Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2011. május 16., hétfő

Csörgökigyó

A drágám ment dolgozni, és a hotel mellett letért az utról levágva az utat az épületig. Sokszor teszi ezt éjjel is, amit én nagyon ellenzek. A hotel területén 2 puma éldegél, és bár még soha senkit nem bántottak, mégiscsak vadállatok. A kisebbekröl mint a kigyo, skorpio stb nem is beszélve.....öket általában csak akkor veszi észre az ember amikor már késö és nem jó ezekkel az állatokkal ujjathuzni.

Ezuttal szerencséje volt Pistimnek. Egy gyémántfarku csörgökigyo mellett ment el ugyanis, amit szerencsére  észrevett idöben. Lefotozta de telefonnal készült a kép és nagyon erös volt a fény igy elég rossz minöségü. Kicsit élesitettem rajta és tompitottam a fényen amennyire tudtam igy valamivel jobban látszik de igy sem tul jo foto.


Ilyenkor nyár elején nem éjjel, hanem nappal aktivabbak ezek az állatok. Idén már én is kettö kigyoval találkoztam ugyan nem csörgökigyok voltak és én mentem az ö területükre, a sivatagban járkáltam. Azt hiszem az utóbbit már mutattam de nem vagyok biztos benne, inkább megmutatom. Ez sem tul jo kép mert nem volt idöm állitgatni a fényképezöt stb....hirtelen kellett kattintanom...az "én kigyom" ugy került az utamba, hogy egy bokor aljából "szaladt" ki :):) egy egeret kergetve, de amikor engem észrevett hagyta futni az egeret és visszabujt a bokorba. Próbáltam megkeresni hogy jobb képet készitsek róla, de eltünt sajnos.

Valamelyik nap egészen az épületek mellett találkoztam farkassal. Szegény állatokat teljesen kiturja az ember a sok épitkezéssel, aztán csodálkoznak hogy a játszótéren él szerencsétlen prérifarkas. Lassan eltünik a sivatag, hova mennek akkor?? 
Értem hogy kell a hely az embernek, de mégiscsak meg kellene szabni a határokat és nem hiszem hogy azok a nemzeti parkok szélei kellene legyenek.......az ember a legrosszabb élösködö....

4 megjegyzés:

  1. nem szeretnek olyan helyen lakni ahol csorgokigyokkal, hiuzokkal stb talalkozhatok... brrrrr.....

    VálaszTörlés
  2. Hát, sokan igy vannak ezzel. Én kifejezetten élvezem hogy bármikor megláthatok egy pumát a dombtetön. Vagy a mellettem lévö bokorból pislogni...:):):) A hiuz picike, mint egy jo nagy házimacska de a pumánál lényegesen kisebb. Aranyosak. A csörgökigyó az már gázosabb, mert nehezen észrevehetö, látod a képen is alig lehet látni, beolvad a környezetbe. Oda kell figyelni rájuk, de ök nyár elején és összel jönnek elö csak nappal. Amugy éjjeli állatok. Éshát gondolom szándékosan nem jönnek az utadba, ök sincsenek oda az emberrel valo találkozástól....:):)

    Imádom hogy köztük élünk, de tény hogy ésszel kell kirándulni. :) Ök a saját területükön vannak, mi vagyunk a betolakodok és nem forditva, szoval ha baj van az mindig az ember hibája lesz.

    VálaszTörlés
  3. en azert jobb szeretem ha en vagyok a foodchain legfelso fokan :-)

    VálaszTörlés
  4. Ó azzal nem sok baj van, csak a puma enne meg esetleg...ja meg a prérifarkas ha tömegestöl jön..:):) a többi csak megharap. :):):)De ha azt nézed máshol meg medve van (mondjuk feljebb van itt is maci), krokodil vagy épp nem coyota de másfajta farkas...söt, csörgökigyo sem csak itt van. (bár itt van a legtöbb fajta az biztos :):) ) szóval Arizona nem az egyetlen ilyen állam, csak esetéleg a többi nincs igy megreklámozva :):):) jah hát a legjobb ha félsz, nagyvárosban maradni. :) Ott meg sok a "patkány" meg az idézöjel nélküli patkány is. :):):)

    VálaszTörlés