Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2011. április 16., szombat

Régészet, szó szerint orrvérzésig...:):)

Nem, senki sem vágott orrba, -tudom most van aki arcáról lekonyult a vigyor mert már elöre örült...:):):)

Tegnap már eléggé fenn volt a Fahrenheit az egekben, bár lesz ez még sokkal feljebb is....nem tudom hány fok volt, de 4 órán át a tüzö Nap alatt nem volt kellemes. Pedig kalap volt rajtam. Azt nem mondom hogy elment a kedvem a földkaprigálástól, de eléggé vágytam a hüvösbe....:):) A vizem olyan forró volt, hogy a flakon is égetett ahogy megfogtam, szóval innom sem volt mit....

Mikor végeztem, beültem az autóba, elinditottam a légkondit és elöntötte az orromat a vér, de úgy, hogy 1 papirzsebkendö kb 5 másodpercig tartott és már a kezemen csöpögött a vér. Még jó, hogy éppen ezért, (mert ez nem elöször fordult elö) mindig tartok egy nagy tekercs papirtörlöt a csomagtartóban. Annyira ömlött belöle a vér, hogy alig tudtam hátramenni és kivenni a papirt....szóval ezentúl az ölemben tartom majd...:):)

Kb szük fél óráig, 20 percig próbáltam az út szélén megállva a kocsiban elállitani a vérzést. El nem engedhettem, mert a kocsi csupa vér lett volna, igy odatartottam a papirtörlöt , de igy meg a torkomon folyt a sok vér, nyeltem mintha vizet innék....durva volt...mégdurvább, hogy a megalvadt vér a nyomás miatt "leszakadt" a gyógyitani próbált ér faláról, és az is lecsuszott a torkomon...szóval éreztem ahogy az alvadt vért nyelem....nagyon guszta volt. :):):):)

Amikor végre elállt nagyjából, úgy hogy már tudtam vezetni, egy kutnál vettem 64 oz colát és lenyomtam mindet. Jó szomjas voltam..:):) Máskor egy hét alatt iszom annyit. :)

Hazajöttem, tusoltam, megint vérzett az orrom, aztán irány melóba, ahol ismét elindult a vérem, és hol elmult hol elindult éjfélig....annyira szédültem hogy állni sem birtam...a vér pedig már nem is vizszerü, hanem sürü volt, és nem csöpögött hanem még mindig folyt. Délután 4 óta eléggé meguntam, már sik ideg voltam. Állok a beteg fölött.....és elönt a vér...frankó..épphogy nem tiszteltem meg piros folttal a fehér ágynemüt....
Az ápolónö meg jó hogy ott volt mert fingja sem volt róla mit kéne csinálni velem, csak drukkolt meg jajongott...:):) Még jó hogy gyerekkorom óta van már benne gyakorlatom, mert a kedves nurse-el nem sokat értem....bár a gyakorlatommal sem....iszonyu hogy vérzett...gondolom a Naptól megpattant egy vastagabb ér. Az ereim már elötte úgy meg voltak duzzadva, hogy a csoporttársam meg is kérdezte miböl vagyok hogy ilyen vastagok ...akkor már gondoltam hogy baj lesz.....

Hát ilyen izgi napom volt.

Suli: 15 oldalas semester projectet kell irnom 2 hét alatt. :) + Bejelentkeztem a következö szemeszterre, merthogy ennek pár hét mulva vége. A tanár megkért minket, hogy ha kitaláltuk miröl szeretnénk irni a projectet (a szemeszter alatt tanultakkal kapcs.persze..) akkor irjunk neki emailt és ö megmondja mely könyvekböl szemezgethetünk.

Amit én választottam: Hohokam culinary, cooking habits, cooking tools, firepits, vegetal and animal food sources, hunting, cultivation.
(Hohokam:az indián civilizáció akikröl tanulok. Mint apacs, zuni, stb....)
Hohokam étkezési/fözési szokások, tüzhelyek, eszközök, növényi-és állati táplálékforrások, vadászat, földmüvelés.

Dr.Howard ( a tanárom) megdicsért, hogy nagyon érdekes témát választottam, és azt irta nagyon reméli hogy folytatom a régészetet, mert úgy véli jó régész lesz belölem. Adott tanácsokat, és felajánlotta hogy bármiben segit, kérte hogy akármire szükségem van csak hivjam vagy irjak neki.

Tudom hogy ez másnak nem nagy dolog igy leirva, de számomra óriási. Nagyon sokat jelentett töle ez a pár sor. Mert olyan ember mondta akit tisztelek és akire felnézek. A TANÁROM. :)

Szóval most készülök az ASU könyvtárába (egyetem) mert csak ott találom meg a könyveket amire szükségem van....jó hogy az is a város másik végén van...:):)

Jaah még egy dolog. Sokan mondják nekem, most pl Kriszti (itt is köszi amit irtál, tényleg jól esett! :) ) hogy sokat vállalok. Biztosan én látom rosszul, de nem látom be mi az a sok. :):) Csak az iskola van nekem, semmi más. Iskolába sokan járnak. Mi az ami sok? :):) Nem értem. 

3 megjegyzés:

  1. Az orrvérzés nem gyerekjáték. PLáne ennyiszer. Hős vagy:))

    VálaszTörlés
  2. laselle szia!
    Hööös vagyok :):):):) Hehe...hát néha tényleg ugy néz ki a fejem mint aki aknára lépett.......:):)

    VálaszTörlés
  3. Ez az orrvérzés tényleg durva lehetett!!!

    VálaszTörlés