Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2011. október 31., hétfő

Halloween

Ez volt az elsö halloween-ünk kertes házban. Végre átéltünk egy igazi amerikai halloweent. Egy jó nagy tálnyi édességgel készültünk. Pisti dolgozik sajnos, Csilláékkal vagyok itthon. Este 6 körül csengettek az elsö gyerekek. Kinyitottam az ajtot és egy gyönyörü hercegnö állt az ajtóban. Hát, sablonos.....de annyira szép kislány volt és annyira szépen beöltözve, mintha egy meséböl lépett volna ki, majd elolvadtam töle. Nem tudom mennyit illik/szokás adni. Az elsö 4-5 gyereknek fél - fél marék édességet adtam, de aztán erös fogyásnak indult a tálbol a csoki, a csengö pedig csak csöngött, igy aztán visszábbfogtam magam. 2-3 darabokat adtam a következö gyerekeknek. Mind szuperhösök, "sikolyok" és hercegnök voltak. Ami szerintem a legfantáziadusabb volt, az egy kislány volt, rubik kockának öltözve. :) Ö nagyon édes volt. Nem azért mert magyar találta fel, hanem mert a sok hercegnö és pókember közül ö volt az, aki nem állt a sorba és a legérdekesebb jelmezbe bujt bele. Hát, tiszteletem a szülöknek.

Minden gyerekkel jöttek a szülök is, akik az ut szélén álltak, és ha a gyerekek nem köszönték meg a csokit, rájuk szoltak és ök is megköszönték. De általában a gyerekek is, a legkisebb is megköszönte. Látszik hogy tiszteletre vannak tanitva. Az utolsóknak sajnos csak 1-1 csokit tudtam adni, ugy sajnáltam. Egy óra leforgása alatt elfogyott egy nagy rakás édesség. Jövöre többet veszek. Remélem hogy a közvetlen szomszédok jártak már itt, és nem pont ök maradtak le. Igazán rendesnek tünnek a szembeszomszédok. Kb 30 gyerek volt itt összesen. Volt akit megdicsértem és szaladt az apukájához hogy azt mondta a néni hogy gyönyörü vagyok!! Meg hogy nézd milyen finom csokikat kaptam! Hát, fogalmam sincs hogy mennyit szokás adni, és elég vicces hogy nem kérdeztem meg senkitöl korábban....de mégviccesebb hogy én, aki utálom ha filmek alapján itélik meg az USA-t, a filmek alapján adtam édességet. :) :) :) Megkérdezhettem volna valakit....nah, mindegy. Elégedettnek tüntek a gyerekek (legalábbis aki nem a végén jött....). Én ugy látom, hogy inkább költök több édességre, minthogy dollár százakat költsek a ház szellemekkel meg csontvázakkal történö feldiszitésére. A gyerekek legalább örülnek a csokinak...

Bár jól néznek ki a feldiszitett házak...Csillával elmentünk sétálni pár napja és készitettem néhány fotot itt a környéken. (Alul)

Sokat gondolkodom azon, hogy hogy lehet, hogy a legtöbb kisgyerek olyan gyönyörü, formás, szép kis pofival, a felnöttek legnagyobb része mégis olyan elb...ott. Elnézést a kifejezését, kisipoltam magam, de ezzel tudom leirni öket leginkább....biztosan bucivá zabálják magukat McDonalds-szal, hotdoggal meg brownie-val...Persze van kivétel.














