....a kezelés alatt pedig állandoan fuldokoltam a nyálban és egyebekben amik odakerültek, az elszivó a számbaakasztva, feszitette a szám szélét de nem szivott ki semmit mert nem oda lett irányitva ahova kellett volna....nyelni nem tudtam, a röntgen fájdalmasabb volt mint a kezelés, a nyálam folyt össze-vissza, vagy 3 zsebkendöt nyálaztam tele, köpködtem ki a cuccost a számbol ha épp engedték, szoval tiszta stressz volt.

Itt ezzel szemben a röntgen kb 10 másodperc volt, teljesen fájdalommentes, a kezelés alatt a számba nem ment a nyálamon kivül semmi, mert ráhuztak egy "esököpenyt" :):):):):) a fogamra. de komolyan....lefolyt rola minden kifele, nem a számba ment és tökéletesen tudtam nyelni ha rámjött. Minden kényelmesebb volt, és egyszerübb, gyorsabb.
Az orvos mindent elmondott részletesen, söt a kezelés alatt fotoztak is, majd megmutatta mik jöttek ki a foggyökeremböl és hogy néz ki a fogam. Mármint a fotokat mutatta.

Kaptam még pennicilint, és fájdalomcsillapitot is, hazajöttünk, már jobb volt annyival hogy a fogambol lement a nyomás, de a fejem nagyon fájt még, aztán a fogamba is visszajött a fájdalom, de már elviselhetöbb volt éjjel. Most reggel vettem be fájdalomcsillapitot, most épp egész jol elvagyok....hát ez volt a tegnapom....

Happy day.........

Baby: A dokim elment szabira, ha visszajött bármikor meginditja nekem a szülést ha akarom....nem tudom akarom-e .....kibirom már amig magátol megindul nem? :):):):) Szerdán volt a kilencedik ultrahangom.....:):)

8 megjegyzés:

  1. micsoda nap!! nem csoda hogy eltuntel. mar komolyan azt hittem szulsz :-) ez lehet felert egy szulessel? na majd kiderul hamarosan :-)

    remeljuk mostmar szules utanig beked lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szültem még szoval nem tudom az milyen, de én is arra gondoltam hogy ennél már az sem lehet rosszabb, pláne hogy az fájdalomcsillapitással megy majd legalább :):):):):):)

      Törlés
  2. Jobbulást kívánok. Én itt még sose mentem fogorvoshoz. A történeted után nem is igazán vágyom a fogorvosi székbe. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi :)
      a kezelés jo volt, nem ök tehettek rola hogy nem hatott az érzéstelenitö :D:D:D

      Törlés
    2. Nem azért, hanem a bonyolultság és a számla miatt. :-D

      Törlés
    3. Jaa :D:D:D hát a számla tényleg nem valami biztato ha nincs jo biztositása az embernek, de nincs benne semmi bonyolultság, csakhát nekem azonnal kellett mennem és a terhesség miatt volt bonyolult :D te nem hiszem hogy leszel terhes a közeljövöben :):):

      Törlés
  3. Te szegény, jól megszenvedted. Nekem szerencsém volt , terhesség alatt nem kellett fogorvoshoz mennem utána viszont igen. Itt abszolut nincs benne fogorvos a biztosításban és persze egy vagyon.
    Miért akarnák megindítani a szülésed? Még benne vagy a negyven hétben.
    Nekem sosem indították de állítólag nem egy nagy élmény.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát mondja a doki hogy az a legjobb minél tovább van benn babu, de mivel már készen áll, ha nem akarok tovább terheskedni meginditja....a 39.héttöl csinálnak ilyet ha kéri az anya.

      Törlés