Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2012. április 27., péntek

Skorpió vs a kisbabám

Nagyon nagyon felháborodtam azon, ami tegnap történt a munkahelyemen.
Már egy éve mondjuk a ház tulajdonosának ahol dolgozunk, hogy a ház tele van skorpioval, de azon kivül hogy "tényleg? nahát..." semmit nem reagál.
Én eléggé féltem már eddig is, mert megkérdeztem az orvosomat és közölte hogy ha engem megcsip egy, az megölheti a kisbabámat.
Tegnap visszont kiborult a bili.
Megtudtam, hogy az egyik kolleganömet munkában megcsipte egy skorpio. Akkora fájdalmai voltak, hogy haza is ment. Ráadásul ez volt az elsö alkalom hogy megcsipték öt, igy nem tudhatta milyen hatással lesz rá, jöhetett volna légzési probléma vagy bármi, ennek ellenére senki nem vitte haza, egyedül ült be az autóba és ment haza, az után, hogy a registered nurse (otthoni fönövér szerü) aki sürgösségin dolgozott, nem tudta mit kell ilyenkor csinálni.....ez is csak a céget minösiti, hogy ilyet felvettek...

Amikor megtudtam ezt a csipés dolgot, egyböl rámjött a sirógörcs, hisz 2 ora mulva mennem kellett dolgozni. Nem tudtam mit tegyek. Ha megyek, azzal minden percben veszélyben lehet a baba élete, és ez most igy hogy a kollegát megcsipték, mégjobban belémhasitott... ha nem megyek a fönököm kiakad, ez mellett elesek egy rakás pénztöl is, mert ugye ha csütörtökön nem mentem mert félek a skorpiotol, akkor ne menjek amig ki nem irtják öket...az pedig már egy éve várat magára.

Elkeseredésemben sirva felhivtam a fönökömet, a normálisabbat. Nagyon meglepödtem, a reakcio ez volt:
"nem hiszem hogy a lányt munkában csipte meg a skorpio.....(de igen, ott csipte meg....)"
"az esély arra hogy megcsip a skorpio annyi mint hogy meghalsz egy autobalesetben" pffff....kiváncsi lennék rá, hogy a saját feleségét is igy engedné-e el terhesen egy skorpioval teli házba dolgozni és akkor is igy látná-e az esélyeket....
"nem tudok mást keresni helyetted most, menj dolgozni, nem fog megcsipni a skorpio"
....mi????????nem fog megcsipni????megbeszélte a skorpiokkal??? és mi van ha mégis? akkor hupszika nem baj csak egy bébi élete volt a tét???????????????

Nagyon nagyon kiakadtam. Az egyetlen ok amiért ugy döntöttem bemegyek dolgozni, az a pénz volt. Csakhogy a pénz nem ér annyit hogy a babám életét kockáztassam.

Most felhivtam a munkavédelmiseket, megkérdeztem mit tehetek. Egyetértettek velem abban, hogy ez sulyos probléma, és rajtam mulik bemegyek e dolgozni, ha nem megyek, semmit nem tehetnek ellenem, mert a munkáltatok legelsö munkavédelmi törvényét alapból megszegték, nem biztositottak számomra veszélytelen munkakörülményeket.
Azzal viszont nem tudnak mit tenni, hogy ha itthon maradok, nincs pénz. Ugyanis még egy nyomorult szabadnapot sem fizet ez a xar cég.
Ki kell töltsek egy complaint-t (panaszlevél vagy nem tudom mi ez magyarul) online, a munkavédelem oldalán, és ök azonnal felhivják a munkáltatomat, innentöl kezdve 5 napjuk van arra, hogy rendezzék a helyzetet, kiirtsák a skorpiókat a házból. Csak az a kérdés, hogy hogyan fogják ök bizonyitani hogy megtörtént a skorpioirtás....

Természetesen a panaszt leadhatom anonimusz is, de egyértelmü lesz hogy én voltam....szoval mindegy. Ha ez miatt bármilyen gondom lesz velük, megintcsak a munkavédelmet kell hivjam, és ök helyreteszik a munkáltatómat. Nem vehetik el az óráimat, nem tehetnek másik müszakba, semmit nem változtathatnak a hátrányomra.