 Egyébként 30-35 celsius fok van mostanában, már nagyon vártuk ezt a kellemes "hüvös" idöt. :)

5 megjegyzés:

  1. Szia!
    Ma bukkantam rá erre a honlapra, gondoltam el kezdem olvasgatni. Az utolsó bejegyzésekkel nem foglalkoztam, miszerint: " A magyar egy gyalázatos szemét nép!" Nem foglalkoztam vele. Olvasgattam lefelé tovább. De amikor a halloween-es cikkhez értem, és ott megláttam ezt az írást: "Ami szerintem a legfantáziadusabb volt, az egy kislány volt, rubik kockának öltözve. :) Ö nagyon édes volt. Nem azért mert magyar találta fel, hanem mert a sok hercegnö és pókember közül ö volt az, aki nem állt a sorba és a legérdekesebb jelmezbe bujt bele." Ez kiverte a biztosítékot nálam. 1 picit se vagy büszke arra, hogy egy "hungaricum"-nak számító találmányt amerikába jelmeznek használnak? Tudod mennyi mindent talátak fel magyarok? Amit jól megtanítottak az iskolában a magyar diákoknak az az, hogy utáld a saját hazádat, és szégyeld, hogy magyar vagy! Ezt tanították a rohadékok, és meg is van a sikere. Semmi nemzeti önérzetük nincs a fiataloknak hazájuk iránt. Nem is olvaslak tovább mert csak dől belőled az anti-magyarizmus! Nem olvaslak tovább, viszlát bevándorolt idegen!

    GM

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hey, kedves Névtelen,

      Itt van a kutya eltemetve. Hiszen Te éppúgy viselkedsz, mint amit elvetendőnek
      tartasz Niki bejegyzésében. Belőled is dől a fiatal-ellenesség: Semmi nemzeti önérzetük nincs a fiataloknak hazájuk iránt - irod.
      A nemzeti érzés a hazád iránt akkor is megmarad, ha fáj, mikor a honfitársaid
      közül egyesek szemét módon, gyalázatosan viselkednek. És főleg akkor fáj, mikor még friss a honvágy ejtette seb, és szeretnéd, ha olyan képet kapnál a nemzetedről, mint amit szíved mélyén tartogatsz. Egyszóval büszke szeretnél lenni a nemzetedre, népedre és ha ezt egyesek bepiszkítják, akkor gondolkozás nélkül ütsz-vágsz mindenkit.
      Én igenis olvasom tovább, mert nagyon szép, értelmes, megható.
      Niki kívánok mindenben szerencsét és boldogságot a kis arizonai magyarhoz.
      Mara Deutsch,

      Törlés
    2. Köszönöm a megjegyzésed Marcsi, teljesen egyetértek. Nem is értem...az utolsó bejegyzéseim valoban durvák voltak, mert igazán a lelkembe gázolt hogy milyen szemetek tudnak lenni az emberek egymással és hogy éveken át folyamatosan mennyi bunkózást kaptam. De hogy nem is ebbe hanem a Rubik-kockába köt bele :D :D hát ez röhely. Ráadásul teljesen 180 fokban átforgatta a szavaimat....fingja sincs rola, hogy milyen büszkén mondom amikor olyat látok itt, ami magyar, mint pl valaki magyar vizslát vásárol. Vagy ujságolja hogy magyar kávézóban dolgozott itt az USA-ban(mert volt ilyen is...) és ismeri az Unicumot, meg a csöpögtetett zsiros kenyeret hagymával (amikor ezek itt aztán totál semmi ilyet nem esznek...) és izlett neki. Az, hogy nem ott élek, csupán azért van, mert éhezés és nélkülözés nélküli életet akartam magamnak és föleg a kislányomnak és a családomnak akiket ki tudok hozni. Nem pedig azért, mert gyülölöm Magyarországot vagy semmibe nézem a kulturáját. Viszont minél többet ismerek meg a világból, annál inkább belátom, hogy eléggé el van túlozva amikor egyesek némely magyar cikket a világ legjobbjának tartanak. Persze biztos van olyan is, elhiszem. De azért sok nem akkora csoda és nem annyira egyedülálló amilyennek otthon leirják. Van máshol is éppolyan jó, vagy még jobb termék. Aki ezt nem látja be, az vagy nem ismer túl sokat a világból, vagy egyszerüen túl elfogult.

      Viszont én magyar maradok akkor is, ha nem a magyar paprika a legjobb a világon, akkor is ha nem ott élek, és a lányunkat is igy fogjuk nevelni. Ö is magyar lesz, függetlenül attól, hol születik és hol él. Helyesen fog magyarul irni és beszélni és megtanulja a magyar történelmet és irodalmat.

