Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2011. szeptember 2., péntek

Új élet

Amióta elkezdtem az iskolát eléggé mionden percem be van osztva. Annyira, hogy tényleg semmi másra nincs idöm. Iskola, tanulás, munka, és mellette egy kis takaritás és néha fözés, bár ezekben Csilla rengeteget segit. Tegnap is vacsival várt minket. :)

Csontok, kövek emberi evolució órát, --ami egyébként másnéven biologiai antropologia lenne-- 
egy 50-es nö tanitja, aki ugy hadar, hogy az elsö óra elsö percében könnybelábadt a szemem és azon gondolkodtam felállok és kifordulok az osztályból mert egyetlen egy szót sem értettem abbol amit mondott. Még jo hogy maradtam, mert pár perc után teljesen hozzászoktam a sebességhez és kb 95%-át értem annak amit mond. Ez viszont nem könnyiti meg azt, hogy minden óra második felében tesztet irunk az óra elsö felében elhangzottakból. Kifejtös teszt, némelyik kérdésnél egész regényt vár el válaszként, nem ám ixelgetös válaszválogatós idiótaság amit egy ovis is megcsinál.....
Nah....ez az egyik dolog, ami engem teljesen letört. Tudom ugyanis a válaszokat, nem nehéz, ha magyarul kellene válaszoljak...de angolul kell....olyan antropologiai és egyéb szavakkal és kifejezésekkel, amik a passziv szókincsemben ugyan megvannak, ha hallom vagy olvasom megértem, de az aktiv antropologiai (és egyéb is...:) ) szókincsem még elég gyér, igy ha irnom vagy beszélnem kell, nem emlékszem ezekre ezért nem megy....
A legutobbi téma génmutáció és Darvin elméletei voltak. Fun! :):):)
Irtam egy emailt a tanárnönek a problémámrol, eléggé megértönek látszott, hát nem tudom. Eddig egy tesztet kaptam vissza, 20 pontbol 19-et értem el, halvány lila gözöm sincs rola, hogyan....amikor megirtam, majdnem sirva mentem ki az osztályteremböl annyira elkeseredtem hogy rosszul sikerült.

A másik gondom szimplán a beszéd. Tanár kérdez, tudom a választ, .........magyarul.........nem jelentkezek, hiszen nem magyarul várják el hogy feleljek és tudom hogy angolul nem tudnám elmondani  körbeirni pedig ugyebár ilyen témát nem lehet hiszen elvárják a szakszavakat. Legrosszabb hogy pontozzák az órai aktivitást. Hát...valahol a nulla alatt lehetek jelenleg.

Social-cultural antropologia óra:
A tanár egy fiatal csaj, professzor, bár nem néz ki 32-nél többnek. Rendesnek tünik. Ezen az órán rengeteget kell (kellene....) véleményt nyilvánitani, beszélni és csoportban dolgozni. Megint probléma....véleményem az van mindig, :):):) csak elmondani nem tudom. Igy megintcsak én vagyok a csöndes idegen a sarokban.

Régészet labor módszerek óra:
Dr Jerry Howard a tanárom, aki tavasszal is volt terepmódszerek órán. Nagyon szeretem. Ö nem kérdez, csak beszél egész órán. Na nem ezért szeretem hanem mert nagyon rendes és gyönyörüen beszél, minden szavát értem. Még privát is szoktunk e-mailezni, beszélgetünk az ö házátalakitásárol, és egyéb privát dolgairól és az enyémekröl is. Az óra második fele a laborban zajlik, tanuljuk a feltárásokon talált dolgokat elemezni. Cimkézés, kormeghatározás stb....
Nagyon tetszik. Ezen az órán majd beszámolot kell tenni az osztály elött amitöl megintcsak kiver a viz....nem elég hogy beszélni kell 20 percen keresztül egy régészeti dologról, de AZ EGÉSZ OSZTÁLY ELÖTT!!!
Hát....

Eltemetett városok elveszett törzsek óra (új világ)
Dr Jerry Howard a tanár szintén, ugyanugy beszámolo lesz a szemeszter végén....wáá....
Egyébként nagyon érdekes tárgy.

