Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2011. április 8., péntek

Iskola, házikónk

Megkaptuk a házat, de több fizetnivaló lesz a papitmunkára, mint amire számitottunk....ennek nem örülünk, de 2 honap mulva tulleszünk rajta. Junius elsö napjaiban költözünk majd.

Suli: Iszonyatosan élvezem a régészetet, minden percet ugy az elméleti mint a gyakorlati órákon. Annyi érdekességet megtudtam már mostanra is, hogy elképesztö. Ez a szemeszter vége lesz május közepén, aug.végén kezdödik a következö. A különbözeti vizsgát még mindig nem tettem le, pedig már kellene, hogy ösztöl minden szükséges és általam választott tárgyat fel tudjak venni.

Az a problémám, hogy még mindig a matekon ülök....még mindig totál hülye vagyok hozzá és már látom, hogy tanár nélkül nem fog menni...bár lenne itt egy magyar matektanár....mert angolul nehéz lesz megérteni ha magyarul sem értem.....
A másik gondom az angol. Az órák kb 70%-át értem amikor a tanár beszél. Ezzel annyira nincs is nagy bajom, hanem inkább a beszéd ami az utóbbi hetekben letargiába ejtett. Nem tudom ugy kifejezni magam ahogyan szeretném, nem merek kérdezni mert félek hogy nem tudom elmondani mit nem értek...ezen kivül ismerkedni is eléggé nehezemre esik a többiekkel emiatt. Nem értek sokmindent amikor együtt beszélgetnek, a poénokat, a hadarásokat, az egymás szavába vágott mondatokat, nem tudom követni öket. Igy kivülállónak érzem magam. Pedig szegények probálkoznak, nagyon kedvesek velem legtöbben. A két csoporttársam akikkel együtt vagyok terepen, Nicole és Martin, tényleg nagyon rendesek velem, még ebédre is meghivtak, de én bénának érzem magam a beszéd miatt. Sokszor nem szólalok mert csak azért, mert nem tudom hogyan fejezzem ki magam,nem tudok szavakat amiket használni kellene, igy igazából nem ismernek meg, nem tudnak velem igazi beszélgetést folytatni.
Általában a munkahelyemen, a boltokban nincs bajom ezzel, elmondom amit akarok, megértem amit mondanak, de a barátkozás valahogy más. Nehéz. Nem tudom igazán kifejteni a gondolataimat, a reakcióim mintha korlátok közé lenne szoritva. Mintha néma lennék. Szörnyü érzés.

Megoldás: Beszélni fogok az iskola egyik tanácsadójával, és megkérdem van-e lehetöség arra, hogy nekikezdjek egy "angol külföldieknek" osztálynak, illetve hogy matekot tanulhatok-e az iskola keretein belül ami felkészitene a vizsgára.

Nem gondoltam volna az elején, de az, hogy a weblapra amerikai oldalakról forditok, rengeteget segit és eddig is segitett. Lévén hogy általában történelmi, régészeti, biologiai dolgokról irok, ez eléggé szakmábavág a régészettel, antropologiával. :) Tömérdek szót nem tudnék ha a weblap nem lenne.
Csakhát, ahogy most is, sokszor nincs idöm rá.
Ha van akkor fáradt vagyok.

Eléggé kezd dühiteni ez a "nyelvnemtudás". Remélem az english class segiteni fog a fogalmazás megtanulásában és kényelmesebben fogom érezni magam az osztálytársaim körében.

7 megjegyzés:

  1. eloszor is gratula a hazhoz. nem semmi milyen gyorsan ment az egesz. vagy mar regebb ota nezegettetek? nehany bejegyzessel ezelott irtad hogy neztek azota nem sok ido telt am el...

    matek: tanar kell es kesz. hidd el sokat szamit majd.

    angol: beszelni kell es kesz. mindegy hogyan mondod. nem banjak ok ha nem tokeletes az angolod. ird korul a szavakat amiket nem tudsz angolul. meglatod egy ket honap utan sokkal konnyebb lesz.

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Kb 2 hétig kerestünk házat, amit elöször kinéztünk elvitték elölünk, de ez most megvan...tényleg gyorsan ment. :):) A bank egyetlen nap alatt elfogadott minket, most zajlik az inspection time, meg fizetjük a sok hülyeséget...:):):) ez a része kevésbé szórakoztató...:)

    VálaszTörlés
  3. azert majd ha lesz idod es energiad ird meg hogy mennek ezek hazveteli dolgok. valamikor nekem is szuksegem lesz ra :-)

    VálaszTörlés
  4. Szia Niki!!
    Nahát, milyen régen nem jártam itt, mennyi minden történt azóta!!
    Az angollal nem lesz semmi baj, kérj segítséget, ahogy leírtad!:DD Ügyes vagy nagyon, és mennyi mindent bevállalsz, nem mehet minden csak úgy, pikk-pakk.
    Puszi

    VálaszTörlés
  5. Persze megirok mindent, csak össze kell szedegetni a fejemben a dolgokat róla. :)

    Köszi Kriszti, jól esett amit irtál. :)

    VálaszTörlés
  6. Szia! Mostanában nem igazán volt időm olvasni a blogod, de most örömmel látom, hogy zajlik nálatok az élet és haladtok egyről a kettőre!
    Gratula házhoz! Remélem sok örömötök telik majd benne!
    Egyébként ha lenne időd írni, engem nagyon érdekelne, hogy a vételáron felül milyen rejtett, plusz költségek vannak felétek egy házvásárlásnál?
    A sulihoz meg kitartást! A matekhoz én is valamilyen külső segítség, lehetőleg tanár igénybe vételét ajánlanám. A nyelv meg tényleg olyan amit beszélni kell, próbálkozni, aztán csak fejlődik az ember! Mondjuk könnyű nekem tanácsot adni itthonról, magyarhonból :):)

    VálaszTörlés
  7. Sven szia!
    Hát jol mondod, "rejtett" :):):):) mi is csak utolag tudtunk meg néhányat...:):):) rendben, összeszedegetem öket! :)

    VálaszTörlés