Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2012. november 8., csütörtök

Élelmiszer üzletben és az illegalitásról "élöben"

Nem emlékszem mutattam-e képeket itteni élelmiszer üzletröl...sejtem hogy vannak néhányan akit érdekel, hát fotozgattam me egy kicsit. A Walmart a legnagyobb élelmiszer üzletlánc bolygónkon :) a Tesco követi azt hiszem....nos, nem a Walmartban fotóztam, szándékosan, hogy ne gondolja senki, hogy
"ááá megmutatja a legnagyobbat ami valószinüleg a legszebb aztán a többi meg putri..."

Hát, választottam egy méretben átlagosat, amiben ugyan szerintünk az egyik legjobb minöségü zöldség-gyümölcs van ugyan, de valóban nem tünik ki semmiben sem a többitöl egyébként. Figyelembe véve az itteni és otthoni viszonyokat, itt ez az üzlet, aminek neve Fry's Signature, olyasmi mint otthon a Penny market vagy a Lidl. Persze mondom csak a viszonyokat nézve. Valójában a Fry's sokkal nagyobb méretü és tisztaságban és minöségben is nevetségesen magasabb szintü mint az emlitettek otthon.

Leirtam már a weblapon, de hátha nem olvastátok....hogy az ilyen nagyobb üzletek bejáratánál fertötlenitö kendökkel tisztithatod meg a kezedet és a bevásárlókocsi fogóját is, illetve a bevásárlókocsik mindenhol ingyenesek, nem kell pénzt tenni bele ahogyan otthon. (mennyit kell már ott beletenni? Ezrest? :)
Hát igaz ezt annyiból vélem negativumnak, hogy az amerikai nagyon gyakran nem tolja vissza a helyére öket, hanem a parkolóhelyeken hagyja, ami elég veszélyes lehet, megtörhet autókat....szoktam is anyázni nekik (magyarul) amikor a nagyseggü 600 kilós 25 éves ribanc (bocsánat de tényleg feldühitenek...) zabálja a fánkot, a homloka is csokis meg cukorkás töle, a papirját meg a coca-colájának a dobozát leteszi a kocsi mellé a földre, a bevásárlokocsibol kipakol, és annyival tolja arrébb, hogy ö épp ne menyjen neki a kocsijával.....na elkanyarodtam a témától mert nagyon feldühitenek az ilyen lusta seggek.... (megint elnézést a szóhasználatért, igy érzek....)

Szóval pofa befog, itt van pár kép:


A gyümölcsök gyönyörüen felpakolva, --már-már rémisztöen szépen és fényesek, mintha egyesével fényezték és pakolták volna fel öket ... igazából láttam már amikor pakolták, tényleg egyesével teszik....lemérheted magadnak, de a kasszánál mérik le neked amikor fizetsz.


A kicsi lányom.....várja hogy befejezzük a shoppingot.... :)


A virágos részleg....





Már karácsonyi diszités van mindenhol.....


Organic és nagyon egészséges cuccos részleg :):):)



Tengeri herkentyük......


A sorok nagyon rendezettek és tiszták....a sorok elején ki van irva nagyvonalakban, hogy mit találsz az adott sorban...


Több sornyi hütöszekrény van minden boltban.....


Mindig van az aktuálisan közelitö ünnep számára kijelölt terület, ez általában több sor, vagy egy egész részleg, a bolttól függöen....ez itt a karácsonyi részleg egy része...


És Abigail csak vár..... :)



...igen, ágynemüt, lakásdekorációt, butorokat is lehet kapni......


Pasi-sor.....(sör.... :) ) kedvesem kedvenc sora....van ám gondolkozás melyik legyen a kiválasztott karton.... :):) merthogy ugye nem darabjával hanem kartonostól veszik az emberek az ilyesmit...sör, cola....ha csak egy dobozzal szeretnél, a kasszáknál vannak hütök, onnan tudsz venni.



