Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2012. április 23., hétfő

Negativumok az itteniekröl

Azért irok erröl, mert a legtöbbször dicsértem az amerikaiakat, hogy milyen kedvesek és segitökészek és többször szóltak már, hogy ha rossz tapasztalatom van azért azt is osszam meg. Hát tessék, most van.

Remélem ezt még nem irtam le.
Vagy 2 hete vásárolni voltam egyedül, de csak 1-2 dolog kellett, tehát állok a kasszánál azzal a kevés cuccommal, várok a soromra. Már elég régen ott álltam, mert az elöl a kasszánál álló idös pár vacakolt egy fagyasztott csirke árával, a kasszás pedig oda-vissza rohangált a csirkével már vagy egy fél órája. Minden sarkon áll 6 elado, nem tudom miért nem más intézi az ilyen gondokat hogy közben haladhasson a sor, dehát ahhoz már gondolkozni kéne....
Csoda ha addig nem fött meg a kezében a csirke, de a néni és bácsi mindig talált valamit ami miatt megint ment a hölgy egy kört.....
Én közben már a kocsira támaszkodva, toporogva mert majdbepisiltem, várok, a lábam triplájára dagadva, fájt, és már az ájulás kerülgetett mert nem tudtam leülni, a hasam feszül mint az állat. Nem baj, várok....

Egyszercsak megszólal a mögöttem álló nem is tudom talán ötvenes-hatvanas(nem emlékszem pontosan)...hölgy, hogy engedjem elöre, mert neki dolga lenne és nem is bir már itt állni. A kocsija tele persze....már amugy is a robbanás küszöbén voltam, hát ez böven elég volt....
Úgy felháborodtam, hogy megkérdeztem töle nem látja e a hasamat, ami akkora hogy csoda hogy nem verte még ki a szemét, és hogy hova siet annyira, a golfclubba vagy a temetöbe. Ö nyugdijas, ráér nem?? Mondtam neki hogy 8 honapos terhes vagyok, az ájulás szélén (tényleg rosszul voltam már), és nem hiszem el hogy nem vette észre hogy már nem tudom melyik lábujjamra támaszkodjak hogy állva maradjak, de nem nyigok, hanem kivárom a soromat, pedig én is hisztizhetnék, mert jelenleg ugy érzem itt szülök meg a helyszinen egy rohadt fagyasztott csirke miatt, ami eléggé frusztráló. Ö meg jobb ha meg se szólalt volna, várja ki a sorát és közben gondolkozzon el rajta mit mondott nekem...csak tátogott kiguvadt szemekkel...

Igen, bunkó és tiszteletlen voltam egy idösebb koru hölggyel. És Nem, a mai napig sem vonnám vissza amiket mondtam neki, mert ha valaki elvárja hogy tiszteljék, az tisztelje a másikat mielött elvárásokat állit fel. Leszarom hány éves.

A hölgy mögött álló fiatal pár pedig bologat és helyesel. Láttam hogy nekik is felakadt a szemük ahogy a nö rámszólt hogy engedjem elöre.

Csak én látom hogy igazságtalan helyzet volt felém nézve? Vagy csak tulságosan sajnálom magam???Nem tudom, csak azt tudom hogy már nagyon rosszul voltam, és erre beszól nekem ez az asszony. Soha egyszer sem kértem meg senkit hogy engedjen elöre mert én terhes vagyok, vagy bármilyen engedményeket tegyenek nekem ez miatt. És nagyon érdekes dolognak tartom, hogy mióta babát várok, még csak negativumokat kaptam idösektöl, és kizárolag fiatalok voltak akik felajánlották hogy elöreengednek (soha nem fogadtam el, megköszöntem és mondtam nekik hogy jol vagyok, nyugodtan menjen csak elöre). Még kamasz srácok is!!!!!!!!!!! Az asszony meg ilyet beszól??? És a fiatalok tiszteletlenek ugye?

Az öregekkel egyébként is csak a bajom van miota itt élünk. A boltokban megáll keresztben a kocsijával, lesi a teákat fél oráig, ugy, hogy ha még a kocsijátol el is férnék, töle nem lehet, és ha szólok neki vágja a pofákat. Ha arrébbnyomom a kocsiját attól meg egyenesen fel van háborodva.