éééés...a kedvencem: ARAB NYELV ÓRA:
Jaaajjjj de imádom! A professzor Dr Mohammad Camel Abuhannud, palesztin eredetileg. csak a poén miatt leirom annak aki nem tudná, a Camel angolul tevét jelent :):):) Találo név egy arabnak nemde? :)::)
Nagyon aranyos. Bár az elsö órán sikeresen beégettem magam mert angolul félreértettem valamit, azóta belejöttem...ez a legkönnyebb tantárgyam. Alig kell angolul beszélni. Ö tanit, mi tanulunk, beszél arabul, mi ismételjük amit mond, arabul már bemutatkozunk egymásnak és alap dolgokat kérdezünk egymástol és felelünk rá, és ezeket le is irjuk arabul persze. Tanulunk az arab kulturáról és történelemröl is egy kicsit, meglepö dolgokat tudok meg róluk és már most másképpen látom öket mint eddig. Nagy elönyömre van a magyar nyelv, mert az R betüt például csak én tudom normálisan kimondani, az amerikaiak nem.....de más betüknél is igy vagyunk....:):):):)

Az osztálytársaim nagyon aranyosak majdnem minden órán, akikkel egy asztalnál ülök legalábbis. Ök nem értik miért modnom hogy problémám van a beszéddel, azt mondják ök észre sem veszik hogy társalgás közben bármi gondom lenne, szerintük perfect ahogy beszélek. Hát....persze....ha az idöjárásról meg hétköznapi dolgokrol kell beszéljek ...lehet....de az antropologia angolul nem ugyanaz....

Hát, itt tartok. Ugy érzem tulvállaltam magam ezzel az 5 tantárggyal teljes munkaidö mellett, az angol nyelv miatt. Tárgyat dobni pedig már nem tudok, mert nem fogom visszakapni az összeg egészét és rajtamarad az adatlapomon. Mostmár végigcsinálom akárhogy is lesz. Kitünö jegyet az arabon kivül egyik tárgyból sem várok az órai szereplésem hiánya miatt. Januártól csak 3 tárgyat fogok felvenni.

A hetem: péntek szombat vasárnap éjjel meló, nappal tanulás és takaritás meg amit kell...hétfön reggel hazaérek melobol, alszom 1-2 órát, tanulok majd elindulok arab órára a 70 km re lévö suliba....1 óra az ut. Éjjel hazaérek, másnap reggel 10-töl vannak óráim d.u. 3-ig, majd 6-ig semmi, ekkor eszem valamit és beülök a könyvtárba tanulni. 6-tól este fél 10-ig megint órám van, 10:30-ra érek haza. Alvás, másnap tanulás este arab óra fél 10-ig. Csütörtök a leghosszabb napom. 10-töl 3-ig órák, majd 4 óra szünet, amikor is megintcsak nem tudok hazajönni mert messze van, sok lenne a benzin és nincs is értelme átvágni az óriási forgalmon...könyvtár 7-ig, 7-töl este 10-ig megint órám van, és 11-órára érek haza.
Péntek reggel felkelek, tanulok, este melo.

NEM panasz. Én akartam. Csak azért irtam le, mert talán igy érthetöbb, miért nem tudok egyebekkel foglalkozni mostanság. :):) Szeretném a weblapot is csinálni de egyszerüen ha nem tanulok lelkiismeret furdalásom van és attól rettegek nem fogom tudni idöben beadni a teszteket amiket határidöre kell minden héten online megirni a különbözö órákra.

Egyébként minden online müködik. Van egy fiókom vagy hogy mondjam....belépek és ott vannak a tantárgyaim, és minden tárgy tananyaga. Amit a tanár elmondott órán, amit elvár hogy elolvassuk, megtanuljunk, a tesztek, söt még chatelni is tudok az osztálytársaimmal és a tanárral is. Bármi gondom van, ott mindenre kapok választ. Bármit közölni akar a tanár, ott teszi. Nagyon jol meg van csinálva.

