Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2012. május 7., hétfő

Édességek: min nö fel az amcsi kölyök

A weblapra tettem már egy cikket korábban az itteni ételekröl, édességekröl, de még bövitem majd.
Viszont ugy érzem megér egy kis részletezést, mert mostanában egyre több olyat látok amitöl a hajam az égnek áll, és mivel babát várunk, közelebb is kerülnek majd hozzánk ezek a dolgok.

Nézzük csak igy bevezetés képpen, min nöttünk fel mi, magyar gyerekek:


Turó rudi
boci csoki
duna kavics
zizi
kuki
macskanyelv
kürtös kalács
kojak nyaloka
györi édes
perec, ropi
pilota keksz
sport szelet

vadász szelet
beigli
palacsinta
majd a késöbbiekben bejött a Milka és hasonlo finomabbnál finomabb nyugati csokikollekció, amikröl azért el lehetett/lehet mondani, hogy AZ CSOKI, minöség. Persze otthon sem minden egészséges, nade amik itt vannak....

Nézzük mit eszik az amerikai gyerek:

Cupcake
Azokat a szineket is bizonyára valami természetes egészséges finomságokból érték el.....az izükröl ne is beszéljünk. Mintha szarrá cukrozott vajat ennél kis müanyagboritással és egyéb finomságokkal.....


Strawberry Natural Vine
(ami ebben van:  wheat flour, cane syrup, sugar, brown rice syrup, palm oil, malic acid, natural strawberry flavor, beet juice (for color), glycerin and licorice extract. NYAMI NYAMI JOL HANGZIK) - 


ez persze valami természetes cuccos ami nagyon egészséges.....aham...tudom hogy hasonlit a medveszarra vagy hogy is hivták otthon, de higyjétek el, nem olyan....se ize se büze, mintha gumit rágnál...


Donuts, szépen formálja az alakodat..és gyorsan. Micsoda szinek és izek...óóó...miota terhes vagyok megkivántam kétszer, na nem pont ezt, hanem valamivel normálisabban kinézöt, megettem kettöt, ennyi. van amelyik tényleg finom, nem mondom. de a legtöbb tömény cukor és vaj, iz nélkül. Olyan hányatosan édes, ennyi....de mit számit???Mikor olyan szép szines! Adjad a kölyöknek!!! Vegyed 30asával mert ugy olcsobb!!! Jo lesz reggelire meg vacsira! De jo nem kell fözni!!!

Candy corn.........naaahhh........ezt abban a pillanatban köptem ki ahogy a számbavettem......no comment...persze ök imádják....



Jello:
vizzel összekutyulod a port és ezt kapod....nyami :D:D:D öööö.....miböl is áll?

Zselatin, viz, cukor vagy édesitö, izesitök (mü persze)...és mivel a zselatin az alapja...mi a zselatin?
Gugliztam egyet, és mire bukkantam....


zselatin egy áttetsző, színtelen, majdnem íztelen szilárd anyag, melyet az állatok kötőszövetéből kivont kollagén irreverzibilis hidrolízisével állítanak elő.


Jajj de fini....nem? Hozzáteszem, a gyerekek imádják ezt a szart itt.....millió formája létezik....tömik a buciba....mert az jó.


Marshmallow....
Miböl készült? Cukor, kukorica szirup, viz, és ZSELATIN (- avagy állatok kötöszövetéböl kivont finomság :D:D ) ez megpuhitva forro vizben, adj hozzá dextrose-t (édesitö), vanillia izesitöket, szinezöanyagokat és kész is a finom marshmallow....ez a másik alapédesség amit imádnak.....nem is csoda...hát nem nyálcsöpögtetöen guszta recept????
Vannak még fini sütikék is amiket boltokban megkapsz készen, mint a répatorta, brownie és társai.....ha házilag készitik elhiszem hogy nem olyan gázos, de amiket készen kapsz boltban, borzasztó izük van. Arra jo hogy elhizz...cukor, vaj, meg ki tudja mi....

