Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2011. május 30., hétfő

Házvásárlás, költözés

Ha minden jól megy akkor ezen a héten megkapjuk a házkulcsot és költözünk. Ne haragudjatok de ugy döntöttem nem irom le konkrétan mikre kellett fizetgetni és miket kellett intézni a házvásárlás során mert millió aprobb és kevésbé apró dologról van itt szó. Már Pistim sem tudja mik voltak, pedig hát ö intézte a papirdolgokat, mert az én nevemre csak most kerül majd a ház igy csak az ö aláirására és intézkedésére volt szükség, én meg a sulira koncentráltam, nem nagyon tudtam követni hogy mi mikor hogy volt..... Engem eddig nem tettek rá semmire mert az én papir-beli jelenlétem csak lehuzta volna a hitelképességünket, igy a hitelen nem, csak a házon lesz rajta a nevem. Amit mondjuk fölöslegesnek tartok, de az ingatlanos szerint szükség van rá, mert ha bármi történne a drágámmal (jajj még leirni is félelmetes..:( ) és nem lenne a nevemen a ház, akkor kitehetnének engem a saját házunkból, igy aztán kell hogy papiron is ott legyek.

Nagyvonalakban annyit a házvásárlásról, hogy egyáltalán nem ugy megy mint otthon, legalábbis Pisti szerint, én nem vettem otthon sem házat szoval nem tudom hogy megy ott...az ö tapasztalata az volt otthon, hogy semmivel nem foglalkoznak csak meglegyen a pénz...

Hát itt nem igy van. Még annyi intézkedést, ellenörzést stb.....óóó...Pistitöl 1 honapon belül kb 4-szer kértek fizupapirt...

Az ingatlanos 4800$-ra mondta hogy számitsunk összesen amit ki kell fizessünk a vásárlás során ilyesmire hogy inspector (aki átvizsgálta az egész házat hogy minden müködik-e), kezelési költségek, stb.....plusz a ház árának 3,5%-a. Hát, a 4800 $ több ezerrel többre sikerült, ha Pisti nem kezdett volna dolgozni mégegy munkahelyen, akkor nem is tudtuk volna megvenni. Ez az ingatlanos nagyon egy elcseszett emberke...elnézést dehát igy van.....folyamatosan félrevezet minket, semmit sem tud elintézni, de még vezetni sem tud normálisan...hihetetlen....most is átvert minket rendesen. A komplexben ahol vagyunk évente kell aláirni a szerzödést, vagy lehet havonta is, de akkor lényegesen több a bérletidij. Májusban kezdödik az "uj év", de már március elején aláirattatták velünk a következö évre, és mivel akkor még nem tudtuk hogy tudunk-e házat venni, alá kellett irjuk. Most van május, most tudtuk meg hogy megkaptuk a házat, és most kezdödne az uj év. Ha nem kellett volna 3 honappal a szerzödés lejárta elött aláirni a következö évet, semmi gondunk nem lenne. Igy viszont szerzödést fogunk szegni, ráadásul legalább 2 honappal elöre szolni kellett volna hogy kiköltözünk, mert igy addig kell fizessük ezt az albérletet amig nem találnak uj lakót a lakásba....mi ez a hülyeség?

Hogy mivel tett megint keresztbe az ingatlanos? Azt mondta ne törödjünk ezzel, majd ö megbeszéli a komplexszel, szol nekik hogy házat vettünk ezért megyünk el. Mi igy nem is szóltunk az irodában. Ez meg most hivta Pistit 1 hete, hogy na?? Szoltunk e már az irodában hogy elköltözünk?? Aztán fogta magát és elhuzott nyaralni. És Pisti nem is vonta kérdöre.....olyan mérges lettem mikor megtudtam, majd szétrobbantam. Nem is szolt nekik, és el is huzott nyaralni ugyhogy még beszélni sem tudunk vele.....igy mi most nem elég hogy szerzödést szegünk, de nem is szoltunk elöre 60 nappal.....

Hát hogy ebböl mi lesz nem tudom, de várom vissza kedvenc ingatlanosunkat szeretettel......nem szeretem hogy Pisti ilyenkor nem szól semmit. Igenis kérdöre kell vonni. Magára vállalta, többször is rákérdeztünk töle, és aztán xarban hagyott minket. Az ö hibájából most lehet hogy egy rakás pénzt ki kell fizessünk a semmire....és Pisti nem szól semmit??? Na ezért utálnak engem jópáran. Mert én ilyenkor kinyitom a számat a férjemmel ellentétben. Ha valaki hülye, az nem érdekel, de ha a hülyesége nekünk kerül pénzbe vagy bármibe, az mellett nem fogok elmenni szó nélkül.

