Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2011. november 29., kedd

Kibukott belölem az arab vér....:):)

Hihetetlen...
2 napja itt bögtem Pistinek hogy nem tudok tanulni, csak lesem a könyvet de semmmit sem értek. Arabból 2 tesztröl maradtam le, plusz nyakamon a harmadik végsö vizsga is. Amikor eljöttem suliból oktoberben, még az abc-nél tartottunk. A másfél honap alatt semmit sem tanultam...hányás közben nem ment...azt sem tudtam mit vesznek, semmit nem tudtam arról hogy hol tartanak, mert hiába itt a könyvem meg online is van anyag, a tanár össze-vissza tanit. Tegnap voltam ismét órán elöször.
Óra elején Breanna osztálytársam elmondta hogy ezt meg ezt tanulták, a tanár meg közben mondja hogy a táblára mindenkinek fel kell irnia egy legalább 6 szóból álló mondatot arabul. Pf....én meg még a betüket se tudom....nah gondoltam magamban ez szép lesz igy.
Dr Abuhannoud nem kötelezett rá hogy irjak mondatot, de gondoltam megprobálok összepakolni valamit....vagy bejön vagy nem. Miért adnék fel valamit egyböl amit nem is biztos hogy nem tudok megcsinálni....és nem jár semmiféle következménnyel sem ha elrontom...szoval...

Hát összeszedtem magam, átolvastam a számomra új betüket és egyebeket és megalkottam a mondatomat:

"There is a little baby growing under my heart."Majd felirtam a táblára arabul. A professzor elmosolyodott, majd odafordult az osztályhoz és ezt mondta:

"innentöl kezdve nekem senki ne jöjjön azzal hogy nem volt ideje tanulni...nézzétek meg Nikit. Majd 2 honapig nem volt itt, most meg jön, és felir egy 8 szavas mondatot a táblára, teljesen helyesen, miután a fél abc-röl is lemaradt".

Hm. Kissé meglepödtem.....aztán kiderült hogy mégis volt egy hiba benne, de azt azért követtem el mert ö rossz utasitásokat adott az osztálynak azzal kapcsolatban. Kaptak egy listát az igékröl és rosszul irt bele valamit én pedig aszerint forditottam le a mondatot. Nem tudom ez hogy jött össze....nem tudom....de amikor arabul irok, az csak ugy ömlik belölem. Olyan természetes...az is hogy forditva kell irni, és maguk a betük is. Melyik kapcsolodik melyik nem, formaváltozások, minden...nem értem nem értem....mert ha egy zseni lennék oké...nnadehát attól eléggé távol állok...söt inkább a másik oldalra sorolnám magam. De az arab nyelv az valahogy más. Nem is aggódom már a szerdai vizsgák miatt...gyönyörü nyelv és mindenképpen folytatni fogom söt az egyetemre ezt választom második nyelvnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése