Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2011. június 22., szerda

Kis kirándulás Surpriseban

Tegnap kimentem fotozni, tölünk délre indultam el, mert arra még nem jártam. Most is megtapasztaltam, milyen gyönyörü és változatos ez a hely. Egy szántás mellett álltam meg fotozni, amikor megláttam tölem kb 10 méterre egy nagy madarat leszállni. Elöször azt hittem sas vagy öjv, de aztán észrevettem hogy furcsán rózsaszin, csupasz a nyaka....keselyü. Pontosabban pulykakeselyü.

Elég ronda jószág szegényke. Eddig soha nem sikerült lefotoznom öket, pedig láttam már néhányszor. Most sem sikerült tökéletes kép, mert az autóban ülve fotoztam, nem mertem kiszállni mert féltem hogy elrepül. Aztán miután készitettem pár fotot, kiszálltam hogy közelebb menyjek, és valoban elrepült, ugyhogy nem tudtam közelebbi képet késziteni sajnos....de azért ezen is jol látszik hogy nem pingvinröl van szó. :):)

A szántófölddel szemben olyat láttam, amin pár hete amikor elöször láttam, teljesen elájultam......katt a képre, nagyban mégszebb.
.....rózsaföld....nagyon sok van belölük és óriási területen. Hihetetlen...a sivatagban....gyönyörü közelröl is. Rengeteg szinü óó de szép....
Ahogy nézegettem a rózsákat, katonai vadászgépek repültek el a fejem fölött alacsonyan. A Luke Air Force Base (katonai légierö bázis) ugyanis innen nem messze van, tölünk kb 10-15 perc autóval, ott pedig épp mellette voltam. Egyet le is kaptam, nagyon jól néznek ki, mondtam Pistinek hogy be fogok kéredzkedni, hátha bengednek fotozni és megmutatom nektek is. Azt mondja el ne menyjek egyedül....ö is jönni akar..:):):)
Néha hallani öket itthon is, ahogy elhuznak fölöttünk, féltem is töle hogy nagy lesz a zaj, de nem az. Csak néha hallani öket, és az sem vészes.
Ahogy továbbindultam, hirtelen iszonyat büz ütötte meg az orrom. Tehénszar..:):):) Na tessék...vadnyugat. Traktorok, lovak, tehenek, tehénpásztorok...avagy cowboyok. A lovak mellett nem tudtam megállni, de a teheneket, traktort sikerült lekapnom.

A vadon élö California fan palm nevü, Arizonában egyetlen öshonos pálmafák látványa egy csoda. Néha olyan érzésem van, mintha Egyiptomban lennék. Ott fehérebb a talaj, a hegyek, de egyébként ugyanaz a látvány. Zöldellö vagy barna/sárga földek, csatornák, földeken dolgozo emberek, a háttérben magas hegyek, és iszonyat forróság. 

Pálmafa sorok között vezetni ragyogo napsütésben......imádom....
A város lakott területei pedig tele tavacskákkal, virággal, zöldellö növényzettel és érdekes épületekkel...


Láttam egy-két kevésbé szép látványt nyujtó dolgot is, egy helyen graffitit, és mexikoiasan roncs épületet, pajtát, de nem tudtam megállni az autóval mellette...szeretnék azért olyat is mutatni, hogy ne mindig csak a szépet mutassam. Bár ezekböl elég kevés van, a 60-as autópálya melletti rész az, ami elég putri, majd elmegyek oda is fotozni. Csak ugy érdekesség képpen. Nem járunk arra szerencsére. Nem egy szép látvány. :):)

A többi fotot majd felteszem a galériába, még szeretnék fotozni hozzá, ezért nem ma. Köszi a gratukat, aranyosak vagytok! Az autóhoz hozzátenném, hogy egyetlen fillér letétele nélkül hoztuk ki, csak letettük a Mustangot, és másfél ora alatt elintéztük az egész cserét.....itt ez is egyszerübben megy...

5 megjegyzés:

  1. A légierő repülőtérre gyanítom nem engednek be, hogy fotózni nem lehet az meg 10000%. :)

    VálaszTörlés
  2. A vadászgépes képért (F-16 Falcon) irigyellek, egy picit. :-D De amit a kép alatt olvastam, hogy megpróbálsz bejutni és fotózni nah akkor már nem kicsit kezdtelek irigyelni :-). Remélem összejön és felteszel jó pár képet a gépekről. Nem rég volt szerencsém eljutni Angliában a Royal Air Force múzeumba és iszonyatosan nagy élmény volt látni azokat a hatalmas gépeket. :-)

    Zsolti
    (csak azért írom ide, mert még mindig nem sikerült profilt választani, nem is értem miért :-D)

    VálaszTörlés
  3. Hú, de jót kirándultál - tiszta vadnyugat tényleg...tehenek (meg pásztorok is tán..), lovak és micsoda rózsaföld....atyáááám!! Kár, hogy még nincs illatos kép!!! :))) Jó lesz ott, azt hiszem...:)

    VálaszTörlés
  4. A Luke Air Base-re majd marciusban mehetsz be fenykepezni amikor az air show lesz. Addig nem fognak beengedni civileket. Mi is az air show idejen szoktunk repuloket fotozni :)itt az november elejen van.

    VálaszTörlés
  5. Romesz még ha el is utasitanak, megér egy próbát...megkérdem, max elküldenek..:):)

    arpeen Tucsonban az ür-és légiközlekedés muzeumban voltunk 2 éve, óriási élmény volt! Még akkora gépeket! Nagyon tetszett, oda szivesen elmegyek máskor is.

    Zsolti remélem sikerül...:):)

    Csilla illatos kép mi? De jo lenne....csak a tehenes képek illata nem biztos hogy bejönne....nehogy abba szippants bele mélyeket a rózsák helyett...:):):)

    VálaszTörlés