Visszatérve a papirügyekre, rengeteg aláirás, rengeteg intézés ez az egész. Aki nem vett még házat, el sem tudja képzelni szerintem hogy mennyi dolog van itt amit átvizsgálnak, elbirálnak, ülnek rajta, ujra kérik, változtatnak, nem tudnak, rosszul tudnak, helyesbitenek, holnapra megmondjuk ...aztán egy hét mulva mi kérdeztünk rá mi ujság van.... bocs nem is 200 $ hanem 2000 $, erre 250$ arra még 873, ja meg még az is lesz az 1400$ .....na ennyi, nem lesz más...de jóóó, akkor tudunk venni mosógépet......jah, még ide is kell 780$ holnapig, intézd el, hogy nem megy mert enni is kell valamiböl? Nem baj akkor nem kapod meg a házat...ok, ennyit arról hogy mosogépet veszünk....
...ennek kell elküldeni annak kell elolvasni amannak kell engedélyezni de még itt is meg ott is meg kell kérdezni meg még ez nem elég de azt is nyomtasd ki meg küldd be de ne igy küldd hanem ugy jajj nem is mert amugy kellett volna bocsi....csináld ujra az egészet....aláirtad 298-szor? Jaaj dehát nem is ezt hanem azt kellett volna, kezdjük ujra....arrol nem is beszélve hogy peeersze szabad még a ház..aláirunk millio papirt aztán meg hupsz ezt a házat már valaki 3 hete megvette...megint bocsi.....hát. Mi ennek tartunk a végén...legalább is elméletileg...de még nincs a kezünkben a kulcs, bármi lehetséges.....

Óvja az Isten még az ellenségeimet is az amerikai irodai dolgozóktól. Felelötlenek, szétszórtak, nem tudnak semmit, és nem is érzik a munkájukkal járó felelöséget. És ez nem csak a házvásárlásra vonatkozik de minden másra is. Legyen az bank, vagy akármi....
Kedvesek, mosolyognak,....persze. De mire mész vele ha idegbajt csinálnak neked minden második percben?? (tiszt.a kiv.) Sokszor ugy tünik fontosabb nekik hogy barátnak nézzük öket, mint az, hogy elvégezzék amiért megkerested öket. Hogy bankszámlát nyiss/szüntess meg, vegyél valamit stb....csakhát az ember általában nem barátkozni jár a bankba és nem azért vesz házat hogy az ügyintézövel haverkodjon....

Jajj csak ennek legyen vége. Már nézegetem a lakás design oldalakat, tervezgetem mi hogy lesz. :) Imádok lakásberendezéssel foglalkozni! :)

A weblapot megint elhanyagoltam, elfoglalt voltam, bár fotokat tettem fel és kisebb változtatásokat is csináltam. Épp Gilbertröl irok cikket, egyszer már megirtam csak egy virus levitt mindent a gépemröl, azt is.....és szerintem épp mentetlenül megnyitva lehetett a gépen amikor elszállt, mert ezen kivül mindent vissza sikerült hozni tesókám segitségével.

Irom irom.....:):)

10 megjegyzés:

  1. Nekem a bankosokkal eddig jó tapasztalataim voltak. Egy felidegesített, mert azt mondta, hogy használhatom a régi bankkártyámat, erre mikor kellett volna használjam, akkor nem tudtam! Visszamentem a bankba és elrendeztem az ügyet, viszont buktam egy kis pénzt miattuk. (Szerencsére nem nagy összeget.)

    Az is jó, mikor valami levelet küld egy cég, hogy szolgáltatásért fizess x összeget. Az ilyeneket el kell hajtani, megírni nekik, hogy öreg takarodj, nem kértem a szolgáltatásodat, ha mégegyszer zaklatsz hogy fizessek, akkor azt az ügyvédemmel fogod megbeszélni! (Ez általában bejön, egy kis blöffölés nem árthat.)

    Gondolom, hogy a házvásárlásotok azért bonyolult, mert hitelből veszitek. Én puccos helyen nem vennék házat, mert ott mindig van egy csomó városi szabály, fűméret, milyen fát ültethetsz, milyen színű lehet a házad. És a drágább környékeken az ingatlanadó is rettenetesen magas tud lenni.

