Arizona Magyarul Blog


"Ha lenéznénk az űrből a földre, nem látnánk az országhatárokat. Csak egyetlen kis bolygót látnánk."
(Dalai Láma)

2012. október 12., péntek

Milyen Magyarország ma?

Most én szeretnék kérni leirást töletek, Magyarországról. :)

Mostanában mindenki folyamatosan a negativumokat mondja otthonról. Jó...tudom...máskor sem volt ez másképp, soha nem volt olyan hogy valaki rajongva mondta volna milyen jo az élet otthon, de mostanában amiket hallok, az nagyon elszomorit és mégjobban elszomorit amikor arra gondolok, hogy a családom ott él....naponta szembesülve és harcolva azokkal a dolgokkal amiket hallok....

....kétségbeejtö méretü munkanélküliség, nevetségesen alacsony bérek, amiböl nem lehet sehogyan megélni, (és azért is folyik a harc), új törvények amiket amikor hallottam nem tudtam sirjak vagy nevessek...és konkrétan mindenki egyértelmüen állitja, hogy ez még sokkal rosszabb lett mióta itt élünk, vagyis a 3-4 évvel ezelöttihez képest.

Tényleg igy van? Irnátok nekem otthonrol hogy ti mit tapasztaltok? Itt vagy facebookon, mindegy hova irtok. Köszi :)

7 megjegyzés:

  1. Szia! Sajnos igaz minden szó. Én nem az a tipus vagyok aki szeret panaszkodni, sőt kimondottam optimista alkat vagyok és nem szeretek "sirni" 23 éves vagyok Békés megyében élek a vőlegényemmel, azt hiszem itt a legrosszabb a helyzet, sajnos semmi, de tényleg úgy hidd el hogy SEMMI lehetőségünk nincsen a továbblépésre. mindketten fiatal, életerős, tanulni, és élni vágyó emberek vagyunk. Mindketten érettségivel rendelkezünk. Úgy döntöttünk hogy tanulunk. Én imádom az angol nyelvet, tényleg szerelmese vagyok. Itthon tanultam az internet segitségével. :) Jól megy. Most mindketten egy szuper lehetőség által tanulhatunk Angolul a saját városunkban, jelképes összegért (50 ezer Ft kettőnknek) Költözésre készülünk Angliába ha befejezzük a tanfolyamot. Nem is tudom mi lett volna ha ez nem indul, hiszen a másik városba a busz bejárás szörnyű, és olyan drága hogy kifizethetetlen 550 forint és kb 30 perc az út. Számold ki ezt minden nap... Most szülőnél lakunk mig gyűjtünk pénzt. A minimálbér nevetséges kb 70 ezer forintot kapsz kézhez. Ebből fedezed a rezsit stb stb... Még tanulni sincsen pénzünk, mert egy alap angol vagy bármilyen más szakma tanulása ott kezdődik hogy 150-300 ezer forint. Olyan emberek akik végig dolgozták az életüket, el vannak keseredve, olyanok akiknek saját vállalkozásuk van sorra zárnak be, vagy depressziósak mert nem tudják már megtermelni a szükséges pénzt a folytatáshoz. Senki nem látja a kiutat, és sok olyan ember mondta ezt már nekünk aki sokkal okosabb és jobban átlátja a dolgokat! És még rosszabb lesz... Egy boldog ember sincsen a környezetemben. Mindenki szinte a napi megélhetésen aggódik, úgy hogy lehúzza a napi 8 órát + túlóra amit vagy kifizetnek vagy nem. olyan fiatal rokonaim is elmentek akik a Fővárosban éltek és jó tanulók voltak, egyetemre akartak menni csak el lehetetlenitették ezt is. Sajnálatos ez a helyzet.

    VálaszTörlés
  2. Én csak azt tudom hogy amióta kijöttem, azóta sok barátom is eljött. Volt aki a hitelei miatt, mert nem keresett annyit hogy vissza tudja őket fizetni. Voltak többen is akiknek a hitel elvitte a kocsijukat is. Nem lehet túl jó a helyzet.