Általában véve a tanárok nagyon segitökészek és kedvesek, minden órán elmondják hogy bármilyen jellegü gondunk van bizalommal keressük meg öket. E-mailben, mobiltelefonon, személyesen, ahogy tetszik. Van aki még az otthoni számát is megadta és azt mondta hétvégén is bármikor hivhatjuk.
A diákok nagyon mindenfélék, de ök is általában kedvesek mosolygosak. Azt vettem észre hogy az öltözékük sokkal lazább mint a magyaroknak. Némelyiken eléggé megakad a szemem de azt is látom, hogy én vagyok az egyetlen akinek megakad...mást nem érdekel....
Ugy öltöznek, tetoválják magukat és festik a hajukat ahogy ök szeretnék, nem pedig ugy, ahogyan más elvárja tölük. Senkit nem érdekel hogy néz ki a másik. Nem gunyolodnak a térdzoknis copfos szeplös lányon, a széltében hosszában egyforma méretü sztrecsruhás, a szük polo alól a térdérekibuggyanós hájú, vörösszáju szökitett mexikoi "kislányon" vagy a fonottszakállas feketefestékkel kihuzott szemü "lyukastestü" 200kg-os szépségen....

Itt az lehetsz aki vagy, aki lenni akarsz. Magadnak vagy az ami vagy, nem másnak és ez nagyon tetszik. 

Én pedig próbálok alkalmazkodni és nem megbámulni az ilyeneket a "hülyemagyar" felfogásom miatt....

Pisti lecserélte az egyik munkahelyét mert messze volt, most kezd majd az uj helyen, a másik mellékállását is megtartja. Igy sokkal egyszerübb lesz neki a pénz pedig ugyanannyi marad, söt még több, hiszen nem kell a benzinre sem annyit költeni.

Csilláék is jól vannak, Zoli már kapott állásajánlatot de nem tudta elfogadni mert még nem tudtak autot venni....viszont kapott egy másik állást itt mellettünk, ahová gyalog is el tud menni. Csilla itthon dolgozik a cégük fejlesztésén, alakitgatásán. Még nálunk maradnak néhány honapig. :)
Az a baj, hogy ennek a pár honapnak bulizosnak kellene legyen, de idö hiányában nem az....:)

JA MÉG VALAMI SULI: Azért megdöbbenek néha amikor megkérdezik ki az a Hitler és amikor megkérdi a tanár hallotta e már valaki Herodotos nevét és én voltam az egyetlen az egész osztályban aki jelentkezett.....ezek a dolgok azért elég sokat mondanak az itteni oktatási szintröl.....

Hát, ennyi...most megyek és kezdek tanulni...:)
Szép napot/estét mindenkinek!

4 megjegyzés:

  1. orulok hogy jelentkeztel. hianyzik a blogod, de teljesen megertem hogy nincs idod ra. latvan a beosztasod jo strapas par honapod van. aztan januartol mar jobb lesz. de ne csinald ki magad addig :-)

    orsi

    VálaszTörlés
  2. Köszí a bejegyzést, már nagyon hiányzot! :-D Bár mi ezt beszéltük skype-on így már tudtam róla, hogy nagyon elfoglalt leszel. Sok sikert a sulihoz, Csilláéknak pedig a melóhoz! :-) Zoli milyen munkát kapott a közelben? Már ha publikus persze. :-)

    VálaszTörlés
  3. szia Zsolti!
    köszi szépen! Csilláék helyett nem szeretnék beszélni részetekröl, majd ök elmondják amit el szeretnének. :)

    Orsi neked is köszönöm szépen! Kicsinálni nem fogom magam de probálom a legtöbbet kihozni magamból addig is. :)

    puszi!

    VálaszTörlés
  4. Szia Zsolt,
    Zoli a Wendys étteremben fog dolgozni a jövő héttől. Mindent megmutatnak neki, kap munkaruhát is, szóval tök jó. Kevesen mondhatják el magukról itt, hogy a munkába nem kocsival járnak, hanem csak átsétálnak :))) így még az a pénz is bentmarad, amit benzinre kellene költeni. :)))

    VálaszTörlés