Az a baj hogy nem tudom a nevüket a legfurábbaknak (mert ezek nem is a legfurábbak 'kéremszépen' :D:D:D ), igy nem tudok rákeresni neten. Majd egyszer nekiindulok a boltnak, felirogatom a neveket és kipotolom a cikket velük. Ha valaki tud ilyeneket szoljon.  Olyan édességek vannak, hogy ránézel és azt látod hogy valami gyanus müanyagnak kinézö cuccos, fura szinekkel és gusztustalan állaggal. És ez kell a gyereknek mert persze ezek vannak elöre kitéve, ezeket nyomják a reklámokban....van itt jobb fajta is, persze csoki egy-kettö mint a Hersheys, Snickers meg a Milky Way, ami azért a müanyagrudakhoz képest elég jok....de a kicsiknek a legszinesebb legmüanyagabb kell....hogyne...
Kipakolják a kasszákhoz meg mindenfele, hogy 98 cent nyami de finom ciánkék folyadék olyan izékkel benne..ha lefagyasztod dejo jégkrém lesz belöle de akár meg is ihatod mert ugy is nagyon finike... wáááá....a hajam tépem ezektöl.

Teljesen öszintén mondom, hogy fingom sincs rola miböl vannak ezek a cuccok és még játszani sem engedném vele a saját gyerekemet, nemhogy még megetessem vele.

Pár éve már egyre több az europai édesség is itt, de azok kicsit drágábbak mint az itteni és vagy azért nem veszik mert nem ismerik, vagy azért nem, mert annyira hozzászoktak ezekhez az agyonszinezett, kakao nélküli tömény cukor és vaj "csokikhoz" hogy már nem izlik nekik az igazi csokoládé.

Hihetetlen, hogy megkóstoltatom az amerikaival a legminöségibb europai csokikat és kiköpi, de a cukorgomboc izetlen szarokat tömi befele a fejébe....I mean....de komolyan....

Elöre féltem Abigélt. Tervünk van erre is, de ki tudja hogy fog sikerülni....
Nem fogunk neki amerikai, kizárolag europai édességeket adni, Milka, Kinder, és magyar cuccok, ilyesmik. Aztán ha már akkora lesz hogy ö követeli ki magának az amerikai müanyagcukrot mert óóóó de szép szines, meg a Ryan is ezt eszi az oviban, vagy a lila-kék-rózsaszin szülinapi tortát, ámen....de remélhetöleg addigra hozzászokik a finom europai izekhez és azt fogja elönyben részesiteni, ahogy mi is. Remélem...ha nem, akkor beszivtuk....meg ö is, mert én nem fogok neki olyan xarokat venni az biztos, tölem aztán hisztizhet, még meg is büntetem.... :D:D:D tudom könnyü mondani de ahogy ismerem magunkat, nem hiszem hogy velem lesz baj, inkább Pistimmel....ö fog többet megengedni neki...megveszi csak hogy ne bögjön. Na tölem böghet. Ha szülinapjára kell neki olyan egyszer egy évben na jol van....de nem fog ugy felnöni ahogy ezek itt, hogy ezt eszik reggeli elött, után, közben, helyett...ki tudja...

Annyit látok a boltban is, hogy a szülö dobálja bele a bevásárlokocsiba a kész dobozos mükajákat, krumpliport, meg hasonlo jókat és a kicsivel ezt eteti...az a gyerek azt se tudja hogy a ketchup paradicsombol van, valoszinüleg sokan azt sem tudják mi a kölünbség külsöre a krumpli és a cékla között, vagy azt sem tudja mi az....borzasztó. Alig látok olyan szülöt, aki zöldségeket gyümiket vásárolna. Inkább az idösebbeket látom ezek környékén.

Hát, nem tudok mást mondani, csak hogy szörnyü, és minden erömmel probálom majd a mi gyerekeinket megóvni ezektöl amennyire lehet, ameddig lehet.
Hogy ne nézzen ki igy 10 éves korára.....mert ezekböl rengeteg van itt, és nem értek egyet azokkal, akik azt mondják hogy a magyarok is éppugy el vannak hizva mint az amerikaiak. Mert hallottam ilyet. Ez hülyeség. Csak gondoljatok bele, hány ilyen magyar gyereket, családot láttok otthon az utcákon. Mert itt ez mindennapos látvány, tök természetes és gusztustalan:.....
Apa, anya, gyerekek, mind mind igy néz ki, az egész család...



Ja és ezt meg kell jegyezzem: A Nutellát perelték be, merthogy azt mondja a reklám hogy az egészséges és nem is az.....hát....akkor adjad a kölyöknek a müanyagrudakat, a jellot meg a fenti finomságokat, mert az nagyon egészséges.....



