Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2011. november 28., hétfő

Skorpió "harapás". Kire hogyan hat...

És ez nem kamu, nem össze-vissza irkálás ilyen-olyan oldalakról összeolvasva. Sok félelmem volt ezzel kapcsolatban, föleg amióta kisbabát várok, mert az interneten sehol nem találtam normális és használható választ arra a kérdésre hogy mennyire veszélyes a skorpió mérge a magzatra. A házunkban pedig elö-elöfordul itt-ott egy-egy skorpi.....pár hete például majdnem sikerült belemarkolni amikor a szennyest felvettem a földröl....a kis dögök olyan kicsik, észre sem veszed öket....a szerencséd van, ahogy nekem  volt, akkor elég nagy ahhoz, hogy észrevedd. A szennyes alatti példány például terhes volt...vicces....ahogy én... :):) és kb 3 cm hosszu.
Legutóbb amikor elmentünk Pistivel a nögyógyászhoz, megkérdeztem az orvost, hogy mi a helyes válasz a kérdésemre, hogy mi történik ha megszúr egy skorpió.
Eléggé megijesztett a válasszal. Hirtelen "elferdült a szája", azt mondta azonnal rohanás az emergency-re, mondjam hogy babát várok és mi történt és ök rögtön megnézik életben marad-e a kicsi aztán ha életben marad, kideritik mennyire hatott rá a méreg.
Hát, ez eléggé rémisztö igy....azóta alig merek megmozdulni is a lakásban....és a munkahelyen is, mert ott is vannak elég szép példányok csak ott még csótány is van olyan félöklömnyi méretü fajtából...ráadásul mivel éjjel dolgozom a villany le van kapcsolva hogy a beteget ne zavarja a fény....mindig cipö/papucs van a lábamon, egy lépést sem teszek az nélkül, és megnézem hová nyulok....kértem Pistit hogy hivjunk skorpioirtókat, a jóisten tudja miért nem foglalkozik vele....venni is lehetne mérget, meg is veszem, de befujni nem tudok, lévén hogy terhes vagyok és nem lenne jó belélegezni, igy ez is rá vár.......ö meg dolgozik állandóan....

Kicsit kiegészitve az irást a skorpicsipésröl: Idös emberekre és kisgyerekekre lehet életveszélyes a csipés, illetve azokra akik allergiásak a rovar/darázs stb..csipésre. Egyébként az egészséges felnött szervezet hatástalanitja a mérget, csupán hatalmas fájdalommal jár.

A fekete özvegy és barna remetepók mérge viszont mindenkire halálos lehet/amputácioval végzödhet ha nincs kezelve, a csörgökigyót nem is emlitve...na ha az megmar örülj ha idöben eljutsz az emergencyre és van ellenszerük....szerencsére ezekkel az állatokkal nem sürün találkozunk itt a városban. Pláne nem a házban, bár a pókok elöfordulnak házon kivül, a csörgökigyo a sivatagban marad.

Igy végezetül mielött elvenném mindenki kedvét az ideutazástól, hozzáteszem, hogy ezek az állatok és más "veszélyességek" nem csupán Arizonában, de rengeteg más államban is elöfordulnak, csakhát senki nem reklámozza öket. De az is igaz, hogy csörgökigyobol például az egész földrészen itt él meg a legtöbb fajta. (Amerikán kivül sehol nem él csörgökigyó). Ha viszont az erdei jószágokat nézzük, mint a maci, farkas, nagycicák stb...hát, sok sikert ha olyan helyet keresel ahol nincsenek ott az USA-n belül.....New York city talán jo választás akkor... hehe. De ott meg krokodil mászkál a csatornákban meg kigyot találnak a 9. emeleti lakás wc-jében...komoly...

Akárhogy is van, nem költöznék innen sehová.... :)

Babucink: Biztos jól van, 12.-én megyünk orvoshoz ujra...az anyját még mindig kinozza....ha nem szedem a bogyomat nem birom hányás nélkül...de enni már tudok legalább. Csak a gyomrom fáj a sok hányástól, iszonyu iszonyu fáradt vagyok és nem tudok koncentrálni, igy nem tudok tanulni sem és rengeteg anyaggal le vagyok maradva. Tegnap sirvafakadtam a tankönyv fölött annyira nem tudok tanulni..... :( Azt hiszem a szemeszterem el van cs...ve elég szépen.....

Csajok, ha valakinek van ötlete mit tehetnék ami bababarát és élénkiti az agyamat, hát szeretettel várom a tippeket.
Csak ne irjatok ilyen "imádkozz az angyalokhoz, gondolj szépekre meg mormogj mantrát vagy mi a szöszt" szöveget mert attól felmegy a pumpa és az már nem bababarát. :):)

Hátha nem vagyok egyedül ezzel a babaváró-kinlódással.....biztos nem vagyok egyedi eset, annyi nö van a világon nem?.... :):):)

5 megjegyzés:

  1. Én fagyasztott szilvát ettem, egyedül az használt a hányingerre..:-) Utána meg fáztam tőle...:-)
    Három hónapig szenvedtem,aztán elmúlt. Próbáld ki a ginseng teát, az frissíti a testet-lelket. A menta is frissít, de nem biztos, hogy bírja a gyomrod. Amúgy gratulálok a babuhoz!:-) Ha nem megy a matek, nyugodtan írj!! Üdv: Zsuzsa

    VálaszTörlés
  2. Szia Zsuzsa!
    Köszi szépen, a teákat megpróbálom. Gyomrom ugy érzem kezd már helyrejönni, talán mintha a hányás is mulna....ma reggel nem hánytam gyogyszer nélkül...bár ne igyak elöre....még rámjöhet. :):)A 4.héttöl hányok és most tartok a 13.-nál. :)
    Matekot nem vettem fel erre a szemeszterre, következöben meg nem megyek suliba ugyhogy azzal nem lesz bajom egy darabig, de köszönöm szólni fogok ha ott tartok. :)

    VálaszTörlés
  3. mint mar irtam korabban is en nem tudnek olyan helyen lakni ahol vannak skorpiok a lakasban. nem birom a bogarakat es a skorpiokat :-) elhiszem hogy most hogy gyermeket varsz jobban aggodsz. emlekszem nem zavartak a skorpiok korabban. de hat ez termeszetes. csak remelni tudom hogy nem lesz semmi komolyabb csipes mialatt terhes vagy. na de utana meg ott van az ujszulott... szoval egy csomo aggodassal jar ez a nyavalyas skorpio helyzet.... remelem hamar kiirtjatok oket es jobb lesz a helyzet.

    relaxnak egy jo kis masszazst javasolnek :-)

    Orsi

    VálaszTörlés
  4. Szia Orsi! A babát nem hozom a ház közelébe sem amig a férjem nem irtja ki a skorpikat! Megmondtam neki...
    masszázs...hmmm...az tényleg jo lenne. :):):)

    VálaszTörlés
  5. Egy mackó jöhet a házba, szeretettel -és két puskával- várom. De egy marék fekete özvegy vagy csapat skorpió veszélyesebben hangzik.

    Amúgy én azt hittem, hogy télen visszavonulnak ezek az állatok. Tavaly jártam Arizónában, egy árva rovart nem láttam, pedig a sivatagban is jártam.

    VálaszTörlés