Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2010. április 7., szerda

Újra madárpók a házban!

Na persze nem innen a sivatagból téved be hozzánk, hanem Californiából rendeltük meg. Magyarországon két madárpókom volt, az egyik egy brachypelma albophilosum volt, a másik egy brachypelma smithi. Gyermekkori fóbiám miatt döntöttem úgy, hogy veszek egyet magamnak, hogy sikerüljön legyözni a félelmemet. Annyira jól sikerült, hogy végül kettö lett belöle, és én még tartottam volna többet is, de anyagi és egyéb körülményeim nem engedték sajnos. 


Ez az albophilosum, ilyen volt az én drága Belphegor tündérkém, aki segitett nekem legyözni a félelmemet.


                                                                      És íme ilyen volt a smithi



Igazából elsönek egy brachypelma emiliát szerettem volna, de az egri állatkereskedés tulajdonosa annyira süket volt a pókokhoz, hogy azt sem tudta mit ad el nekem, én pedig ugyebár kezdö pokosként egy 1cm-es pókról nem tudtam eldönteni hogy milyen fajta, csak akkor lepödtem meg, amikor a narancsszínü csikok, amiknek látszaniuk kellett volna a kis testén, hiába nött a drága, nem jöttek elö az Istennek sem....ekkor visszavittem öt a kereskedésbe és mondtam a hapsinak, hogy bocs, de ez nem emilia. Mire ö: "És?" Mindössze ennyi volt a reakcioja. Mondtam neki hogy ennyi erövel bármit eladhatott volna, s mi lett volna ha valami agressziv, erös mérgü pokot ad el nekem és az megmar.....nem igazán hatódott meg rajtam.....


Az a fura, hogy még itt Phoenixben is, a legtöbb kereskedönek hiába mondtam a pók latin nevét, egyik sem tudta miröl beszélek egyetlen kis eladó kislány kivételével, aki éppugy rajong értük mint én. Az a véleményem, hogy ha valaki pókokkal foglalkozik kellene hogy értsen hozzájuk valamilyen szinten.....


Szoval holnap hozzuk haza az emiliámat, akinek már nevet is adtam! Noferuaton. Ez természetesen óegyiptomi név a 18.dinasztiában, az Amarna korban uralkodó IV.Amenhotep feleségének, Nofertiti királynönek a férjétöl, házasságkötésükkor kapott neve. Jelentése Aton tökéletessége/szépsége.
Teljesen passzol a kis emiliára, aki még csak 2,5cm lábfesztávolságú, de majdhogynem tulnövi majd a tenyeremet.




És egy másik szépség, akit szintén meg fogunk venni, de sajnos ezidáig csak egész nagyot találtunk, én pedig nevelgetni szeretném, igy várok amig találok egy kicsikét. Ö egy haplopelma lividum:
Már úúúgy várom a holnapot!

Jah és valamelyik nap egy ilyet tartottam a kezemben a kisállatkereskedésben:

Avicularia avicularia avagy pink toes tarantula. Rózsaszin zoknicskáival igazán érdekes látványt nyujt:

4 megjegyzés:

  1. ÚÚ, Niki,azt nem írom, hogy édesek...:-)
    Amúgy hány évig élnek ezek a pókok?

    VálaszTörlés
  2. Kriszti, semmi baj, nem gyakran dicsérik öket :D
    A him 2-4 évig, a nöstény 14-17 évig is elélhet.

    VálaszTörlés
  3. Én se írom milyen édes mert bizony félek tőlük. De nekem nincs ilyen bátorságom mint neked! Jobban örülnék négy lábon járó állatnak :)))

    VálaszTörlés
  4. Betty!
    Gondolj bele akkor, hogy ö két 4 lábon járó állat egyben :D:DD:D:D:D:D

    VálaszTörlés