Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2010. március 7., vasárnap

Mesélek kicsit Arizonáról

Krisztinek válaszul:
Háát, én is úgy jártam az egészségüggyel ahogyan te Kriszti! Mire elvégeztem azt a kis rövid tanfolyamot, addigra jól megutáltam az egészet....bár elejétöl kezdve csak a pénz miatt akartam, de most már biztos vagyok benne, hogy amint lehet lezárom életem ápolósdis fejezetét végleg.
Arra viszont jó ez a munka, hogy mivel heti 3 éjszakát dolgozom, nem nehéz mellette iskolába járni. Csak ezért vagyok még ott. Először egy angol nyelvtanfolyamot végzek el, aztán jelentkezem recepcióra valami jó nagy céghez, mert az a szakma még eléggé tetszik, nekem való. Ez után pedig amint tudom megkezdem az egyetemet és végre azt tanulom majd, amire mindig is vágytam. Régészetet. 
Hát, ez a tervem és mindent megteszek azért, hogy elérjem a célomat! Mert én olyan vagyok. :):):):)


Ilyenkor januártól mostanáig eléggé esös az idöjárás, ma is esett egész nap. 365 napból 330 nap napos itt, a többi 35 napból 33 ebben az idöszakban van, a maradék kettö az kb, amikor nyáron esik. NaGGYYon ritka. Hideg ugyan nincs, pólóban napközben simán mehetsz dolgozni, vásárolni ide-oda, estefelé már elkél egy hosszúujjú felső. 
Otthon is szerettem az esöt (bár ott már kissé sok volt belöle és a sár elrontotta az összképet...) de itt pláne imádom! Gyönyörű a sivatag amikor az esö elönti! A távoli hegyeknek csak a körvonalait látni, alattuk hófehér ködbe burkolódzik a táj, csak a kaktuszok csúcsai bújnak ki belőle és néhány dombocska, felettük pedig az esöfelhök úgy tűnnek, mintha valaki lehúzogatta volna a felhök alját, mintha "felhőcafatok" lógnának lefelé az égből. Nagyon érdekes. És akkor azt még nem is említettem, milyen gyönyörű, amikor a napsütés és az esö találkozásakor szivárvány jelenik meg az égen! Scottsdaleben fotoztam le a multhéten, meg is mutatom! Bár nem annyira jó foto, de kicsit javitottam a konturokon hogy jobban kihozza a szivárványt.
Azt hiszem igy sem rossz, de képzeljétek ezt el a kaktuszok fölött.....


Az iwiwen olvastam, hogy egy lány phoenixi magyarokat keresett, kérte, hogy meséljenek a tájról, hogy milyen. A válasz egy Zoli nevü valakitöl érkezett, valami olyasmi módon, hogy "mit akarsz tudni Phoenixröl? Nincs itt semmi csak kavics meg kaktusz" --nem pontosan igy irta, de ez volt a lényeg. Hogy a Sonoran sivatag ilyen lenne?
Háát, aki így vélekedik róla---főleg ha Magyarországról jött ide valaki---az szerintem vagy hazudik és felvág vagy nagyon silány lelkületű lehet. Nem állnék le egy ilyennel még 3 mondat erejéig sem. A Sonoran sivatag több mint 560 féle növénynek és rengeteg állatnak ad otthont, a kaktuszok csodaszépek, föleg tavasszal-nyáron, amikor színes virágok nyilnak rajtuk. Piros, citrom, narancs, fehér, rózsaszín. A sivatag itt nem csak pusztaság! Hegyek között megbúvó kisebb-nagyobb tavak, némelyik sziklás, homokos parttal ahol sokan vízisielnek, vitorláznak, csónakáznak, pancsolnak, horgásznak
.....naés mondj mégegy helyet a világon, ahol azt látod amit itt Arizonában! ---na jó, Új-Mexiko környékén kívül.
Szóval ha ezt valaki egyszer látta és kopárnak tartja, annak valami probléma lehet a szemével vagy az agyával.
Csak nézzetek be a weblapom galériájába. Sonoran sivatag, Pleasant lake vagy bármelyik phoenixi albumba aztán szóljatok, ha találtatok akár egyetlen olyan fotot is, amin ez a fantasztikus táj kopárnak hat. (még foton is szép, nem még ha itt vagy és hallod, látod, érzed ezt a különleges hangulatot!)


Imádok itt élni, eXotikus, izgalmas, változatos, barátságos és gyönyörű vidék Arizona, Phoenix!

1 megjegyzés: