Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2011. július 31., vasárnap

Kirándulás: Fossil Creek

Pisti kapott 3 szabadnapot a hétvégén, ami eléggé ritka....gondoltuk kimozdulunk valahová. Idén még nem jártunk Fossil Creekben, és mivel ez a hely az abszolut kedvenc kirándulóhelyünk Arizonában azok közül amiket eddig láttunk, alig vártuk hogy ott legyünk ujra. A hömérséklet legalább 10 fokkal kevesebb mint Phoenixben, ezért ilyenkor nyáron imádunk ott lenni. Pisti a hüsitö viz miatt, én pedig --az mellett hogy persze én is jól érzem magam a vizben-- immmmádok ott fotozni, mert minden második lépésnél látok valami számomra érdekes dolgot. Egy apró állatkát, vagy valami szép növényt, érdekes felhöt, kaktuszt, vagy egyszerüen az egész tájkép megragad és hopp, már nyomom is a gépet. Rengeteg gyik él ott, szitakötök, pillangók, némelyik akkora mint a tenyerem, de persze hogy azokat sosem sikerül lekapni.....nagyon sok és sok féle mókus, prérikutya, kigyók békák, pókok......nagyobb állatok is vannak, mint macik és pumák, de velük még nem találkoztunk. Nem is biztos hogy örülnénk neki, bár tegnap épp azon járt az eszem, mit tennék ha fotozás közben hirtelen otteremne elöttem egy puma mondjuk. Biztos hogy nem vagyok normális, de tuti hogy nem rohannék (ami egyébként is idióta dolog lenne) hanem elkezdeném fotozni és nagyon nagyon lassan hátrálnék (ha lenne rá idöm....:):):) ). Hátha megijedne a fényképezögép kattogásátol és nekemugrana :):):)

Szóval este készitettem szendvicseket, ital a hütöbe, reggel minden be a hütötáskába és irány. Kb 120 mérföldre van tölünk a hely, és turisták közül nem hiszem hogy bárki is ismerné, pedig igazán mondhatom hogy egy gyöngyszem. A legtöbb ember aki ismeri, az környékbeli, Payson, Pine, Camp Verde környékéröl. Az utolsó 15 mérföld földút, nincs reklámozva és ez jó is igy, mert ha másképp lenne, biztos hogy mindenki lerohanná és az egész elveszitené azt a csodás jellegét. Nem csak hogy a turisták, de még az itteniek sem ismerik. Ismerik a mellette lévö falut, Strawberryt, de fogalmuk sincs Fossil Creekröl. Én is csak véletlenül találtam rá a google earth nézegetése közben.

Meglepöen sokan voltak, többen mint tavaly bármikor....persze mindenki megáll a központban, a hidnál és nem tudják hogy tovább is vannak jo helyek. Mi tapasztaltak lévén tudjuk hova kell menni, de most ott is sokan voltak. Ráadásul mexikoiak meg Isten tudja  mifélék. A folyo közelebbi partján piknikelt mindenki. Mi fogtuk magunkat, és átmentünk a vizen át a másik oldalra. Nah a sok feka kileste hol mentünk át, és jöttek utánunk. Olyan ideges lettem, mondtam Pistinek nah, jol van, akkor menyjünk tovább. Sokat szoktam bóklászni mindenfelé, igy tudom merre van még jo hely. Arrébb mentünk, mondtam Pistinek ha utánunk jönnek megkérdem nem tudnának-e önállóan keresni maguknak helyet és nem minket követni, mert szeretnénk egy kis privacy-t...de szerencsére nem volt pofájuk továbbjönni.

Letáboroztunk, Pisti ment a vizbe, én fotozni. Akárhányszor itt járunk, mindig látok valami ujat. Ezalkalommal ez volt az:

Ha esetleg akadna olyan aki nem ismeri fel (vagy nem látná jól), itt egy másik kép róla, amit a netröl szedtem le:


Egy nöstény fekete özvegy. Próbáltam megrezzenteni a hálóját, de a pók meg sem moccant. Ott ültem vagy fél órát mellette, hátha tudok jobb képet is késziteni rola, de nem mozdult. a hálót szétverni nem akartam, szegénynek nagy munkája volt vele... elég furcsa volt a tudat, hogy egy olyan pók mellett ülök, ami egy csipéssel akár ki is nyirhat ha nem kapok segitséget. És azt is fura volt látni, hogy milyen nagy. Pedig elméletileg tudtam a méretét, de igy látni mégis más volt. 
Találtam egy oldalt, ahol megmutatják a himet és egy másik fajta fekete özvegyet is, érdekes hogy mennyire másképp néznek ki mint ez a mindenki által ismert külsö:

Készitettem rola több képet is, majd felteszem és jelzem. Bár tudom hogy van aki szerint béna dolog hogy "bogarakrol" irkálok...:D:D:D de hátha van akit érdekel hogy találkoztam egy halálos mérgü pókkal csak ugy séta közben és hátha van annyi szerencsém hogy az illetö nem jön az oldalamra többet..:D:D:D

A drágám pancsol....itt a viz olyan mély, hogy fejeseket szoktak ugrálni a másik oldalrol, ahol sziklás a part....bár az pont nem látszik itt... van jó kis sodrás, ezért a gyerekek és felnöttel szeretnek beleugrani és levitetni magukat a vizzel addig amig nem veszélyes (ugy értem amig nem sekély a viz, hogy ne üssék meg magukat), majd visszasétálnak és kezdik elöröl...:):):) Ilyen részekböl áll az egész folyó. Vizeséses, sekély, mély, keskeny, széles, lassu sodrásu, gyors....igy aztán mindenki megtalálja a neki valót. 


Kellemes volt a természetben lenni és nagyon jó volt a hüs 33 C fok és a frissitö, kristálytiszta viz. Délutánra jött egy vihar, igy elindultunk haza, de elötte azért persze készitettem képeket a felhökröl, mert azt nagyon szeretem.


 Visszafelé ez a látvány várt minket még kint a vadonban


Ezt fekete-fehérben, mert igy jobban látszik a köd

Gyönyörü, nem? 
Az uton hazafelé természetesen volt megint baleset....nem csoda. 
Napfény, sebesség 75-nél 90. 
Köd, esö, kitudjami, sebesség 75-nél 90....
Sebességcsökkentésre figyelmeztetö táblák, sebesség 90. 
Útszükitésre, utmunkálatokra figyelmeztetö táblák sebesség 90.
Útszükités, utmunkálatok(elérte...), sebesség 90.
Ezt most itt nem részletezném ujra.... 

Visszatérve Fossil Creekre, remélem hogy még nagyon sokáig a jelenlegi állapotában marad meg a hely. Kérlek ha odamész tiszteld a természetet! Sajnos van aki bunkó módon szemetel, néhol eldobott, széttört sörösüveg, cigi...de szerencsére nem gyakori ez a látvány. Maradjon is igy. Fossil Creek egy csoda.

A többi foto nem sokára jön. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése