Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2011. augusztus 4., csütörtök

College placement test

Na végre tul vagyok rajta.....
Mindkettö pontosan ugy sikerült ahogyan számitottam rá. A matek nagyon rosszul az angol nagyon jól...:):):):)
Matekon olyan ideges voltam hogy azt sem tudtam megoldani amit egyébként "szinte szeretek":):). A százalékos szövegest. Az mindig ment pedig...most meg össze-vissza kavartam...na mindegy, 25%-os lett....az alap matek osztályba kell jelentkezzek.

Az angolra még annyit sem készültem mint a matekra, de tényleg szó szerint semmit, azt sem tudtam mire számitsak, Anett kinyitott elöttem valami tesztkönyvet pár héttel ezelött, megmutatta hogy ilyen lesz, azt kb 5 másodpercig néztem az ö kezében tartva. :):):) Hát ugy gondoltam hogy egy osztályt már kitünövel elvégeztem, csak tudok annyit ami a minimum követelmény....
85 pontbol 5 pontot veszitettem, azt azért, mert volt a szövegértési részben  politikai és közgazdasági jellegü szöveg, amiben egy rakás olyan szó volt amit életemben sem hallottam. Gondolom ott veszitettem el azt az 5 pontot. A másik 80 pontomnak 99%-át a weblapomnak köszönhetem.....megint. Teljesen olyan témák voltak, amiket oda szoktam leforditgatni amerikai oldalakról. Óriási segitség az iskolában az, hogy foglalkozok a weblappal és ilyenkor mindig elámulok rajta, hogy de tényleg milyen sok szót és kifejezést nem tudnék ha nem csinálnám az oldalt.
6 különbözö szintü angol osztály létezik, felfelé nehezedö, az 5.-be soroltak.

Ezt az angol tesztet ha amerikai szemmel nézem nevetséges....ha a magyar föiskolásnak ugyanezt a tesztet magyarul kellene kitöltenie, a diákok könnyeznének a röhögéstöl....pf....nagyon nagyon nagyon könnyü....ez szerintem csak arra jó hogy kiszürje a komoly szellemi fogyatékkal élöket.....
Volt benne szövegértés, a mondat másképpen történö megfogalmazása a jelentés megtartásával, 4 lehetöség közül kiválasztani a nyelvtanilag helyes mondatot, volt még valami de nem emlékszem mi....

A matekhoz segitségképp az ALEKS programot ajánlották otthon gyakorolni, nem véletlenül.....ugyanebben a programban zajlik a vizsga is. 2 szint közül választhatsz. Az elsö a könnyebb. Azt választottam, abban is 25% lett az eredmény....hozzám senki ne mérje a teszt nehézségi szintjét mert tényleg teljesen hülye vagyok matekbol. Egyébként totál alap szintü egyenletek, koordináta rendszerben történö ábrázolás, százalékszámitás, törtes példák, geometria....számold ki a téglalap kerületét, területét....., real numbers. Ilyesmik. Még az otthon általános iskolás anyaghoz mérve sem nehéz. Csak én vagyok süket hozzá.

Összesitve az jött le, hogy nagyon könnyü bekerülni fösulira. Most sokan azt mondják hogy hát ezért olyan hülyék az amerikaiak....tévedés....az, hogy könnyen bejutok nem jelenti hogy nem kell tudni. Csupán azt jelenti, hogy adnak egy esélyt arra, hogy az ö iskolájuk keretein belül behozzam a lemaradásomat, miközben tanulom álmaim szakmáját. Mert felvettek, de most végig kell járjam a különbözö szintü matek osztályokat a legaljáról kezdve addig a szintig amit a szakmához elvárnak. Ez idö és pénz. 11 éve nem tanultam matekot....

Magyarországon mit kellett volna tennem ahhoz hogy igy elkezdhessem a föiskolát? Ott megiratnak egy felvételit, nem sikerült elég jól, hát babám igy jártál...good bye...söt 2003 körül kérdeztem otthon, még felvételit sem irhattam, mert nem friss volt az érettségim, elöbb valami nem tudom milyen osztályokat kellett volna kijárjak 2 év alatt és aztán irhattam volna egy felvételit ami vagy sikerül vagy nem....hm.

Nah, mostmár felvehetem az összes tantárgyat amire szükségem van és amit szeretnék. :) Végre. Nagy kö..... Köszi mindenkinek aki izgult értem. :)

Jaaj ilyeneket tanulhatok majd:

Magic Wichcraft and Healing - varázslat, boszorkányság, gyógyitás
Art and archaeology of ancient Egypt - az ókori Egyiptom müvészete és régészete
American Indian archaeology SW - amerikai indián régészet délnyugat
Bones/stones human evolution - csontok/kövek emberi evolucio
Forensic Anthropology - bünügyi antropologia
Rituals, symbols and myth - rituálék, szimbolumok, mitosz
Buried Cities, Lost tribes - Eltemetett városok elveszett törzsek
Death, dying across cultures - Halál, haldoklás a különbözö kulturákban
US History - USA történelem
Arabic - arab nyelv
Hebrew - héber nyelv

Ezeket tartom a legérdekesebbeknek. :):):):) 

4 megjegyzés:

  1. De jóóó!Gratulálok! Örülök ,hogy sikerült az álmod! :) Nagyon izgalmasak a tantárgyak...

    VálaszTörlés
  2. G R A T U L Á L U N K!!!!! :))) Ügyes vagy!! Nagyon állat tárgyakat tanulhatsz majd, hú - tiszta izgalmas! :))
    Ne is foglalkozz a matek eredménnyel, mert a lényeg megvan: B E K E R Ü L T É L!! Semmi más nem számít, mivel ügyes lány vagy, így fölhozod magad villámgyorsan! :)

    VálaszTörlés
  3. Először is gratulálok! :-) Tudtam én, hogy meglesz ez! :-D A felvett tárgyak közül a bűnügyi antropológia még engem is érdekelne. És ahogy nézem, hogy ez teljes képet adjon, rögtön hozzá kellene csapnom a rituálés, halál, haldoklásos és a csontos evolúciós dolgot is :-). Sok sok siker a sulihoz! :-)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen nektek! :) :) :)
    Hát a matekhoz nem sok ész kellett hogy összeszedjem azt a 25 kemény %-ot D:D:D:D
    Zsolti amiket irtam azok nem felvett hanem felvehetö tárgyak. Sajnos elöbb fel kell vegyem a fizikát, matekot angolt kémiát és bioszt, aztán gondolkodhatok ezekben :):):))

    Ugyhogy legközelebb majd nem a matek hanem a fizika miatt fogok sirni :):):) A többit szeretem. :)

    VálaszTörlés