Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2011. június 10., péntek

Skorpiok és ami ezzel jár...

Eddig a beköltözés óta csupán egy döglött és 2 élö skorpiot találtam. A döglöttet az egyik nappaliban, két élöt az egyik szobában. Mezitláb ...ugyebár....pakolásztam a vendégszobában, amikor megláttam az egyiket a lábamtól kb 30 cm-re a szönyegen. Kb 3 cm a farkával együtt. Pici még. Nahát, gondoltam....találtam egy élö skorpiot. Izgalmas. És gyorsan kerestem egy edényt amit ráboritottam amig kerestem egy dobozt amibe beleteszem. Akkor hirtelen egy másik, nagyobb szaladt el közvetlenül a lábam mellett. Azt hittem hirtelen megáll a szivem. Nagyon elborzadtam és átfutott az agyamon, hogy lehet hogy ezekkel vagyok körbevéve???? Megfordulok és ott szaladgál száz a lábam mellett???? Merthogy a szoba tele volt ágymatracokkal és cuccokkal, nem láthattam. Na akkor gyorsan azt is fogságba probáltam ejteni, kb 3-4 percig üldöztem mire meglett. NaGGYYon gyorsan szaladnak. És a lábam mellett....szoval elég hidegrázós volt. Minden mozdulatomkor guvasztottam a szemeimet a szönyegre, nehogy rálépjek egyre. Most az egyszer örültem a szönyeg ronda szürke szinének, mert igy könnyebben észrevehetö a narancsos szinü skorpio.

Bedobozoltam öket, és lefotoztam. Ja igen, találtam még egyet....de azt még az albérletben és elhoztam (gondoltam ha itt nem lenne elengedem hogy legyen..hehe)...itt van 2 foto, a farkuk be van huzva mert megijedtek ahogy kinyitottam a doboz tetejét.



Ma ablakot pucoltam, takaritottam, és kinéztem az udvarra is, meglestem mit tudok kezdeni vele mert elég silány ..... felemeltem 2 téglát, mindkettö alján 1-1 skorpio szaladt....nah.....ez kellemes kerti munka lesz...:):):)
Tegnap beszélgettem a kolleganömmel, azt mondja a férjét megszurta már skorpio, nagy fájdalommal jár, és állitolag ha fokhagymával bedörzsöljük az lezsibbasztja a területet, ha iszol tejet az pedig semlegesiti a mérget. Ezt tették, orvoshoz sem mentek vele. Nem tudom mennyire igaz ez a fokhagyma-tej sztori, lehet csak annyira hatásos amennyire a vámpirok ellen...:):) Mindenesetre eddig ez volt az egyetlen tanács amit kaptam ezzel kapcsolatban. Neten sem találok semmit, csak a poison center vagy mi az telefonszámát.... Senki nem tudja mi a teendö ilyenkor, pedig ez elég nagy felelötlenség, hisz oké hogy én kibirom, de egy idös ember, kisgyerek vagy egy cica, kutya bele is halhat.  Átfujtam a ház egy részét erös rovarméreggel, de óvatosan csinálom, mert állitolag nagyon erös méreg, és ugy akarom hogy se a cicák se mi ne legyünk a befujt területen 1 vagy 2 napig.

A cicák pedig ugyebár megtalálják a legaprobb bogarat is és játszanak vele. Ha észreveszem hogy találtak valamit azonnal megyek is ellenörzésre. :):) Sokan mondják hogy a cicára nem hat a méreg. Itteni állatorvos oldalán olvastam, hogy igenis hatásos. Nekik csak az a szerencséjük, hogy még ha játszanak is vele és az megszurja öket, nagy valoszinüséggel a kis tappancsukat éri a fullánk, amin pedig sokkal vastagabb a bör mint a miénk, ezen pedig a fullánk általában nem szur át, igy a méreg nem jut el a szervezetükbe. Igy ússzák meg a dolgot cicamicák. :):)
Hogy mi van ha megeszik? Erröl sem találtam még semmit, majd jobban utánajárok. Az én elképzelésem az, hogy a cicák belei, gyomra nagyon ellenálló, a gyomorsav pedig talán hatástalanitja a mérget. Hisz csak gondoljunk bele miket megetetnek M.o.-n a cicukkal és semmi bajuk...halszálka meg egyéb inyencségek....(én mondjuk nem adnék nekik ilyet...)
De ez csak találgatás. Lehet hogy butaság. Az persze nem lenne jo ha mérgezett skorpiot ennének meg, mert nem hiszem hogy a skorpioméreggel birna a gyomorsavuk.......:(:(

Tényleg elég erös ez a méreg, remélem hogy mostmár nem találok egyet sem majd. Egyébként mielött megkérditek, nem járunk cipöben a lakásban. :):) Nem lesünk mániákusan skorpiok után. Annyi azért nincs. És mostmár remélhetöleg még ennyi sem lesz....az udvaron azonban csak vastag kesztyüben fogok dolgozni.

2 megjegyzés:

  1. Ilyen invázió csak nyáron van? Én tavaly késő-ősszel jártam Arizonában de nem láttam egy árva pókot, egy magányos skorpiót, vagy bármilyen más hasonló állatot. Szerintem ha ott élnék, akkor mindig vastag gumicsizmát hordanék. Még bent a házban is. :D

    VálaszTörlés
  2. Nem inváziorol van szo. Skorpio bárhol bármikor elöfordulhat egy családi házban, pláne ha lakatlan volt egy ideig...
    Az udvaron meg pláne hisz a sivatagban vagyunk. :):):) A fenyvesben sem csodéálkozik az ember ha lát egy elröppenö madarat vagy egy mokust a fán. :):) Természetes lakóhelyére toltuk be a képünket, végülis nekik joguk van itt lenni. :):) Képzeld amikor a pokomnak hoztam enni, adtam a skorpiknak is és ettek. :):)

    VálaszTörlés