      Szerintem a weblapom (Arizona Magyarul) sem a magyarellenességet tükrözi, hisz éppen a magyaroknak irom, magyarul....irhatnám angolul is, mert az amerikaiak nagy része sem ismeri sajnos sokkal jobban Arizonát...de magyar vagyok, a magyaroknak irok. Mert nem az érdekel hogy az amerikai ismeri e ezt az államot, hanem az, hogy a magyarok megismerjék...mert ök az én népem...és annál jobban fáj hogy olyan kép alakult ki bennem róluk, amilyen, és annál jobban fáj, hogy már szinte kerülöm öket, hogy kerüljem a konfliktusokat.

      Törlés
  2. Kedves hozzászolo

    ha nem szelektáltad volna ki a gondolatokat a 3 éve müködö blogombol, intelligensebb és reálisabb reakciod lett volna...:D

    elöször is Rubik kocka: nem ugy értettem hogy letojom hogy magyar találta fel, szerintem nem is igy hangzott a mondat. hanem ugy értettem, hogy nem azért az tetszett legjobban mert magyar találta fel, nem elfogultság szólt belölem, hanem mert az volt a legfantáziadusabb...ennyi. Egyébként jo ha tudod hogy senkinek fingja sincs rola itt, hogy magyar találta fel..... :D

    Igen a magyar gyalázatos szemét nép, és mindig odairom hogy TISZTELET A KIVÉTELNEK mert olyan is van....tudod te nem élsz itt, nem élted át azt amit mi a magyarral kapcsolatosan. Te olyanhoz szolsz hozzá amit nem látsz át, amit nem olvastál végig csak kicsiptél egy cikket vagy egy mondatot. Ha követted volna a blogot, tudnád, hogy évekig minden nap órákat szenteltem arra, hogy a te fajtádnak segitsek ezen a blogon illetve a weblapomon át megválaszolni a kérdéseiket amikkel hozzám fordultak, söt jóval többet is tettem amit nem fogok részletezni mert nem fogok felvágni vele....a többéves segitségnyujtásom eredménye az volt, hogy semmibe nem nézték söt irigykedve bunkóztak velem a kedves magyarok akiknek segiteni probáltam....nem hiszem hogy te másként reagáltál volna erre mint én....

    Éveken át órákig irtam naponta a leveleket a magyaroknak hogy segitsek. Iskola, munka mellett és paraszt tetü féreg válaszok tömkelegét kaptam..... nem olvasol tovább? :D egyrészt már rég abbahagytam a blogirást pont a fajtád miatt, másrészt ha nem olvasol, azért csak hálás tudok lenni. Köszönöm. :D:D:D:D Hihetetlen milyen szánalmasok vagytok.

    Egyébként azt is jo ha tudod, hogy a külföldi magyarok legnagyobb részének véleményét és tapasztalatát irtam le a magyarokról. Nem én vagyok az egyetlen aki segiteni probált és negativumokat tapasztalt a magyarországi magyarok részéröl. Igaza van a régi itteni magyaroknak, nem érdemes veletek foglalkozni. Good bye nagymagyar, sok sikert Orbánnal...:D:D

    VálaszTörlés
  3. plusz: ha már antimagyarnak hivsz....nemsokára megszületik a kislányunk és soha egy angol szot nem fog hallani tölünk. magyarok vagyunk és ugy is fogjuk nevelni. magyarul beszélünk hozzá majd, magyar meséket mondunk neki, és magyar iskolába fog járni. Szoval itt is csak annyit tudok mondani neked, hogy jó nagy bunkó MAGYAR paraszt vagy, hogy igy, tájékozodás nélkül irtad amit irtál teljesen alaptalanul.....mert Magyarországon könnyü magyarnak lenni de megnézném itt megmaradnál e ugy magyarnak ahogy mi tessszük nap mint nap.

    VálaszTörlés