22 megjegyzés:

  1. Ahogy írod, itt minden csupa kukorica és egyéb szirup, ami a rendes cukornál szerintem sokkal egészségtelenebb. De amire cukrot tesznek az meg annyira ehetetlenül cukros, hogy borzasztó.

    A múltkor is volt ilyen cupcake ingyen, de nem vettem belőle. A cukrosfánkokat is mindig kínálgatják, de inkább kihagyom.

    A brownies ha nem csinálják rettenetesen édesre, akkor jó, viszont hatalmas úszógumit lehet tőle ereszteni.

    A marshmallow viszont kakukktojás, szerintem nem illik a sorba. Én emlékszem, hogy sok évvel ezelőtt volt olyan Magyarországon hogy pille szelet. Szerintem az nagyon hasonlított erre a marshmellow-ra, állaga és az íze is hasonló volt. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem irtam hogy M.o.-n minden egészséges :D bár nem tudom a pille is ugyanebböl készül e. Mindenesetre az hogy mi is kaptunk belöle annak idején, nem teszi egészségesebbé :D:D

      a brownies tényleg finom ha nem cukrozzák agyon. De agyoncukrozzák. :D:D:D

      Törlés
  2. Azt tudtad, hogy a Kindertojás itt tiltott? Gondolom azért mert szerintük fulladásveszélyes. De én még sose hallottam olyat, hogy valaki meg akarta volna enni a műanyag tubust a csokival együtt.

    A Hersey's mandulás csoki viszont nagyon jó. Én azt nagyon szeretem, eléggé Milkás íze van. Persze a Piros Mogyorós jobb lenne. (Már ha az létezik még ezzel a névvel.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D:D:D:D jajj ez jo volt. Hát pedig hidd el hogy ahogy ezeket nevelik, szerintem megszik a müanyagot is. :D:D de nem tudtam hogy tiltott, söt láttam is nemzetközi boltban itt PHXben. KINDER tojást, és egy másikfajta változatát is, ami ugyanaz más névvel.

      Igaz, azért is irtam hogy vannak itt jobb dolgok is,olyanok mint a Hersheys. Az itt a legjobb minöség szerintem, de a Milka és a Boci azért mégiscsak jobb. Az általad emlitett piros mogyoros pedig aztán végképp sokkal finomabb. :):)

      Akárhogy is, vitathatatlan hogy a legjobb amerikai csoki is elbujhat az átlag europai csokik mögött. :) :) Belgium, Svájc, Németország, de még Magyarország is simán legyüri az USA-t ebben. :) A Boci csoki mégiscsak Boci csoki. :):) Igy van? :D

      Törlés
  3. A kindertojás elvileg azért tiltott mert játék van benne, tehát ha ott a polcokon van, bizonyára a játék nélküli verzió lesz az!: ) Bár, nem tudom hogy él-e még ez a szigorítás.

    (Terrorizmus, csempészet miegyebek miatt, véleményem szerint)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valami tuti van benne mert direkt megrázogattam mikor elöször láttam :D :D tudni akartam van e benne. :D de mondom ez olyan bolt, ahol direkt külföldieknek, külföldi áru van. Még magyar is. talán ezekre a boltokra más törvények vonatkoznak. Amcsi boltban nem láttam még, bár nem is kerestem.

      Törlés
  4. Egy Kérdés felétek hurka vagy kolbász, lángos, frappé(kávé+fagyi) kapható?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. kolbász az van, az amerikai elég borzasztó, de eléggé elterjedt a lengyel ami olyan mint az otthoni lecsokolbász. Viszont a feljebb emlitett nemzetközi boltban kaphato magyar Csabai kolbász, orosz, lengyel és egyéb europai is, amik elég jók. Söt, még magyar téliszalámi is. Magyarországrol eredeti, illetve a legtöbbet itt készitik magyarok, és tényleg jo, olyan mint az otthoni.

