Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2011. május 27., péntek

Gambel-fürj anyuka lettem :):)

Ez a madár nagyon gyakori itt Arizonában, nem nagyon van olyan nap hogy ne látnék néhányat ha kimozdulok a házból. Mindig megnevettetnek azzal az aranyos "csápjukkal" ott a fejük tetején. Ahogy mennek az ugy billeg a fejükön. Ma reggel ahogy kiléptünk a kolleganömmel a beteg házából, Zoila ennek a madárnak egy tojását látta meg a földön a járda mellett. Szétnéztem, mert ezek a madarak bokor aljába vagy csak ugy kövek közé is szoktak tojásokat rakni, néztem van e több valahol ahonnan ez az egy kigurulhatott, de semmi. Szegényke nagyon feltünö helyen volt, és nem akartam sorsára hagyni mivel elég sok farkas és egyéb állat jár ott, hát hazahoztam. Lehet hogy nem jol tettem, de féltettem a kis csórit. Lehet hogy eleve halott vagy beteg, azért lökhette ki az anyja...nem tudom, nem értek hozzá. De remélem itt nálam is van esélye arra hogy kikeljen és életben maradjon.

Próbálok nézelödni a neten roluk, de erröl nem sokat találok. Ha valaki ért hozzá hogyan viselhetném gondját, megköszönném ha leirná nekem. A tojásos kép az enyém, ö az "akit" találtam, a másik két kép nem az enyém, netröl van.


21-24 nap amig kikelnek, minden tojás egyszerre kel ki és egyböl el is hagyják a fészket az anyukával a kikelés után. Alap dolgokat találtam roluk, meleget adni a tojásnak nem lesz bonyolult itt a sivatagban, az erkélyre de árnyas helyre tettem, letakarva az állatok elöl hogy nehogy megegye valami. Inkább arról kéne info hogy jol csinálom-e és hogy ha esetleg kikelne mit csináljak vele....arra gondoltam lehet kapni a PETCO-ban apró kukacot, azzal etetném ahogy a madarak általában a fiókát....jajj de izgulok. Remélem sikerül megmenteni szegényt. Na azért megrágni nem fogom neki a kukacot, de mindent megteszek hogy megmaradjon...:):):)

Láttam a neten, hogy M.o.-n 8000 Ft-ot kérnek egy párért.....:) vicces hogy itt meg lépten-nyomon öket látni ingyen :):)

2 megjegyzés:

  1. Nikikém - gratulálok az újfajta anyasághoz! :)
    Itt vszínű, hogy találsz egy kis segítséget:
    http://www.howtoraisequail.com/Gambel-Quail.html

    VálaszTörlés
  2. Köszi majd megnézem. Hát tudod...ha már más nem jut...legalább egy tojással hátha elbirok....

    VálaszTörlés