Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2011. október 14., péntek

Még élünk......:)

Csak nagyon sürü a beosztás. :)
Viszont amiota leadtam a physical-anthropologia tárgyat azota nem kerülget a sirás. :D
A mult héten az arab professzorom elfelejtett bejönni arabot tanitani. :) :) Elnézte a naptárt. Frankó, mert csak azért az egy óráért 50 mérföldet mentem....az oda-vissza összesen kb 130 km....
Jövöhéten kedden field-trip-ünk lesz megyünk az osztállyal egy arab étterembe. Jön a prof is...ha nem téveszti el a napot :D

A régészet labor ora a muzeumban nagyon érdekes, itt van pár kép, amit az osztálytársamtol szedtem le facebookrol....ö telefonnal késziti a képeit, de az enyém nem jo képet csinál, a nagy gépemet meg nem akarom oda bevinni igy én nem fotoztam még.

Ez egy törött, madárfigura fejrésze...én fintorgó nyulnak néztem....:) Kb 1000 éves.


Ezek kerámia darabok arrol a Hohokam indián feltárásrol, ahol tavasszal régészkedtünk...csoportositjuk öket anyag, mintázat és a szerint hogy minek a darabjai. A különbözö formáju edényeknek különbözö nevei vannak. Már megtanultuk, hogy egy ilyen kis darabbol hogyan állapitjuk meg, hogy minek a darabja volt, hol készült és miböl. Nagyon nagyon érdekes. Amikor régen hallottam a tvben hogy ránéztek egy ilyenre és ezer dolgot elmondtak rola, szkeptikusan legyintettem egyet...aha...persze....egy darab cserépböl ezeket megmondják mi? ....... Nos, igen, meg.

Alul a két cserépdarab ugyanahhoz a cseréphez tartozik. Hogy miért annyira különbözöek mégis? Mert a bal oldalit 850 C fokra melegitettük. Ez arra jó, hogy kiderüljön, hogy a nativ amerikaiak akik készitették az edényt, milyen höfokon égették ki, és milyen eredetü festéket használtak. Ha ásványi eredetüt, a festék megmarad az eredeti égetési hömérséklet fölött is. Ha nem, akkor amint tullépjük a hömérsékletet amin ök égették, a természetes eredetü festék eltünik rola.

Ez a kép csak egy kis plusz, a tavaszi ásatásrol. Pixi nevü osztálytársam mellettünk ásott a csapatával, és ennyi csontot találtak. A csontok madártol, legalább 3-tól és rágcsáloktol származnak. Ezekböl az is megállapitható, hogy a nativ amerikaiak ették-e meg öket. :)

Ennyit a régészetröl....

A suli egyébként remek, imádom. Már kész a következö szemeszteri órarendem:
MATEK
ANGOL
NÉMET
ARAB

Ennyi....a németet beszélem, csak azért vettem fel mert kevés lett volna a 3 osztály ahhoz hogy kapjak tanulmányi segélyt...vagy nemtom hogy hivják magyarul (financial aid). A németet legalább nem kell tanulnom...

Idöjárás: GYÖNYÖRÜ! Már majdnem egész nap nyitva lehet ajto ablak. nincs höség.

Pisti elkezdett dolgozni az uj helyén, a délnyugat legnagyobb korházában, igy a biztositásunk iszonyatosan jo.....szinte semmit nem kell fizessünk, akármi bajunk lenne. Ez itt nagy kincs.
Az elsö napjaiban le is vágott egy szép darabot az ujjbegyéböl szegény....elég ronda volt. De helyben volt, nem kellett utazzon hogy ellássák. :) :)

A szemeszter projectem régészetböl a Hohokam indiánok petroglifáiról szol majd. Összehasonlitom a déli és a mellettünk lévö, nyugati hegység-beli sziklarajzokat. Néha nehéz követni mikorra mennyi beszámolot kell megirni..minden hétre van vagy 4. Most is pl...ugyhogy neki is kezdek.....


6 megjegyzés:

  1. Én Youtubeon fel vagyok iratkozva egy csatornára. Egy fickó egy fémdetektorral régi házak udvarán keresgél és udvaronként tucatszámra ássa ki az 50-150 éves ezüstpénzeket. Van hogy drágaköves aranygyűrőket is talál. :)

    VálaszTörlés
  2. a fémdedetektor tényleg jo ötlet, én is gondoltam már rá, de amit a ficko csinál az egyszerüen kontárkodás, lopás és esetleg felelötlenül feltur és elpusztit fontos lelöhelyeket.....nem tudom ott hogy van (gondolom ugyanugy ahogy itt) de itt ezért le is csukják....engedély nélkül kutat más telkén és régészeti lelöhelyeket pusztit....
    Az igazi kincs nem az ezüstpénz. Amit Pixi feljebb a kezében tart, sokkal értékesebb. A régészet nem kincsesláda kutatásárol, aranyrol ezüströl szol. Ez csak idiota Indiana Jones movie (amik mellesleg izgalmas filmek :) :) ) De persze nagyon izgalmas lehet ilyen dolgokat találni, csakhogy az kellene legyen az elsö dolga az illetönek, hogy mindent hagy a helyén (mert ha elviszi onnan már egy csomo infotol megfosztja a régészt) és szol az illetékesek régész csoportnak. Én haragszom az ilyenekre.

    VálaszTörlés
  3. A videóiban mindig megemlíti, hogy engedélyt kér a telkek tulajdonosaitól. És olyan túl régi dolgokat nem is szokott találni. Többnyire 50-100 éves pénzeket, pár nem túl régi gyűrűt, hajcsatot, ilyeneket. És persze rengeteg csavart, szöget, és egyéb vasdarabokat. :D

    VálaszTörlés
  4. hehe..nem a telek tulajdnonsárol van szo hanem a régészeti hivatalrol. mert hiába van a te földeden amit találsz nem feltétlenül a tied. ha találsz egy többszázéves kelta temetöt a házad alatt, a régészetnek joga van hozzá. nem tom ez pontosan hogy megy M.o.-n, de a lényeg ugyanaz. régészeti lelöhelyeket dul fel és pusztit el....én a helyében nem nyomnám fel az internetre....

    VálaszTörlés
  5. Magyarországon én se tudom, hogy hogy van, de itt szerintem az 50-100 éves érmékkel nincs ilyen gond. Azok talán még nem is számítanak igazán régiségeknek. Átküldöm a csatorna címét Youtubeon. :)

    VálaszTörlés
  6. Hivatalosan 50 éves kor fölötti lelet régészeti lelet. Ezen felül tök mindegy hány éves. Köszi de nem igazán érdekel. Mindenféle flegma hanglejtés nélkül. Csak nem. :) :) de tényleg köszi.

    VálaszTörlés