A kasszáknál.....



Karácsonyi dekor...


Pistimmel voltam, és ö nem nagyon van oda azért ha ilyen helyen fotozok, mérges lesz...ugyhogy nem nagyon eröltettem meg magam....de ha nem lesz ott készitek közelebbi képeket a felvágottakról, husokrol, halakról, stb......

következö téma:

Aki azt mondja hogy az USA XAR, mert hallok ilyet....az vagy illegális, vagy valamit nagyon rosszul csinál.....aki Magyarországon megtalálta a helyét, az itt sztár lehet egy kis odafigyeléssel és elsösorban PAPIROKKAL, NYELVTUDÁSSAL és SZORGALOMMAL. Mert itt megvan az esélyed, tanulhatsz akkor is ha nem vagy zseni...mint otthon hogy csak azt veszik fel aki Einstein....

Mert épp most találkoztam olyannal, rokonok ráadásul (remélem olvasnak...bár ha eddig nem hittek nekem, ez után is én leszek a Xar...mindegy, nem leszek töle sem szegényebb sem gazdagabb ha egy buta familia utál :D ...)
Kijöttek gyerekkel, családostul, jóformán pénz nélkül (vagy ELÉG pénz nélkül állitásuk szerint...)., ugy, hogy ök majd illegálisan megváltják itt a világot, ÚGY, !!!!!!! hogy NEM AKARNAK ANGOLUL TANULNI !!!!! Annak ellenére sem, hogy tényleg segitettünk nekik amiben tudtunk amig legálisan voltak itt, és azt mondják hogy idézem:

"itt mindent meg lehet oldani, nem kell ide nyelvtudás"....mert a kedves barát ezt mondta nekik.....próbáltuk a férjemmel mondani nekik hogy hát. ez azért nem egészen igy van....ha idejössz papir nélkül, gyerekkel feleséggel, és sem az ország nyelvét nem akarod megtanulni, sem te nem mész munka után,,,mert te nem fogsz munkát kéregetni.....hát...nem valószinü hogy valaki be fog állitani hozzád és felajánlja, hogy

"helló baby! legyél már az USA elnöke please! "



Pláne nem 3 hét alatt, ahogyan ök gondolták....

Sokszor az amerikai sem kap munkát....akkor mit vár egy illegális aki köszönni sem tud angolul? FÖLEG ARIZONÁBAN....gee....hát ilyen hüyleséget. Itt csak a meka teheti ezt meg mert annak vannak kapcsolatai és fillérekért dolgozik sajnos....
És persze mi vagyunk a gonoszok, akik sajnálják Amerikát a szegény magyartól...nem részletezem mikben segitettünk, nem lényeges és nem ide tartozik...a lényeg, hogy képzeld el, ha egy amerikai elmenne Magyarországra, hogy "hi, itt vagyok, illegális vagyok, nem tudok egy szot sem magyarul, a jogsit sem tudom letenni mert nem tudom kitölteni a tesztet.... de munkát akarok, és jól akarok élni".....mit mondana a magyar?

De természetesen nem mi mondjuk az igazat, hanem az, aki azt mondja amit hallani akarnak....és most kullognak haza, mert "apppppáááámmm!!!! " hát senki nem könyörög nekik hogy dolgozzanak neki !!! :):):) Micsoda sokk! Hát hogy van ez???? Hát szar Amerika! Telefonál haza hogy SZAR Amerika!!! Telefonál! Betojás :D

És még mindig mi vagyunk azok akik félrevezetik öket és még mindig az mond igazat, aki azt mondja ami egyértelmüen totálisan nem ugy volt, hisz mennek haza, semmi nem jön össze :D

Mondd a vaknak hogy virrad.....vagy hogy is van ez...