      Hurkát nem ismerik, azt esetleg ugy kaphatsz ha van magyar ismerösöd aki megcsinálja. :)

      Lángost sem ismerik, de azt meg megcsinálom pár perc alatt, nem egy nagy dolog megsütni. Épp nemrég készitettem.

      a frappés cuccok szerintem épp innen mentek oda :):) van millio féle shake, frappe, meg nem is tudom mik vannak. a shakekért vagyok oda teljesen. :):)

      Törlés
    2. Kedves Niki
      Köszönöm a válaszod, esetleg egy nemzetközi boltnak a nevét (ahol vásároltál már) megoszthatnád velünk...
      Üdv:
      Horváth Zsolt

      Törlés
  5. Niki! És a peanutbutter? :) Én azt imádom!! Itthon csak nagyobb boltokban lehet kapni de drága.. de tudok én is csinálni mogyoróból, úgyhogy nincs gond. Egyébként az tényleg nem szeretnek főzni, vagy nem tudnak?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt azért nem irtam be a cikkbe, mert bár tuti abba is nyomnak böven cuccot, azért az mégiscsak mogyorovaj, ami eredendöen nem egészségtelen. Fu én személy szerint utálom. Egyszer vettünk amikor kijöttünk, bár a párom szolt hogy nem fogom szeretni, dehát mindent meg kell kostolni. Hogyan élhetnék az USA-ban anélkül hogy megkostolnám a mogyorovajat :D :D az állitolagos legjobb márkát vettük, belenyaltam, kiköptem, aztán állt vagy egy évig a szekrényben majd repült a kukába. Azota nem vettem. :):):)

      Fözés: nem is tudnak, meg lusták is rá. Bár azért van kivétel, ha nem is sok. Meglepöen fogadtam amikor többször olyannal találtam szemben magam, hogy egyeseket a szarásig dicsértek hogy milyen jo szakács, aztán kiderült hogy fözött valami tésztát és hozzákavart minden xart amit épp talált, ez volt a müalkotás. :D:D:D ez már hatalmas szakácsmüvészetnek számitott. :D:D:D

      Törlés
  6. Nálunk van Trader Joe's, ahol lehet venni fél kilós 7O%-os étcsokit pörkölt madulával. Ilyen mindig van otthon. Az szuper. Azt kihagytad, hogy egy csomó édességet lehet venni por formájában, amit csak össze keversz vízzel, vagy tejjel, és kisütöd... extrémebb esetben ki se kell sütni. A kedvencem a Jell-O Chocholate temptation.

    A peanutbutterben elvileg nincs cukor (lehet, hogy van olyan, amibe tesznek, de én olyat nem láttam), de nem is kell bele, mert úgy eszik, hogy a kockakenyeret megkenik vastagon peanut butter-rel, majd nyomatnak rá egy vastag réteg lekvárt. Na, az üt.

    Nálunk a munkahelyen mindenki maga sészíti a kaját, errefelé divat. :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fujj tényleg azokat kihagytam pedig elég gusztustalan az is....köszi :D:D és milyen büszkén mondják hogy tudnak sütni :D:D:D

      jajj a jello chocolate-t én is szeretem sajnos. nagyon finom. :):):)a temptation az a 3 szinü csokis??? nem tom de az puding, azért valamivel értelmesebbnek néz ki mint a sima jello zselé nem? bár ki tudja abban is mi van. :D mindenesetre tényleg nagyon finom. mostanában már inkább veszünk dr oetker pudingport nemzetközi boltban, olyat ami otthon is van és azt csinálom meg. :)

      fu mogyorovaj lekvárral na igen ez is kimaradt. auuu már fizikai fájdalmat okoz :D:D:D hányatónak biztos jó. :):):)

      köszi a kiegészitést :):)

      Törlés
  7. "There are 94 calories in 1 tablespoon of Peanut Butter.
    Calorie breakdown: 72% fat, 12% carbs, 16% protein."