    Sok szerencsét kívánok az új otthonotokhoz és ne hagyjátok magatokat csőbe húzni! Az ingatlanközvetítővel meg vitatkozzatok egyet, hátha elenged valamennyi pénzt.

    VálaszTörlés
  2. Köszönjük szépen! :)
    Nem puccos helyen vettük a házat, nem szeretem az olyan helyeket és pénzünk sem lett volna arra (de nem is kéne ház olyan helyen).

    Szép, barátságos, gyönyörüen karbantartva, de nem puccos. Nincsenek csórók akiktöl esetleg tarthatna az ember, de nincsenek a nyálas-gazdag fajtábol sem, olyan pont jó. :) Legalábbis eddig amit láttunk, normális embereknek tünnek a környékbeliek. Rengeteg park, játszotér, röplabdapálya, europai focipálya, kosárpálya, tényleg jo hely, és a gyerek gyalog el tud menni suliba és játszótérre is. Tök jo.Majd csinálok képeket mert eddig csak a kocsibol fotoztam.:)

    VálaszTörlés
  3. Most hogy belegondolok tényleg hülyeséget írtam. :-) A múltkor néztem az Arizonai házárakat és még a legolcsóbbak is 50ezertől kezdődnek. Tehát a 80 (80-at írtál a múltkor, ha jól emlékszem) az inkább lehet átlagos mint kirívó környéken. Mindenesetre gratulálok, biztosan szép új otthonotok lesz! :)

    VálaszTörlés
  4. 100.000-ért vettük a házat, ami 50.000 az már nagyon régi és nagyon ócska helyen lehet. :):) Ez a ház 250-300.000 $-os ház volt(nem emlékszem hogy 250 vagy 300), a válság miatt esett le az ára százra. A környéken ez elég jó árnak számit ha figyelembe veszem a ház minöségét. Vannak olcsóbban, akár még 80-85-ért is hasonlo méretben ugyanott, de azok nagyon lelakottak, nagyon sok pénzt kellene belefektetni hogy ugy nézzen ki ahogyan most a miénk kinéz. Szóval szerencsénk is volt vele. Majd teszek fel képeket. szép, de én máshogy képzelem el, szoval totál át lesz alakitva, csak idö/pénz kérdése. :):) Köszi köszi!! :):) Nagyon boldogok vagyunk!

    VálaszTörlés
  5. Igen, az 50ezres amit a múltkor találtam, az valami sivatagi melletti faluban volt. Eszméletlen magas árak vannak arrafelé. Közben találtam egy szép helyet 20-ért Missouriban. Mindig nézem a landsofamerica oldalakat. Külön államokra is van bontva, úgyhogy lehet keresgélni. :)

    VálaszTörlés
  6. sivatag melletti falu? hogy érted? hát maga phx is sivatagban van.
    phxtöl távoli városban faluban olcsóbb sokkal mint itt phxben. persze hisz ott nincs munka....

    Azt irod itt drágák az ingatlanok? Miért ott mennyi lenne egy 2000 sq feetes 3 éves totál felujitott ház jó helyen?

    VálaszTörlés
  7. Úgy értettem, hogy AZ déli részén. Nagyvárosok közepén lévő házakat nem is néztem, én jobban szeretem a kisvárosokat, vagy akár a nyugodt kis falvakat. Előbb laknék egy tanyán a világ végén, mint Chicago, New York vagy LA közepén.

    Nekem az ilyen helyek tetszenek. :-)

    http://www.landsofmissouri.com/missouri/?detail=&inv_id=934250

    http://www.landsofmissouri.com/missouri/?detail=&inv_id=893878

    VálaszTörlés
  8. nekem is ezek tetszenek csak az a baj hogy ezek általában olyan helyen vannak ahonnan munkába járni egy kisebb vagyon lenne olyan messze van.....

    VálaszTörlés
  9. Sok-sok boldogságot és gratulálunk az új házhoz.Biztos nagyon szép.Én csak a Google Earth-al láttam de én is nagyon szívesen meglennék azon a környéken :) Megnyugtatlak itt sem olyan nagyon egyszerű ez a menet,főleg,ha valami engedély is kell hozzá.pl:víz-gáz átalakítás.stb.Még egyszer sok boldogságot és ahogy arrafelé mondják Good luck! :) Üdvözlünk: Robi,K,A. (HU,Budapest)

    VálaszTörlés