Nade senki ne irja hogy ne idegesitsem magam ezen, mert nem teszem. :) Az elején rossz volt, hogy még én éreztem rosszul magam, hogy meg mertem kérdezni hogy ugyanmár jössz-e angolt tanulni vagy  ne várjalak, mert nem szolt semmit és ugye nekem van más dolgom is mint neki készitgetni az angol leckét és rá várni egész nap. Segiteni akartam, nem kellett....söt, még teljesen természetesnek vették hogy mi nekik ugrálunk, felajánljuk mindenünket hogy segitsünk, kisbabával is mentem egy szó nélkül segiteni, forditani, intézkedni,

nagyon nagyon szivesen teljes szivemböl kivántam hogy sikerüljön nekik, annak ellenére hogy soha egy szót sem váltottunk életünkben sem szinte, söt nagyon rossz volt a viszonyunk.....
Még ugy éreztük, hogy ök azt hiszik, hogy ök tesznek nekünk szivességet azzal, hogy mi segithetünk nekik :D mert az kiváltság.... :D

Hát most kérdezzétek meg miért foglalkoztunk még mindig ilyenekkel...minek probálunk segiteni még mindig?? Hát valószinüleg nem vagyunk teljesen tiszták :):) Én sajnos mindig magamból indulok ki, tudom, hogy ha nekem valaki segitene, ugy ahogy mi tettük, hát nem eltünnék és csak akkor jelentkeznék ha muszáj mert segitség kell, hanem eléggé éreztetném az illetövel hogy hálás vagyok. Legalább is elvárnám én személy szerint, hogy legalább néha megkérdezze hogy vagyunk. Mert nem kell nekem a fenekem nyalni...nem vagyok az a fajta...de legalább ne beszéljen ki a hátam mögött a másikkal és ne csak akkor keressen ha segitség kell....

Nem hiszem hogy ez nagy kérés. Bár látom van akinek igen....szóval leginkább magamban csalódtam, hisz én vagyok az, aki kezdeményezte a segitségnyujtást a korábbi nagyon rossz viszonyunk ellenére is...kérdezd miért :D a Jóisten tudja...Pistinek eszébe nem jutott hogy ugy segitsen ahogy végül is segitettünk, mert tudta hogy nem vagyok velük jóban, söt....gyilkolás lett volna belöle ha találkozunk....
De Nikike volt elég naiv azt gondolni, hogy az emberek változnak....
De még nem is volt elég amit segitettünk...mi biztos nem is akarunk segiteni :D Nah...csakis szerénységböl nem irom le mit tettünk értük....mert kinos lenne és dicsekvésnek vagy szemrehányásnak tünne.

Gondoltam "ha megdobnak kövel, dobd vissza kenyérrel" de amint kiderült ez egy óriási ostobaság, mert abból csak kövel-kenyérrel dobálózás lesz, egészen addig, amig kiterül aki a követ kapja :D mert köböl kenyér nem lesz az már hétszentség :):)

Az ilyen embert leirom egy életre és igen hideg tudok lenni hozzá....van már aki tapasztalja és ez SOHA nem fog megváltozni. Ha egyszer tele a pohár, annak már annyi....most tele van.

Mi otthon szenvedtünk, de itt boldogok vagyunk. Nem vagyunk gazdagok, de mindenünk megvan amire szükségünk van, amink nem volt az is van mióta Abigail megszületett, vannak barátaink akiket tisztelünk és szeretünk, van otthonunk, munkánk, lehetöségeink arra amit a jövönkkel kezdeni szeretnénk, és mindezt (Abigailen kivül :):) ) Az Amerikai Egyesült Államok adta meg, szóval mi vagyunk az utolsók akik olyat akarnak hallani, hogy az USA xar...mert nem az USA xar, hanem te...drágám.

Sok sikert mindenkinek, de nélkülünk....


7 megjegyzés:

  1. Szia Niki!
    Sajnálom, hogy megint belefutottál/futottatok egy ilyen helyzetbe :(
    Igazából, most mondanám azt, hogy neked most más dolgod van (Abigail :) ), mint hogy másokon segíts, de ez már nem változtatna a dolgon. Én tudom elég ritkán olvasom mostanában a blogot (vagy csak rég jött értesítő, hogy írtál? :) , de mikor feljövök, szeretek szemezgetni és örülnék, ha nem nagyon futnál bele több ilyenbe, mert még egy darabig szeretném olvasgatni a blogodat. Nem örülnék, ha egyszer úgy betelne az a pohár, hogy esetleg nem írsz többet :(

    Amúgy iszonyatosan nagyot nőtt a pici lányod! :)
    Örülök, hogy ezen a kis afféron kívül a rokonnal, jól megvagytok :)
    Majd ha bejön a nagy hideg és lesz időm bekucorodom a fotelba és végig böngészgetem az oldalt :) A forró, nyári képekkel kezdem majd :)
    Jaah, és tartozom ám képekkel Egerről is, szóval még van egy utolsó évem itt a suliban, igyekszem majd képekkel szolgálni :S

    Puszi Nektek!
    anna

    VálaszTörlés
  2. A múltkor megyek és látok egy bevásárlókocsit. Tudom melyik bolté, azé a Dollar store-é, ami majdnem fél kilométerre van, 3 utcával arrébb. Van hogy ideáig eltolják a bevásárlókocsit. Milyen emberek vannak.

    Azokat én se értem akik abszolút nulla angoltudással, papírok nélkül akarnak nekivágni Amerikának. Úgy még Sopront se kellene bevállalni, nem hogy New Yorkot, L.A.-t vagy Phoenix-et. :-P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hehehe..... ez jó...hát de tényleg igazad van. A bevásárlokocsi dolgot én sem értem, gyakran látok ilyet én is.... :) :)

      Törlés
  3. Kedves Niki
    Örülök hogy ezeket az információkat megosztottad velünk.
    Nekem az USA-val kapcsolatban mostanában az jut eszembe hogy mennyivel jobb az ár érték arány [pl. : 2személyes átlagos ágyat simán tudsz venni 1 napi fizetésedből]

    A második részhez meg annyit hogy aki illegálisan akar bármit is annak elgurult a gyógyszere.
    A tanulásról meg annyit hogy "a tudás drága de a sötétségnek nagyobb ára lesz".
    Mai Mo ebbe az irányba tart sajnos, az oktatást tönkreteszik, amivel még napjainkba életbe maradt de mi lesz 5-10 .. év múlva.
    A kivándorlás rekordot dönt manapság..

    Remélem jól vagytok!
    Üdv: H Zsolt

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "a tudás drága de a sötétségnek nagyobb ára lesz". ez nagyon tetszik :D végre valaki aki okosan nézi az árakat....köszi :)

      Törlés
  4. "Örülök, hogy ezen a kis afféron kívül a rokonnal, jól megvagytok :)" azzal a rokonnal jol megvagyunk mert nem beszélünk egyáltalán :D ennél jobb nem is lehetne a viszony :) :) hehe....
    Áááá....remélhetöleg máskor lesz annyi eszünk hogy azt mondjuk köszi de nem köszi....és sok sikert kivánunk az illetönek :D

    Rokon vagy sem...

    Abigail imádnivaló, nagyon jó kisbaba. Meg vagyunk áldva vele :)

    Várom a képeket Egerröl, köszi szépen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jövő héten szerdán megyek is ökológia gyakorlatra, ha mákom lesz, reggel szép ködös idő lesz, de épp csak annyira, hogy adjon valami sejtelmességet a fotónak és maga a kép még látszódjon. Délutánra meg napsütéses időt rendelek, mert ilyenkor ősszel iszonyú szép fény-árnyék képjátékot lehet elcsípni, ahogy a gyönyörűen színes világon megtörik a napsugár. :))
      Asszem kellőképpen ráhangolódtam ..... :)

      Törlés