Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2010. november 4., csütörtök

Vezetni próbál az amerikai...

...because you had a bad day...trararammramm....

Hát elég bad day-em volt tegnap elött....ugy ki voltam merülve le sem tudtam irni azóta.
Zoila kolleganöm helyett dolgoztam szombaton, hogy a gyerekeit el tudja vinni Mexikoba halloweenezni, igy 6 éjszakát melóztam egyben. Sok volt. Ráadásul olyan kolleganövel, aki ugyan kedves, de semmit sem csinál, mert a beteg utálja, ö pedig ugy gondolja hogy ha a beteg nem akarja hogy ö etesse meg, akkor már nem is kell segiteni semmi másban sem. Igy aztán minden xart én csinálok, annyit nem tett volna meg, hogy felálljon vizet adni Bobnak éjszaka.
Nappal aludni nem nagyon tudok, max 2-3 órát, igy a 6. nap estéjén elég érdekesen festhettem már...egész nap kinlódtam, próbáltam pihenni, de nem jött össze. Fáradt voltam de nem tudtam aludni, csak fetrengtem. Ha felkeltem hogy csináljak vmit, fáradtan estem vissza a kanapéra.

Igy indultam el este dolgozni. Egy szép kis keresztezödésben jobbra készültem kanyarodni, de láttam, hogy balról 3-4 autó készül szintén kanyarodni, igy tudván mennyire szerencsétlenül vezetnek ezek az amerikaiak, figyeltem, nehogy elém vágjon valamelyik barom. Ez volt a szerencsém, ugyanis valóban kivágott elém, eszében sem volt elsöbbséget adni. Fék tövig, és reméltem hogy nem jön nekem. Megállt hirtelen, és felállt a volán mögött a barom pasi,elkezd nekem mutogatni meg kapálózni miközben szidkozódik. MÉG NEKI ÁLLT FELJEBB!!!!!!!

Olyan ideges lettem, hogy leállitottam a kocsit és készültem kiszállni, de a paraszt továbbment, igy én is. Még ö mutogat nekem??? Még most is olyat mondanék!! Milyen kreszt tanultak? Hogy kapnak ezek jogsit??? Mert biztos nem ugy ahogy én kaptam..És mégcsak nem is szöke nö volt, hanem egy pasi, akik állandóan azzal jönnek, hogy milyen jól vezetnek....(tiszt.a kiv.)

Talán csak a fáradtság miatt, de ugy éreztem (és érzem azóta is) hogy utálom öket. (a következökre is: tiszt. a kiv.) Hülyék és nem tudnak vezetni. Veszélybe sodorják a másikat, mert nekik 45-nél nem jó 55-tel hajtani, 80-nal kell menni. Dupla záróvonalon dombon, kanyarban ök elöznek, mert sietni kell, nehogy másfél perccel késöbb érjen oda, mert annyi esze nincs, hogy elöbb induljon el, sötétben rámállnak, reflektorral villognak(nehogy lássak valamit) hogy álljak félre mert sietnek és nem lehet elözni, holott igyis többel megyek mint szabadna. Indexelnek ahol nincs értelme mert másfelé nem lehet menni, de nem indexelnek a keresztezödésben, majd rájön a másik ahogy akar, hogy merre akar menni. Megy elöttem mint a bolond, majd hirtelen a keresztezödés elött 3 méterrel beletapos a fékbe, mert ö most meggondolta magát és lekanyarodik. A nö festi magát az úton vezetés közben, meg mobilozik minden második soför, vagy zabál, de olyat is sokat látok, hogy egyik kezében mobil, irja az sms-t, másikban meg a mekis szendvics és tömi a pofájába, az utat meg nem látja.
Az öregasszony--aki ha letagad 30 évet akkor is 80-nak kell vallja magát--nem lát, nem hall, megy az autópályán 30-cal, mindenkit feltart, index nélkül sávot vált. Hogy lehet ezeknek még jogositványuk?? Annyi ilyen van az uton hogy szörnyü.

Na, most elöször érzek olyat, hogy valamit utálok az USA-ban. Otthon is vannak hülye soförök, máshol is, de otthon csak idegbetegek, azért vezetni tudnak. Itt viszont vezetni se tudnak meg még hülyék is. Nagyon felidegesitettek, féltem Pistit, féltem magamat is. Mert hiába vezetünk mi normálisan, ha a másik belémjön mert ö sietett, reggelizett, a szemhéját sötétitette mert túl világos volt, vagy a legujabb cukimuki édibédi szoknyácskájáról trécselt a barinövel vezetés közben. Nem is csodálkozom, hogy annyi baleset van, hogy egyenes uton ahol mégcsak szembejövö sáv sincs, egymásba mennek.

Egyébként is az az eddigi tapasztalatom a legtöbb amerikairól, hogy hanyagok, nem értékelnek semmit és semmi felelösségérzetük nincs. Mindent széthagynak maguk után, munkából minden egyes napon késnek és számukra ez normális, mosolyogva lépnek be, eszükben sincs bocsánatot kérni, de ha mi nem vagyunk ott 6:35-kor ahogy szoktunk, hanem 6:45-re érünk be a 7-töl kezdödö müszakra, akkor huzza a száját, hogy hát ö menne haza, hol voltunk eddig.

Kedvesek, segitökészek, mosolygós vidám emberek amit nagyon becsülök bennük, de ezek sajnos eltörpülnek a negativ dolgok mellett ha velük kell élni. Viszont ha a magyar mellé állitanám, még mindig azt mondanám, hogy inkább az amerikai mint a magyar, mert otthon sokkal rosszabb tapasztalataim is voltak. Remélem itt ezek lesznek a legrosszabbak....(na persze....álmodozom...)

Mégegyszer megjegyzem, tisztelet a kivételnek.

20 megjegyzés:

  1. Egy dolgot nem emlitettel, lampas keresztezodes volt e ahol ez tortent.
    Eltudom kepzelni, hogy a balra kanyarodonak volt igaza..
    Munkatarsam hasonlo helyzetben kapott buntetest, mert azt hitte, hogy neki van elsobbsege es a balra kanyarodonak volt megis....
    Szerencsere nem lett baleseted :D
    "Begin signaling about 100 feet before the turn. Look over your right shoulder and reduce your speed.
    Stop behind the limit line.
    Look both ways and turn when it is safe. Do not turn wide into another lane.
    Complete your turn in the right lane."

    VálaszTörlés
  2. nincs lámpa, ebben a keresztezödésben járok el minden este, nekem van elsöbbségem. a kollégáimnak meséltem, az egyik ott lakik, ö is nekem adott igazat. :) de 1 év alatt bizonyára észrevettem volna ha nem nekem lenne ott elsöbbségem.:):)vagy igy vagy ugy. :D:D Még soha senki nem vágott ott ki elém, pedig általában jó kis forgalom szokott lenni. Mindig a balra kanyarodók várnak amig mi befejezzük a jobbrakanyarodást.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon érdekes cikk volt. :) Szinte hihetetlen, hogy automata autókkal mit bénáznak. A kresz vizsga ott miből áll? Képzeld, ha most betiltanák az automata kocsikat, mi történne? Megbénulva az USA? :))

    VálaszTörlés
  4. Tibi
    Hát, nem tudom....lehet. A vizsga elméletileg ugyanugy zajlik mint otthon. Majdnem. A különbség, hogy itt nem kell oktató, apád is megtanithat, aztán ha kész vagy mehetsz vizsgázni a saját kocsiddal. A vizsga ugyanugy 1 tesztböl áll amit számitógépen csináltatnak, ugyanaz mint otthon, 20$-t fizetsz erre, és háromszor próbálkozhatsz ebböl a pénzböl. Ha negyedszerre is menned kell, akkor még 20$-t fizetsz. Legalább is itt Arizonában.

    Ha azzal megvagy, akkor pályán (mi annak a neve???) bólyák között kell kacsázni kicsit, ugyanugy mint otthon, csak egyedül ülsz a kocsiban, a vizsgáztató kintröl figyel. (erre nem emlékszem mennyit fizettem, de korábban leirtam már) Ha ezen is átmentél akkor a vizsgáztató beül melléd és irány a forgalom. Ott is ugyanugy mint otthon, csak ketten vagytok a kocsiban, mivel ugye nincs oktatód. Ennyi.

    VálaszTörlés
  5. A dolog anyagi részében van a legnagyobb különbség. Itt elintézed az egészet kb 50$-ból, mig otthon 140.000-böl jó ha meguszod. (én akörül fizettem, 2007-ben pedig nem kellett vizsgáznom háromszor :D:D:D ) Majd megnézem mennyit fizettem pontosan és leirom.

    VálaszTörlés
  6. Kár, hogy még mindig a magyarokat fikázod...Majd, ha ott is leélsz annyi évet, mint M.o.-on és kapcsolatba kerülsz annyi emberrel, akkor mondj véleményt.

    VálaszTörlés
  7. Mivel nem mered csupán névtelenül leirni a véleményedet kedves Szilágyi Zsolt, ugy gondolom xart sem ér amit irsz.

    Egyébként kukutyinfalváról nem hiszem hogy meg tudod itélni hogy mi a különbség az amerikai és a magyar ember között.
    Az én weblapomon olvasott szó szerinti mondatoddal próbáltál az iwiwen is okoskodni, annyi eszed sem volt, hogy átird legalább....

    Menj vissza oda átkozódni, vudubabát szurkálni meg varázsgömböt simogatni, majd szólok ha sorvadok....

    Nem foglalkozunk itt fogyatékos elmeroggyantakkal, közöltem már veled iwiwen is.

    VálaszTörlés
  8. Elmondok neked 1 alapvetö különbséget kettönk között: te kiváncsi vagy rám, hisz olvasod a weblapomat és a blogomat is, én viszont a legkisebb mértékben sem vagyok kiváncsi rád.

    Egyébként ezzel a megszólalásoddal is azt bizonyitottad, mennyire nem fogod fel itt sem amit olvasol.....a bejegyzésem 99%-ában az itteniekröl irtam rossz véleményt ugyanis....ennyit rolad.

    Na, most menj varázsolj egyet a szellemekkel...

    Ps.: megtanulhatnál irni legalább a saját anyanyelveden, mielött okoskodni kezdel....(iwiw hozzászólások)

    VálaszTörlés
  9. Nikikém, úgy látom, hogy van egy fanatikus rajongód :-) :-) :-)

    VálaszTörlés
  10. Igen Csillus, én egy ilyen szeretnivaló lányka vagyok tudod. :):) Nem gonosz mint egyesek. :D:D:D:D

    VálaszTörlés
  11. De azért látom felhuztad magad rendesen, jó pár mondatod ráfecséreltél.
    Na közlekedés! Én 2 év után már csak ritkán akadok ki rajtuk, viszont eljutottam arra a szintre, hogy nem vagyok türelmes megértő. Ha elpattan az agyam, akkor rádudálok keményen, multkor lefékeztem, kiszálltam és megkérdeztem, hogy na mégis mi a baja. Erre nyult a mobiljához, hogy na majd ő rendőrt hiv és meg mondtam, hogy hivjá ..zd meg.
    Apró dolgokat elnézek nekik, mert valóban egy tudatosan lebutitott nép, de nekik ez jó. A maguk módján baromi aranyosak, de ez sajnos kihat a közlekedési moráljukra, Félnek, nem tudnak döntést hozni, mindentől bepánikolnak, nem szeretnek eltérni a megszokottól és sok olyan elvet nem ismernek, ami alapvető az európai közlekedésben.
    Náluk a jobbra tartás smafu, simán megy 60nal a belső sávban a pályán. Na az ilyet levillogom, és rábizom, hogy huzzon kifelé, mi haladnánk. Én nem váltok más sávra, a belső az a haladó sáv. Stop vonal náluk szintén smafu, utána állnak meg két méterrel, valahogy nem tudják lefékezni a kocsit. Index sávváltáskor nem, csakis egyértelmu kanyarodósávból illetve befelé a körforgalomba.
    Szóval közlekedésileg buta népnek túnik, de mégis a türelmességük miatt van kevesebb baleset és persze a speed limitek miatt. A leirt példák egyikét sem bunteti itt Ohioban a rendőr, pedig nagyon ráférne. Aki nem áll meg a stopnál, 150 $, és majd megtanulja.
    Na Niki vigyázz az utakon és ne akadj ki rajtuk, csak őszhajszálakat csinálsz magadnak az idegeskedés miatt, az meg megéri?:)))

    VálaszTörlés
  12. Teljesen igy van..:)
    Indexhez még annyit, azt tapasztaltam hogy ahol nem kell ott indexel, ahol kéne ott véletlenül sem....
    Azt én sem értem, hogy ha vonal mutatja neki hogy hol álljon meg, akkor miért kell ugy megállni, hogy a vonal a hátsókerék mögött figyel....
    Söt, ha direkt dupla vonal jelzik, akkor a másodikra is rááll....az viszont már csucs, hogy a keresztezödés közepére odabiggyesztették a vastag piros vonalat, jelezvén, hogy na öcsém, ha ezen is átmész, megdöglesz.....

    Kiváncsi lennék hányan állnak meg azon.....

    VálaszTörlés
  13. Haho, Andi vagyok. :) Hat ugy latszik hogy az amerikaiak az irektol tanultak vezetni, vagy forditva. anyway. Itt sem tudnak vezetni es mindig parazok, hogy mint gyalogos megkapom e az elsobbseget. Sot vannak olyanok akik nem tartjak fontosnak azt hogy a korforgalombol kifele jovet jelezzek, hogy akkor ok merre akarnak menni. Mindig attol tartok, h egyszer a babocamat ala tolom az egyik ilyennek.
    A nevtelen kuldes tunik a legegyszerubbnek, a tobbit nem tudom, h micsoda. bocsi :)

    VálaszTörlés
  14. Szia Andi, nem baj, én se tudom a többit hogy micsoda...:):):) legalábbis nem mindet...

    Itt a gyalogosra nagyon vigyáznak, csak egymásra nem.... :):):)

    VálaszTörlés
  15. sziasztok. en harom es fel honapja szereztem meg a learner's permit-et igy most kilenc honapig ugy kell vezetnem hogy valaki ul mellettem akinek van mar jogsija. kilenc honap utan kell letenni a vezetesi vizsgat es akkor kapok egy felteteles jogsit ami egy evig jo. utana ha nem kapot pontot a rendorsegtol akkor egy ev utan megkapom a teljes jogsit. itt MD-ben ez a szabaly.

    Nagyon furcsallom hogy itt a csaladtagok tanitgatjak egymast es nem egy tanar.... siman vezethetsz (ugy hogy ul melletted valaki) miutan letetted a kreszt. Durva!

    VálaszTörlés
  16. szia!
    Nahát!! Akkor gondolom neked M.o.-n nem volt jogsid (?).

    VálaszTörlés
  17. vagy volt jogsid és mégis annyira szigoruak ott a törvények???

    VálaszTörlés
  18. értem, akkor ezért lehet. köszi hogy leirtad, nem tudtam hogy hogy müködik ebben az esetben. :) Biztos itt is hasonló, majd megkérdezek egy ittenit. kiváncsivá tettél...

    VálaszTörlés
  19. orszagszerte ilyesmi a jellemzo picit varialva allamonkent. de total nem olyan a rendszer mint otthon...

    orulok hogy hozza tudtam tenni hasznos infot.

    VálaszTörlés