    VálaszTörlés

  3. Én az osztrák határ mellett éltem sopronba,most jelenleg itthon vagyok..de megyek vissza tirolba hála a jó égnek.Régen a határ közelsége révén itt elég jó volt a munkalehetőség is.A városba elég alacsony a munkanélkülésig és van munka csak annak nincs aki nem akar dolgozni.Itt sopronba mindig volt munka plusz még ausztriába is átlelehet menni dolgozni mivel 6 km-re van a határ.Sopron 40%-a átjár dolgozni ausztriába 3-4 szeres bérekért.Én szeretem sopront és szép város szerintem,nem úgy mint az ország többi része.Köszönhetően az osztrák határnak.Itt viszonylag jól élnek az emberek és csak az nem talál munkát aki nem akar.Munka van,viszont sok helyen alacsonyak a bérek de még így is jobb az országos átlaghoz képest.Az ország többi részébe nem tudom mi a helyzet és nem is érdekel különösképpen hogy öszinte legyek..nem vagyok kíváncsi a panaszkodásra..sopronba is csak 1 évbe kétszer járok haza de szerintem ahogy az ember egyre keletebre megy,egyre rosszabb a helyzet az országban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, teljesen megértelek. Sok sikert kivánok neked és remélem arrafelé nem is kuszik át a magyar szerencsétlenség... :( Van egy kedves barát család aki Sopronba költözött Egerböl, ök is szeretnek ott lenni. Még mindig szomorunak találom hogy magyarként igy beszélünk az országunkrol, de ha nem akar nyomorogni az ember, sajnos muszáj otthagyni... :(

      Törlés
  4. Én az osztrák határ mellett éltem sopronba,most jelenleg itthon vagyok..de megyek vissza tirolba hála a jó égnek.Régen a határ közelsége révén itt elég jó volt a munkalehetőség is.A városba elég alacsony a munkanélkülésig és van munka csak annak nincs aki nem akar dolgozni.Itt sopronba mindig volt munka plusz még ausztriába is átlelehet menni dolgozni mivel 6 km-re van a határ.Sopron 40%-a átjár dolgozni ausztriába 3-4 szeres bérekért.Én szeretem sopront és szép város szerintem,nem úgy mint az ország többi része.Köszönhetően az osztrák határnak.Itt viszonylag jól élnek az emberek és csak az nem talál munkát aki nem akar.Munka van,viszont sok helyen alacsonyak a bérek de még így is jobb az országos átlaghoz képest.Az ország többi részébe nem tudom mi a helyzet és nem is érdekel különösképpen hogy öszinte legyek..nem vagyok kíváncsi a panaszkodásra..sopronba is csak 1 évbe kétszer járok haza de szerintem ahogy az ember egyre keletebre megy,egyre rosszabb a helyzet az országban.

    VálaszTörlés
  5. Az emberek jellemével sajnos átcsúszik a magyar szerencsétlenség.Rengeteg magyar jött ki ebben az évben.Főleg tirol és salzburg tartományban.Kb 30 ezer magyarral több van most asuztriába mint 3 évvel ezelöt. Eddig 5 helyen dolgoztam és mindenhol volt magyar.Volt olyan ahol kb 7 magyar dolgozott egy helyen.Nem szeretném a népemet szídni de amit egy két ember művel az szégyen ránk nézve..ott is megy a panaszkodás rendesen(azrt jöttem el otthonról) de már sajnos itt is ezt kell hallgatnomEzeknek semmi nem jó...Én szakácsként dolgozom,a konyhán a legtöbb mosogató magyar,ahogy a legtöbb munkás is.Mi vagyunk az élet,utánna pedig szlovákok,csehek stb ebben a sorrendben.Mindig panaszkodnak a magyarok én már ha lehet kerülöm őket,szégyen vagy sem,de én rengeteget csalódtam ott kint bennük.Inkább barátkozom szlovákkal,osztrákkal,némettel ha módom van rá.Az előző munkahelyemen volt egy magyar mosogató aki egyfolytában panaszkodott..még a főnöknek is hogy milyen szar magyarország és hasonló dolgok.Ezzel nincsen baj,csak akinek van tartása az ezt nem veszi jó néven mert ezáltal külföldi révén még kihasználhatóvábbá vállunk és aki integrálódni szeretne azoknak nehezebb az ilyen embere miatt.Ő mosoga 1300 euroért a szállást állják neki és a kaját is..ez sem jó neki..kérdem én akkor mi jó?Miért nem megy haza 80 ezerért a tescoba dolgozni?Vicc az egész amit egy két magyar művel..még tudnék mesélni bőven..

    VálaszTörlés
  6. Ja igen és Szia!Megint elfelejtettem köszönni:)))

    VálaszTörlés