    Ha valaki vastagon megken vele egy kenyeret, az van vagy 1500 kalória, vagy talán még több is. Akkor inkább érdemesebb megenni egy egész tál töpörtyűs túróstésztát. Az legalább finom és laktató, ha nem is túl egészséges.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D:D hát azért nem mindegy hogy tepertö vagy mogyorovaj, ne tulozzunk. mondom én utálom a mogyorovajat és szeretem a tepertöt de azért mégiscsak jobb tápanyagok jutnak a szervezetedbe a mogyorovajjal mint a tepertövel :D:D nem feltétlenül a cal-t kell nézni. de a turo persze lényegesen jobb mint a mogyorovaj :D ha házilag készited a mogyivajat és nem nyomod meg olyan xarokkal mint ezek itt, cukor egyebek, akkor egészséges az, attol függetlenül hogy igy is mennyi a cal benne.mégiscsak mogyorobol van és nincs benne mücucc. (mondom ha te készited és nem teszel bele mücuccot :D:D nem a walmartosra gondoltam :D:D)

      Törlés
  8. a muzli alapu agyon cukrozott oatmeal-t sem emlitetted! ;) dietas reggeli sok-sok cukorral!!! :D :D amugy csak szokas kerdese, en kezdettol fogva nem adtam cukorkakat es csokit a gyerekemnek, és siman nemet mond, ha kinaljak neki! sot, amig kicsi a gyerek, itt elobb megkerdik az anyukat, hogy kinalhatjak-e a gyereket edesseggel, es en mindig visszautasitottam. kesobb a gyerek is! ;) itt az olaszok a pici babaknak, amikor kezdik raszokatni a tehen tejre az anyatej utan, akkor cukrot tesznek bele, hogy a gyerek ne tiltakozzon! hulyeseg! en elvbol nem teszek bele egy szemet sem, es soha nem tiltakozott a tehen tej ellen! szoval csak szokas kerdese. meg ha otthon keszited a sutiket, akkor tudod, mit teszel bele, szoval tutira egeszsegesebb! en nem hasznalok vajat! egyaltalan, a tortakhoz sem! az oliva olaj tokeletes, es ugyanolyan finom. eleinte lehet eszreveszed, hogy nem vaj benne, de meg lehet szokni es 1000x egeszsegesebb. koleszterineseknek is jobb, mert a vaj, az jaj! szivesen izesitek mezzel cukor helyett! :) a pille es a marshmallow kb. ugyanaz. szerintem a legtobb dolgot otthon is elo lehet allitani, mindenfele E-k nelkul es agyon cukrozas nelkul. a ketchup is xar, jobb, ha otthon keszited el, vannak nagyon jo receptek ra a neten, es izre allitom, hogy ugyanaz! szerencsere az olaszok egyelore meg a legtobb etelt otthon keszitik, friss alapanyagbol. en igyekszem igy csinalni. de itt is megy mar a felkesz, mindenfele tartositoval es cukorral megspekelt xar. en annak idejen Coloradonban nagyon jokat tapasztaltam annal a csaladnal, ahol dolgoztam. apuka minden nap gyumolcs es zoldseg alapu uzsonnat keszitett a gyerkeknek! szollo szemeket, baby repat, pici paradicsomot, alma cikkeket, epret, stb. cukor nelkul! nagyon tetszett es en is igy csinalom! :) tortat sutok es azt eszi a gyerek, abbol visz a suliba. a tortan piskota tesztat erts, krem es csoki, meg hasonlok nelkul. max. hazi lekvar! :) vizre van szoktatava, sose veszunk buborekos uditoket, szorpoket az asztalra! csak vizet! csapbol. szerintem csak odafigyeles kerdese. ha rakapunk a kesz csodakra, akkor a kenyelem visz minket, no meg amit beletesznek! olvastam, hogy egy csomo dologba olyasmit tesznek bele, ami olyan, mint a drog, hogy raszokjal, viszont kesz ongyilkossag, ha tenyleg raszoksz! szerintem megeri otthon babralni azzal, amit megeszunk! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na igen...az is. reklámozzák hogy milyen egészséges közben bullshit :D:D persze oat.....de ha telenyomod cukorral az olyan mint amikor salátával diétázol ugy, hogy több rajta a sajt meg a tejszines saliöntet mint maga a saláta :D:D

      Ügyesen csináltad a kicsivel. Én is igy tervezem és jo volt olvasni hogy nálad bevált. :):) köszi!