A parkoloban nem lehet tölük se leparkolni, se haladni, az utcán meg....NAHHH....sik vak, sik süket, ki se lát a szélvédön, csak nyujtogatja a nyakát elöre, és közben kivág elém ugy, hogy oda se néz, ha rádudálok ö mutogat meg pofázik, a piroson átmegy megállás nélkül (kanyarodva jobbra lehet, de meg kell állni elöbb) de a zöld lámpánál 8-cal megy, nehogy a mögöttejövö is átérjen még....indexel de nem kanyarodik vagy épp forditva....
Az autópályán 20-szal megy, persze akkor elözik öket, és ebböl van a sok baleset...
103 évesen, mumifikálódott fejjel, vakon, süketen minek van még kormány a kezében könyörgöm????? Ki az aki ezt a törvényt behozta??? És föleg nem értem ezt itt, Sun Cityben, ahol buszok járnak kifejezetten az idösek ide-oda szállitgatására. Másik kedvencem még amikor golfkocsikkal járkálnak át ide Surpriseba shoppingolni és 7-tel közlekedik az uttesten...hogyan engedhetik ezt???

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Másik történet épp most történt, 2 napja és nem idösekröl szól. Anett barátnömnél voltunk, a medence szélén-sarkán ültem egészen a medence legszélsö kis sarkában, mert a vizben labdáztak 30as pasik és csajok, és féltettem a hasamat - vagyis a babát, nehogy a labda elkapja. A medencében egyébként sok kicsi gyerek is volt, a környékünkön, köztük Anett kisfia is. Ezek a srácok meg nem ám strandlabdával, hanem kemény rögbilabdával, RÉSZEGEN dobálóztak a medencében, de úgy, hogy a medence 95 %-át elfoglalták. Páran a medence szélén ülve dobták a labdát, arról a pontrol, ami hozzám a legeslegtávolabb volt, és minden harmadik dobás során a labda a közvetlen közelemben csapódott a vizbe, olyan erövel, hogy ha az a 2-6 éves kicsi gyereket fejbekapja, a gyerek beveri a fejét a betonba és szétmegy a feje mint egy dinnye. Akkor vajon mi történik ha a hasamban lévö kicsit kapja el....bele sem merek gondolni.

Egy ideig türtem, de aztán az egyik dobáskor a labda a hasamtól kb 30 cm-re csapódott a vizbe. Na akkor annyira megijedtem, hogy felpattantam, a labdát kivágtam a partra valahova ahova épp sikerült, persze ellenkezö irányba, nem feléjük...és megkérdeztem hogy nem látja hogy a medence tele van kisgyerekkel, én terhes vagyok és a hasam mellé dobálja a labdát ami egy kemény labda??? Nem ezzel kéne dobálozni itt. Dobáljon strandlabdát, az senkit nem nyir ki. És mi történt?????? LÓFASZ. Bocsánat, de igy volt. Egyszerüen dobálták a labdát tovább....persze ez után probálták nem felém dobni, dehát....

Aztán jóval késöbb odajött egy srác bocsánatot kérni, de persze nem az amelyik felénk dobált...azt mondja bocsánat hogy lefröcsköltek...mondom nem a fröcsköléssel van a baj, ...ha nem akarok vizes lenni nem ülök a medence szélére ugye....hanem az a baj, hogy rögbilabdával dobáloznak részegen és az, amilyen erövel azt dobták és nem vették figyelembe hogy kisgyerekek és terhesek (ketten voltunk terhesek) vannak jelen. Ráadásul valoszinüleg nem is ott laktak ezek, csak látogatóban voltak ott....
Ki bánja ha vizes lesz a medence szélén? Azt se bánom ha elkap a labda, de ne rögbilabda legyen már hanem olyan amivel vizben kell játszani....gumilabda nem???
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hát most ennyi jutott az eszembe, de aproságok mindig vannak, föleg idösekkel kapcsolatban ami felháborit. Vannak itt is parasztok ....de azért az összkép lényegesen jobb mint M.o.-n.
Mosolyognak, kedvesen köszönnek, stb. És még ha ez felületes is, kit érdekel? Ugysem fogok egyikkel sem összeköltözni :D:D:D. A lényeg hogy az embernek jó kedve lesz töle, ha nem azt látja hogy mindenki a béka segge alá van keseredve, huzogatja a száját, irigy mindenkire, meg végigmér hogy honnan van neked pénzed Nike cipöre meg ilyen ruhára....meg mi a faxon mosolyogsz mert neked épp jókedved van de neki nincs.

Arról beszélgettünk hogy otthon rosszindulatból, idegbetegségböl csinálják a hülyeségeket akár a soförök, akár gyalogosok, sejthetöen az ország rossz szinvonala miatti kétségbeesés következményeként, itt viszont ugy látom hogy mindez inkább butaságból ered. Nem akarnak ök rosszat, de egyszerüen nincs agyuk arra, hogy elkerülje a balesetet vagy azt, hogy problémát okozzon. Nem figyelnek oda, nem érdekli öket, stb. Szerintem túlságosan elkényelmesedve élnek születésüktöl fogva, és soha nem voltak igazán arra ösztönözve hogy normálisan gondolkozzanak, hogy használják az agyukat egy probléma megoldására. Mindig megoldotta a gondjukat egy szakember, vagy más.