Hihetetlen hogy idáig fajult az egész, hogy én feljelentem a munkahelyemet. Soha nem tettem ilyet de ha valaki ilyen módon lexarja hogy a babám élete veszélyben van, akkor én szintén magasból xarok arra, hogy neki skorpiót kell irtania vagy ügye lesz a munkavédelemmel.

Ez nem várhat egy napot sem.

Közben már beszéltem a másik fönökömmel. Reakcio: "Honnan tudod hogy skorpio csipte meg"---pf....akkora fájdalmat vajon mi okozhat???ezen kivül egy csomot láttunk már ott...
"Arizonában vagyunk, mindenhol van skorpio...."
Persze...de azt azért jo ha tudjátok, hogy rengeteg emberrel beszéltem már akik rég itt élnek de még egyet sem láttak...akkor csak nem mindenhol vannak. És ha ugy is lenne, ezt nem lehet ennyivel letudni.

Végül felhivta a beteg feleségét, aki állitolag rosszul érzi magát az miatt ami történt és most 100 évesen fujkálja a dobozait a garázsban hogy majd azzal kiirtja a skorpiokat...pf. Mondtam a fönöknek hogy ö is tudja hogy az semmit nem ér, a ház olyan mint egy dzsungel. professzionális irtók kellenek oda. Hát, azt nem kapom meg....a legnagyobb gondja hogy kit tegyen be a helyemre ha én nem dolgozom amig nem irtják ki öket. Jol van...akkor lépünk tovább.

Bepanaszoltam öket a munkavédelemnél irásban. Leszarom kit tesz a helyemre, nekem se vicces hogy egy csomo pénztöl elesek ez miatt, és az sem hogy összeveszek a fönökeimmel, de Abigél életével nem fogok játszani.

Most várom hogy a munkavédelem reagáljon.

6 megjegyzés:

  1. Szia Niki!
    Becsülöm a bátorságod. Azért vannak ilyen szemétládák, mert nem teszünk ellenük, inkább meghúzzuk magunkat. Ha mindenki így gondolkodna akkor ez egy sokkal biztonságosabb és korrektebb világ lenne. sajnos itthon inkább megalkuvók az emberek... ez szerintem hosszabb távon sokkal de sokkal hátrányosabb mintha az elején vállalnánk a konfliktust. Csak így tovább. Szólj ha gond van, kimegyek rendet tenni ;))))

    VálaszTörlés
  2. Itt sem nagyon jelentgetik fel a munkáltatójukat minden nap az emberek, csak nekem tul nagy a pofám. :):) De kizárólag a babám érdekében tettem. Magam miatt nem tenném. :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Niki, jol tetted, amit tettel, szerintem is! masreszt, ezek utan, foleg, ha mar meglesz a baba is, "nem engedheted meg" magadnak azt a "luxust" hogy ezt mondd: "magam miatt nem tennem", mert a babanak kell/szuksege van az anyukaja/ra, szoval nem kockaztathatod magadat sem! :) ne hagyd magad! :) puszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, jogos. Igazad van. Csak még mindig ugy érzem, hogy olyat mondani hogy fontos én hogy vagyok, kicsit önzönek érzödik. Persze, tudom hogy Abigélnek szüksége lesz rám. Csak még át kell rázodni abba, hogy valakinek én leszek a legfontosabb a világon és tényleg óriási szüksége lesz rám. Legalább is egy idöre :):):)

      Törlés
  4. még annyi, hogy ezt nekem is egy csomoszor mondtak annak idejen, mert nekunk, magyar fejjel, automatikusan jon, hogy igy gondoljuk, ezt mondjuk, de aztan rajottem, hogy ezen valtoztatni kell, igazuk van, ha en beteg vagyok, az nem csak nekem hatrany, hanem a babanak is! :) kitartas! :) puszi!

    VálaszTörlés
  5. Hogy várhatják el tőled, hogy csak úgy bemenj dolgozni egy skorpiókkal teli házba? :-(

    VálaszTörlés