      Törlés
    2. neha csodabogarnak neznek, vagy epp csodalnak, azert, mert a gyerek nemet mond a csokira, de en orulok ennek!!! ;) ugyis rengeteg cukor jut be, amirol nem is tudunk, minek fokozni, ha nelkule is lehet!? :) ez nem jelenti azt, hogy soha nem evett csokit, ismeri, szereti is, de nem hal meg erte. sose tiltottam, az nem celravezeto, csak felkelti az erdeklodest (minden, ami tilos, vonzo! :) de nem hivtam fel ra a figyelmet! szerintem, ez sokat szamit, amikor meg mar nagy, addigra a beivodott szokasok mar megvannak, es akkor meg mar megerti az egeszseges es nem egeszseges jelenteset is, es esszel fog nemet mondani. en ezt latom az en lanyomnal.) :) a kindert pl. a benne levo jatek miatt keri. ha tudnand, mennyi osszegyujtott ures kinder tojas van a szekrenyben! ra se nez, pedig tudja, hol van, el is eri! 10 eve nem lattam vajat! cukrot pedig csak suteshez. neha hasznalom, ha bàrba megyek kavezni, de akkor is csak, ha nincs mez a pulton. :) egyetlen elvezet a kave! az nagyon olasz dolog, erre sikerult raszokni. :) a gyerek kamillat iszik, ha tearol van szo, mindig azt kell erteni rajta. mezzel issza es szereti. nem adom neki az izgato hatasu teakat. persze ismeri azt is, amit az osztalytarsai isznak a suliban, de o meg gyulocslet iszik, vagy vizet. a kolat is ismeri, de ha betevedunk egy bàrba, megis mindig egyszeruen vizet ker inni. mivel mi nem vesszuk, hozzaszokott a vizhez es tudja, hogy igazabol az oltja a szomjat. :) meglatod, neked is sikerulni fog! :) ha hozzaszokik a vizhez, meglatod, hidegen hagyja majd a kola es tarsai, mert neki a viz lesz termeszetes! kovetkezetesnek kell lenni, sokat szamit a pelda, amit te adsz, mint az anyukaja! :) a zsido is megtanulja, hogy koser kajat egyen, neki az a termeszetes es ragaszkodik hozza, mert abba no fel. mi is meg tudjuk szokni a jot es egeszsegeset, es akkor majd az lesz termeszetes: meggyozodes es szokas kerdese! :) szerintem sikeres anyuka leszel! :)

      Törlés
    3. nagyon ügyesen csináljátok gratula! remélem nekem is sikerül. :):):)

      Törlés
    4. Biztos vagyok benne!!!! :) A tigris anyukaknak, akik nem felnek harcolni, minden sikerul!!! :) Te is ilyen tigris anyuka vagy!!! :) :)

      Törlés
  9. elfelejtettem, hogy nagyon finom pudingot lehet csinalni pudungpor nelkul! egyszeruen lisztet kell hasznalni helyette! ;) a vaniliashoz vanilia cukor es tojas (attol szep sarga lesz), a kakaoshoz meg kakao, vagy tiszta csoki! :) a karamellashoz megkaramellizalod a cukrot es azt hasznalod. nalatok siman hozza lehet jutni a juharsziruphoz, az is jo edesitoszer, raadasul termeszetes anyag es egeszseges! ;)
    a milkarol ezt talaltam: "Milka è il marchio di cioccolato appartenente alla multinazionale americana Kraft Foods." vagyis hogy mar resze az amerikai kraft foods markanak. ugyhogy en mar nem vagyok benne biztos, hogy sokaig megmarad a minoseg.. remeljuk a legjobbakat! a kinder tojas pedig azert tilos az usaban, mert letezik egy olyan torveny (1938-as), ami megakadalyozza, hogy a gyerekekre veszelyes jatekok stb. legyenek az elelmiszer csomagban. kar, hogy mashol mindenhol lehet! :D masreszt 300 dollaros buntetest szabnak ki arra, aki oda importalja! komoly osszeg! :D valamint az elkobzott targyakat osszezuzzak! infok a wikipedia-rol csak, mint erdekesseg, gondoltam leirom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen tudom hogy kell pudingot csinálni, egyszer - kétszer csináltam sütit amihez kellett és ugy kevertem ki. :) csak nem nagyon esszük tudod csak ritkán, akkor meg nincs kedvem kevergetni. itt a por, 1 perc alatt kész. :) :)

      köszi a tojásinfot. ezek szerint biztos más törvények vonatkozhatnak a nemzetközi boltokra. most hogy belegondoltam, nem is csak egyben de több-ben is láttam kindertojást, de csak nemzetközi boltban, ahová külföldiek járnak otthoni izekért. :)

      Törlés