A magyar ha eltörik valamije, megragasztja. Az amerikai eldobja és vesz másikat. 
A magyar ha valamihez nem ért utánajár, megtanulja, összebarkácsolja stb...az amerikai felhivja a szerelöt vagy szakembert és fizet érte. 
A magyar ha valamire nincs pénze lemond rola, megdolgozik érte, kiharcolja. Az amerikai elöveszi a hitelkártyáját, addig, amig be nem fagyasztják, aztán sopánkodik hogy Amerika szar.
A magyar ha házat vesz, és van 5millio ft-ja, vesz egy házat kevesebbért, és a többiböl berendezi. Az amerikai ha van 100.000dollárja vesz egy házat 300.000-ért a többit hitelre, majd probálja fizetni, nem tudja, elveszik töle....ugyanez az autókkal....Amerika megint szar....

Persze, mert itt megtehetik mindezt az emberek. Itt odaadják az uj kocsit, házat stb....csak aztán el is veszik röviduton ha nem fizeted. Magyarország ebböl a szempontbol pedig a ló másik oldalára esés, mert ott meg ugye a fiatalnak szinte esélye sincs rá, hogy házat kapjon. Össze kéne gyurni ezt a két országot hogy legyen belöle egy normális. :) :) :)

A mi helyzetünk a legjobb: Magyar ésszel élni Amerikában. Mert ki tudjuk használni és meg tudjuk becsülni az itteni lehetöségeket, ellentétben az itteniekkel. :)

Jaaaj még ezt le kell irjam mert ez már tényleg a sirásig idegesit: Körforgalomba megyek be, erre ö áll meg a körforgalom közepén, mindenkit feltartva, és néz rám hogy miért nem megyek már be elé... :D:D:D Ennyire nem vágják a kreszt sem.....

3 megjegyzés:

  1. Az idősekkel még nem volt itt bajom.

    A Kresz ügy tényleg bonyolult. A kocsik nagy része karcos, vagy meg van rongálódva a koccanások miatt.
    A múltkor sétálgatok, erre majdnem elcsap egy fehér SUV. Vagy indiai srácok vezették, vagy arabok, nem tudom. De elkezdtek üvöltözni nekem vlaami fura nyelven. Nem idősek, nem tipikus amerikaiak, hanem egy csapat tizen-huszon éves. Nem tudom mit kiabáltak, de gondolom nem szép dolgokat. Azt nem tudják, hogy nekem van elsőbbségem, de arra bezzeg van eszük, hogy őrülek módjára hajtsák a benzinszörnyet a parkolóban.

    A felsorolásból kifelejtetted az ételt. Egy falat, aztán minden megy a kukába. Vagy be a hűtőbe, hogy ott penészedjen, meg rohadjon meg, mert maradékot enni gondolom alantas dolog. Még az se divat, hogy a maradékot a kutyáknak adják, mert a kutyának a pedigré pál kell, a pár napos húsleves a kutyának már nem jó. Ez a rettenetes ételpocsékolást nagyon rossz látni. :-/

    VálaszTörlés
  2. Na igen..
    Az idösekkel nekem nem nehéz összekoccanni mert itt van mellettünk Sun City, ahol kizárolag 55 éven felüliek élnek, nyugdijasváros, ami azt jelenti hogy a környékünkön lévö összes étterem, üzlet, parkoló velük van tele. Multkor is beültünk enni és azt hittük öregotthon étkezöjében vagyunk...borzasztóan lehangoló...

    A kajával kapcs. nekem nem volt ilyen tapasztalatom, én látom öket kutyát maradékkal is etetni. Ja hát sorolhatnám még ezeket az örültségeket, persze...csak azt irtam le ami hirtelen eszembe jutott. :D:D hehe.

    VálaszTörlés
  3. Jé de érdekes, 3 hónapos késéssel kaptam ma a levládámba ezt a bejegyzést.

    Nagyon érdekes észrevételek, szinte minden storyt én is átéltem.
    Itt nálunk is ua. a helyzet, nem hiába amerika-majmolókként vagyunk nyilvántartva. Hát igen a jó öreg Európa. De jó lenne a fene nagy globalizációban a jó dolgokat átvenni és a rosszakat legalább egy blogban kiadni magunkból.
    Na szóval egyetértek mindennel, de hát Rómában légy római.
    További türelmet és kitartást, próbáljatok meg amcsi ésszel (esztelenséggel) gondolkozni, és ne magyarral.

    VálaszTörlés